
ככה משבר תקשורתי נולד: מאות פוסטים נגד 'סופרפארם' - אז מה היא צריכה לעשות?
האייטם ב'הכל כלול' שהציג פער מחירים ענק מול ברלין, קבוצת הפייסבוק שזעמה, הבעלים שהדליק עוד יותר את המדורה, והקריאות לחרם צרכנים. מומחים מסבירים לאייס כיצד על סופרפארם לפעול, ומה אסור לה לעשות
את מחאת המילקי כולנו זוכרים, אבל השאלה הנשאלת היא מה נעשה בעניין. גם היום, כמעט שנה אחרי הזעקה הגדולה, הפערים ממשיכים לגדול.
Posted by הכל כלול עם סיון כהן on Sunday, August 16, 2015
תגובת בעלי הרשת הבעירה את הרשת
מבדיקה של חברת Vigo, שמתמחה בזיהוי פוסטים שיש בהם פוטנציאל למשבר ברשת ובתקשורת, עולה כי ב-48 השעות האחרונות נכתבו 4,000 פוסטים ברשת, מרביתם קוראים להחרים את סופרפארם בעקבות תגובת בעלי סופרפארם ליאון קופלר, שאמר שלשום ב'הכל כלול' כי "מה שקורה הוא שהישראלים יקראו (את המחאה, א"כ), ישכחו וימשיכו הלאה". דף הפייסבוק של עולים לברלין צבר ביממה האחרונה קרוב ל-500 אוהדים חודשים ונפתח עמוד נוסף בשם "מחרימים את רשת סופר פארם". " גם כלי התקשורת הממוסדים לא התעלמו מהסיפור על סופרפארם ופרסומו פולו-אפים, בין היתר גלי צה"ל, גלובס ו-TheMarker, מה שהחל לעבות עוד טיפה את התהוות המשבר. ניתוח התגובות לסופרפארם מציג תמונת מצב קודרת עבור הרשת הוותיקה: 82% מהתגובות ביקורתיות כנגד הרשת, כאשר חלקן מאשימות גם גורמים אחרים ביוקר המחייה, אבל רק תגובות בודדות, וליתר דיוק, 2% בלבד, הן חיוביות. 16% היו אינפורמטיביות. רבע מהתגובות נגד סופרפארם קוראות להחרים את הרשת, והמספרים מתעדכנים בכל רגע.
אסור לסופרפארם להגיב בהיסטריה
סופרפארם: קריאות החרם - כדי לקדם עסק פרטי בכסות אתר חברתי
מרשת סופרפארם נמסר: "מייסדי אתר הסחר החדש 'עולים לברלין' בחרו בקו שיווקי שעיקרו הכפשת סופרפארם וקריאה לחרם עליה כדי לקדם את עסק פרטי עם מטרות רווח בכסות של אתר חברתי. חשוב לציין כי סופרפארם רחוקה מלהיות מונופול ומתמודדת בזירה תחרותית קשה מול רשתות המזון, קופות החולים ורשתות הקוסמטיקה. בנוסף לכך, פערי המחירים מושפעים בעיקר ממחיר הקנייה מספקי המותגים. לשם המחשה, הרשת מפעילה סניפים בפולין ורוכשת מהספקים הבינלאומיים מוצרים כמו ליסטרין, גרנייה ועוד במחירים הנמוכים בכ-50% מאלו בהם היא קונה את אותם מוצרים בדיוק בישראל, וזאת מבלי לשקלל פערי שכר דירה ופרמטרים נוספים המשפיעים גם הם על המחירים לצרכן". עוד נמסר כי "סופר-פארם משרתת בגאווה כ-4 מיליון מתושבי ישראל מדי חודש ומציעה להם מגוון מבצעים וכן את מותג לייף שנותן מענה אטרקטיבי למותגים הבינלאומיים והביא למהפכה וירידות מחיר בשוק החיתולים, סכיני הגילוח ועוד".- 18.אלונה ספטון 24/08/2015 21:45הגב לתגובה זוכל המחירים התייקרו ,כדי לקבל הנחה צריך להירשם למועדון חברים לייף בצרוף כרטיס אשראי.. מי שאין לו כרטיס אשראי, אין הנחות!! הנחות בלעדיות רק לחבריי לייף. כל המותגים של הבשמים יקרים מאוד מעל 100שח וכל הקוסמטיקה יקרים מאוד. אני לא קונה. כרטיס מועדון לייך חיוב כרטיס, גם בכרטיס בעת הקניה ולאחר מכן גם בכרטיס אשראי. למעשה מהווה כרטיס אשראי כפול.
- 17.אל תאמינו שרק מיסים. 22/08/2015 04:17הגב לתגובה זוניצול קהל שבוי שאין לו ברירה לא נוסע לעיתים תכופות ולא מודע לשוד.
- 16.סופר פארם מזיי*** בגאווה 4 מיליון ישראלים (ל"ת)אייל 21/08/2015 19:01הגב לתגובה זו
- 15.ששה 20/08/2015 13:21הגב לתגובה זופי ארבע
- 14.התנשאות. (ל"ת)יש 20/08/2015 11:51הגב לתגובה זו
- 13.עגול 20/08/2015 10:58הגב לתגובה זואתם התל אביבים תמשיכו לקנות בכל המקומות שכביכול אתם קוראים ל"החרמה" הרי עוד שבוע אתם תשכחו עד שכבר הצליחו לייצר פה הפגנות ענק בנוגע ליוקר המחיה / דיור אחרי שבוע שכחתם מזה אז גם מקרה סופר פארם ירד ממדף "הסיפורים" במהרה ותפסיקו לבלבל את העגולים !
- 12.צרכנית 20/08/2015 10:26הגב לתגובה זועל עור הפנים שלי, וכמה הוא יבש/רטוב/מתוח/מקומט/תפל/מפולפל וכו...( והעור שלי נפלא אגב! ) אין לי חווית קניה, יש לי חווית בריחה מהחנות באותה השניה. לא קונה אצלם כלום למעט תרופות כשחייב. וזהו! מי שמחפשת חווית קניה פלצנית - שיהנה ולא יבכה.
- 11.שי 19/08/2015 18:51הגב לתגובה זותמשיכו כאילו הכל כרגיל יום יומיים זה עובר ועוברים לתקוף את החברה הבאה. אל תבזבזו כספים מיותרים על יועצי תדמית, לא יהיה שום חרם, הישראלים מחרימים רק באינטרנט... אחרי שהם כותבים פוסט אלים הם רצים לקנות דיאודורנט אצלכם
- 10.גיא 19/08/2015 18:48הגב לתגובה זו"סופרפארם רחוקה מלהיות מונופול ומתמודדת בזירה תחרותית קשה" בשנת 2013 הרוויחה הרשת "רק" 70 מיליון ש"ח!! 36 מיליון מזה הלכו לליאון קופלר, זה שאמר לכם אתמול שהכל יותר זול בבברלין בגלל בעיית יוקר המחיה בישראל. אבל להיות חזיר שלוקח 36 בשנה אחת, זה אין לו בעיה.
- 9.למה לעוות את המהות- זאת המדינה לא הרשת (ל"ת)בין השורות 19/08/2015 16:37הגב לתגובה זו
- 8.אלי 19/08/2015 16:20הגב לתגובה זוומי מוכר לסופרפארם? ובכמה?
- 7.מר קטינג 19/08/2015 13:44הגב לתגובה זופשוט לשבת בשקט ולתת לגל לעבור מעל,והוא יעבור מהר למדי. ההיסטוריה מוכיחה פעם אחר פעם שהצרכן הישראלי הוא בעל זיכרון קצר ביותר ובעל יכולות הדחקה פנומנליים. אז אפשר למכור לו כל מיני לוקשים הוא יקנה הכול ,יכעס לרגע ואח"כ ישכח (אגב מי שהביא את זה לידי אמנות הוא ביבי כמובן)
- 6.אריק 19/08/2015 12:15הגב לתגובה זובלי כל ההשוואות מזמן אני לא נכנס לכל הרשתות הגדולות עם הפרסומות ווה"רוח" שהן עושות וקונה בעסקים קטנים בהם יש גם יחס אישי וגם מחירים ללא התקורה של פרסומות , הנהלות וכו'
- 5.מיכאל 19/08/2015 12:07הגב לתגובה זואליאב אללוף
- 4.זה לא הרשת, זו המדינה המסריחה הזאת! (ל"ת)אלמוג 19/08/2015 11:59הגב לתגובה זו
- 3.עופר 19/08/2015 11:49הגב לתגובה זוהם סוג של מונופול.כמה אפשריות זולות יש לקניה מרוכזת של סבונים מוצרי טיפוח טואלטיקה וכו?או שנרוץ לקנות בכל חנות מוצר אחר שזול במעט..
- בוודאי שיש ברירה! ועופר, אם אתה לא מגיב מטעם, אז התגובה שלך מביכה! (ל"ת)הא?! 19/08/2015 16:49הגב לתגובה זו
- 2.עזור 19/08/2015 10:43הגב לתגובה זואנחנו אשמים שמשלמים ....לייבש אותם ולא להכנס לסופר פארם הכל תלוי בנו האזרחים
- 1.להחרים להחרים 19/08/2015 09:50הגב לתגובה זוהורידו דירוג הרשת משמעותית למה לשלם פי חמש?!

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.