ככה משבר תקשורתי נולד: מאות פוסטים נגד 'סופרפארם' - אז מה היא צריכה לעשות?
האייטם ב'הכל כלול' שהציג פער מחירים ענק מול ברלין, קבוצת הפייסבוק שזעמה, הבעלים שהדליק עוד יותר את המדורה, והקריאות לחרם צרכנים. מומחים מסבירים לאייס כיצד על סופרפארם לפעול, ומה אסור לה לעשות
את מחאת המילקי כולנו זוכרים, אבל השאלה הנשאלת היא מה נעשה בעניין. גם היום, כמעט שנה אחרי הזעקה הגדולה, הפערים ממשיכים לגדול.
Posted by הכל כלול עם סיון כהן on Sunday, August 16, 2015
תגובת בעלי הרשת הבעירה את הרשת
מבדיקה של חברת Vigo, שמתמחה בזיהוי פוסטים שיש בהם פוטנציאל למשבר ברשת ובתקשורת, עולה כי ב-48 השעות האחרונות נכתבו 4,000 פוסטים ברשת, מרביתם קוראים להחרים את סופרפארם בעקבות תגובת בעלי סופרפארם ליאון קופלר, שאמר שלשום ב'הכל כלול' כי "מה שקורה הוא שהישראלים יקראו (את המחאה, א"כ), ישכחו וימשיכו הלאה". דף הפייסבוק של עולים לברלין צבר ביממה האחרונה קרוב ל-500 אוהדים חודשים ונפתח עמוד נוסף בשם "מחרימים את רשת סופר פארם". " גם כלי התקשורת הממוסדים לא התעלמו מהסיפור על סופרפארם ופרסומו פולו-אפים, בין היתר גלי צה"ל, גלובס ו-TheMarker, מה שהחל לעבות עוד טיפה את התהוות המשבר. ניתוח התגובות לסופרפארם מציג תמונת מצב קודרת עבור הרשת הוותיקה: 82% מהתגובות ביקורתיות כנגד הרשת, כאשר חלקן מאשימות גם גורמים אחרים ביוקר המחייה, אבל רק תגובות בודדות, וליתר דיוק, 2% בלבד, הן חיוביות. 16% היו אינפורמטיביות. רבע מהתגובות נגד סופרפארם קוראות להחרים את הרשת, והמספרים מתעדכנים בכל רגע.
רביב טל, מנכ"ל Vigo, מתחיל לראות ניצני משבר, אבל כזה שניתן לבלום אותו. לדבריו, "ביומיים האחרונים החלו גולשים רבים להעלות פוסטים אודות פערי מחירי הטואלטיקה בין ישראל ואירופה, ותגובתה של הרשת רק התסיסה את הגולשים ברצון להוכיח לחברה שהישראלים לא שוכחים. עם זאת המשבר נגע עד כה בעשרות אלפי גולשים בלבד. כדי להפוך למשבר ממשי צריכים להתקיים התנאים הבאים: תמיכה עקבית של אמצעי התקשורת מדי יום כפי שהייתה בימים הראשונים של משבר משקל הקוטג' שהחל בדיוק לפני חודש, שתסיט תשומת לב ציבורית רבה יותר ותלהיט את המחאה ברשת; קריאה מאסיבית יותר של הגולשים לחרם, יציאה להפגנות או ביצוע כל פעולה אקטיבית אחרת פרט ל'לייקים' מאחורי המסך; והצהרות של אישי ציבור או פוליטיקאים על כוונת לפעול בתחום, שיתרצו למשבר הלחצים הכולל על הרשת". טל מעריך כי כל עוד לא מתקיימים התנאים הללו, "סביר יותר שבתוך מספר ימים המחאה ברשת תדעך ותיעלם ודבריו של בעלי סופר פארם יסתברו כמוצדקים ונכונים".
אסור לסופרפארם להגיב בהיסטריה
סופרפארם: קריאות החרם - כדי לקדם עסק פרטי בכסות אתר חברתי
מרשת סופרפארם נמסר: "מייסדי אתר הסחר החדש 'עולים לברלין' בחרו בקו שיווקי שעיקרו הכפשת סופרפארם וקריאה לחרם עליה כדי לקדם את עסק פרטי עם מטרות רווח בכסות של אתר חברתי. חשוב לציין כי סופרפארם רחוקה מלהיות מונופול ומתמודדת בזירה תחרותית קשה מול רשתות המזון, קופות החולים ורשתות הקוסמטיקה. בנוסף לכך, פערי המחירים מושפעים בעיקר ממחיר הקנייה מספקי המותגים. לשם המחשה, הרשת מפעילה סניפים בפולין ורוכשת מהספקים הבינלאומיים מוצרים כמו ליסטרין, גרנייה ועוד במחירים הנמוכים בכ-50% מאלו בהם היא קונה את אותם מוצרים בדיוק בישראל, וזאת מבלי לשקלל פערי שכר דירה ופרמטרים נוספים המשפיעים גם הם על המחירים לצרכן". עוד נמסר כי "סופר-פארם משרתת בגאווה כ-4 מיליון מתושבי ישראל מדי חודש ומציעה להם מגוון מבצעים וכן את מותג לייף שנותן מענה אטרקטיבי למותגים הבינלאומיים והביא למהפכה וירידות מחיר בשוק החיתולים, סכיני הגילוח ועוד".- 18.אלונה ספטון 24/08/2015 21:45הגב לתגובה זוכל המחירים התייקרו ,כדי לקבל הנחה צריך להירשם למועדון חברים לייף בצרוף כרטיס אשראי.. מי שאין לו כרטיס אשראי, אין הנחות!! הנחות בלעדיות רק לחבריי לייף. כל המותגים של הבשמים יקרים מאוד מעל 100שח וכל הקוסמטיקה יקרים מאוד. אני לא קונה. כרטיס מועדון לייך חיוב כרטיס, גם בכרטיס בעת הקניה ולאחר מכן גם בכרטיס אשראי. למעשה מהווה כרטיס אשראי כפול.
- 17.אל תאמינו שרק מיסים. 22/08/2015 04:17הגב לתגובה זוניצול קהל שבוי שאין לו ברירה לא נוסע לעיתים תכופות ולא מודע לשוד.
- 16.סופר פארם מזיי*** בגאווה 4 מיליון ישראלים (ל"ת)אייל 21/08/2015 19:01הגב לתגובה זו
- 15.ששה 20/08/2015 13:21הגב לתגובה זופי ארבע
- 14.התנשאות. (ל"ת)יש 20/08/2015 11:51הגב לתגובה זו
- 13.עגול 20/08/2015 10:58הגב לתגובה זואתם התל אביבים תמשיכו לקנות בכל המקומות שכביכול אתם קוראים ל"החרמה" הרי עוד שבוע אתם תשכחו עד שכבר הצליחו לייצר פה הפגנות ענק בנוגע ליוקר המחיה / דיור אחרי שבוע שכחתם מזה אז גם מקרה סופר פארם ירד ממדף "הסיפורים" במהרה ותפסיקו לבלבל את העגולים !
- 12.צרכנית 20/08/2015 10:26הגב לתגובה זועל עור הפנים שלי, וכמה הוא יבש/רטוב/מתוח/מקומט/תפל/מפולפל וכו...( והעור שלי נפלא אגב! ) אין לי חווית קניה, יש לי חווית בריחה מהחנות באותה השניה. לא קונה אצלם כלום למעט תרופות כשחייב. וזהו! מי שמחפשת חווית קניה פלצנית - שיהנה ולא יבכה.
- 11.שי 19/08/2015 18:51הגב לתגובה זותמשיכו כאילו הכל כרגיל יום יומיים זה עובר ועוברים לתקוף את החברה הבאה. אל תבזבזו כספים מיותרים על יועצי תדמית, לא יהיה שום חרם, הישראלים מחרימים רק באינטרנט... אחרי שהם כותבים פוסט אלים הם רצים לקנות דיאודורנט אצלכם
- 10.גיא 19/08/2015 18:48הגב לתגובה זו"סופרפארם רחוקה מלהיות מונופול ומתמודדת בזירה תחרותית קשה" בשנת 2013 הרוויחה הרשת "רק" 70 מיליון ש"ח!! 36 מיליון מזה הלכו לליאון קופלר, זה שאמר לכם אתמול שהכל יותר זול בבברלין בגלל בעיית יוקר המחיה בישראל. אבל להיות חזיר שלוקח 36 בשנה אחת, זה אין לו בעיה.
- 9.למה לעוות את המהות- זאת המדינה לא הרשת (ל"ת)בין השורות 19/08/2015 16:37הגב לתגובה זו
- 8.אלי 19/08/2015 16:20הגב לתגובה זוומי מוכר לסופרפארם? ובכמה?
- 7.מר קטינג 19/08/2015 13:44הגב לתגובה זופשוט לשבת בשקט ולתת לגל לעבור מעל,והוא יעבור מהר למדי. ההיסטוריה מוכיחה פעם אחר פעם שהצרכן הישראלי הוא בעל זיכרון קצר ביותר ובעל יכולות הדחקה פנומנליים. אז אפשר למכור לו כל מיני לוקשים הוא יקנה הכול ,יכעס לרגע ואח"כ ישכח (אגב מי שהביא את זה לידי אמנות הוא ביבי כמובן)
- 6.אריק 19/08/2015 12:15הגב לתגובה זובלי כל ההשוואות מזמן אני לא נכנס לכל הרשתות הגדולות עם הפרסומות ווה"רוח" שהן עושות וקונה בעסקים קטנים בהם יש גם יחס אישי וגם מחירים ללא התקורה של פרסומות , הנהלות וכו'
- 5.מיכאל 19/08/2015 12:07הגב לתגובה זואליאב אללוף
- 4.זה לא הרשת, זו המדינה המסריחה הזאת! (ל"ת)אלמוג 19/08/2015 11:59הגב לתגובה זו
- 3.עופר 19/08/2015 11:49הגב לתגובה זוהם סוג של מונופול.כמה אפשריות זולות יש לקניה מרוכזת של סבונים מוצרי טיפוח טואלטיקה וכו?או שנרוץ לקנות בכל חנות מוצר אחר שזול במעט..
- בוודאי שיש ברירה! ועופר, אם אתה לא מגיב מטעם, אז התגובה שלך מביכה! (ל"ת)הא?! 19/08/2015 16:49הגב לתגובה זו
- 2.עזור 19/08/2015 10:43הגב לתגובה זואנחנו אשמים שמשלמים ....לייבש אותם ולא להכנס לסופר פארם הכל תלוי בנו האזרחים
- 1.להחרים להחרים 19/08/2015 09:50הגב לתגובה זוהורידו דירוג הרשת משמעותית למה לשלם פי חמש?!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
