ככה משבר תקשורתי נולד: מאות פוסטים נגד 'סופרפארם' - אז מה היא צריכה לעשות?
האייטם ב'הכל כלול' שהציג פער מחירים ענק מול ברלין, קבוצת הפייסבוק שזעמה, הבעלים שהדליק עוד יותר את המדורה, והקריאות לחרם צרכנים. מומחים מסבירים לאייס כיצד על סופרפארם לפעול, ומה אסור לה לעשות
את מחאת המילקי כולנו זוכרים, אבל השאלה הנשאלת היא מה נעשה בעניין. גם היום, כמעט שנה אחרי הזעקה הגדולה, הפערים ממשיכים לגדול.
Posted by הכל כלול עם סיון כהן on Sunday, August 16, 2015
תגובת בעלי הרשת הבעירה את הרשת
מבדיקה של חברת Vigo, שמתמחה בזיהוי פוסטים שיש בהם פוטנציאל למשבר ברשת ובתקשורת, עולה כי ב-48 השעות האחרונות נכתבו 4,000 פוסטים ברשת, מרביתם קוראים להחרים את סופרפארם בעקבות תגובת בעלי סופרפארם ליאון קופלר, שאמר שלשום ב'הכל כלול' כי "מה שקורה הוא שהישראלים יקראו (את המחאה, א"כ), ישכחו וימשיכו הלאה". דף הפייסבוק של עולים לברלין צבר ביממה האחרונה קרוב ל-500 אוהדים חודשים ונפתח עמוד נוסף בשם "מחרימים את רשת סופר פארם". " גם כלי התקשורת הממוסדים לא התעלמו מהסיפור על סופרפארם ופרסומו פולו-אפים, בין היתר גלי צה"ל, גלובס ו-TheMarker, מה שהחל לעבות עוד טיפה את התהוות המשבר. ניתוח התגובות לסופרפארם מציג תמונת מצב קודרת עבור הרשת הוותיקה: 82% מהתגובות ביקורתיות כנגד הרשת, כאשר חלקן מאשימות גם גורמים אחרים ביוקר המחייה, אבל רק תגובות בודדות, וליתר דיוק, 2% בלבד, הן חיוביות. 16% היו אינפורמטיביות. רבע מהתגובות נגד סופרפארם קוראות להחרים את הרשת, והמספרים מתעדכנים בכל רגע.
רביב טל, מנכ"ל Vigo, מתחיל לראות ניצני משבר, אבל כזה שניתן לבלום אותו. לדבריו, "ביומיים האחרונים החלו גולשים רבים להעלות פוסטים אודות פערי מחירי הטואלטיקה בין ישראל ואירופה, ותגובתה של הרשת רק התסיסה את הגולשים ברצון להוכיח לחברה שהישראלים לא שוכחים. עם זאת המשבר נגע עד כה בעשרות אלפי גולשים בלבד. כדי להפוך למשבר ממשי צריכים להתקיים התנאים הבאים: תמיכה עקבית של אמצעי התקשורת מדי יום כפי שהייתה בימים הראשונים של משבר משקל הקוטג' שהחל בדיוק לפני חודש, שתסיט תשומת לב ציבורית רבה יותר ותלהיט את המחאה ברשת; קריאה מאסיבית יותר של הגולשים לחרם, יציאה להפגנות או ביצוע כל פעולה אקטיבית אחרת פרט ל'לייקים' מאחורי המסך; והצהרות של אישי ציבור או פוליטיקאים על כוונת לפעול בתחום, שיתרצו למשבר הלחצים הכולל על הרשת". טל מעריך כי כל עוד לא מתקיימים התנאים הללו, "סביר יותר שבתוך מספר ימים המחאה ברשת תדעך ותיעלם ודבריו של בעלי סופר פארם יסתברו כמוצדקים ונכונים".
אסור לסופרפארם להגיב בהיסטריה
סופרפארם: קריאות החרם - כדי לקדם עסק פרטי בכסות אתר חברתי
מרשת סופרפארם נמסר: "מייסדי אתר הסחר החדש 'עולים לברלין' בחרו בקו שיווקי שעיקרו הכפשת סופרפארם וקריאה לחרם עליה כדי לקדם את עסק פרטי עם מטרות רווח בכסות של אתר חברתי. חשוב לציין כי סופרפארם רחוקה מלהיות מונופול ומתמודדת בזירה תחרותית קשה מול רשתות המזון, קופות החולים ורשתות הקוסמטיקה. בנוסף לכך, פערי המחירים מושפעים בעיקר ממחיר הקנייה מספקי המותגים. לשם המחשה, הרשת מפעילה סניפים בפולין ורוכשת מהספקים הבינלאומיים מוצרים כמו ליסטרין, גרנייה ועוד במחירים הנמוכים בכ-50% מאלו בהם היא קונה את אותם מוצרים בדיוק בישראל, וזאת מבלי לשקלל פערי שכר דירה ופרמטרים נוספים המשפיעים גם הם על המחירים לצרכן". עוד נמסר כי "סופר-פארם משרתת בגאווה כ-4 מיליון מתושבי ישראל מדי חודש ומציעה להם מגוון מבצעים וכן את מותג לייף שנותן מענה אטרקטיבי למותגים הבינלאומיים והביא למהפכה וירידות מחיר בשוק החיתולים, סכיני הגילוח ועוד".- 18.אלונה ספטון 24/08/2015 21:45הגב לתגובה זוכל המחירים התייקרו ,כדי לקבל הנחה צריך להירשם למועדון חברים לייף בצרוף כרטיס אשראי.. מי שאין לו כרטיס אשראי, אין הנחות!! הנחות בלעדיות רק לחבריי לייף. כל המותגים של הבשמים יקרים מאוד מעל 100שח וכל הקוסמטיקה יקרים מאוד. אני לא קונה. כרטיס מועדון לייך חיוב כרטיס, גם בכרטיס בעת הקניה ולאחר מכן גם בכרטיס אשראי. למעשה מהווה כרטיס אשראי כפול.
- 17.אל תאמינו שרק מיסים. 22/08/2015 04:17הגב לתגובה זוניצול קהל שבוי שאין לו ברירה לא נוסע לעיתים תכופות ולא מודע לשוד.
- 16.סופר פארם מזיי*** בגאווה 4 מיליון ישראלים (ל"ת)אייל 21/08/2015 19:01הגב לתגובה זו
- 15.ששה 20/08/2015 13:21הגב לתגובה זופי ארבע
- 14.התנשאות. (ל"ת)יש 20/08/2015 11:51הגב לתגובה זו
- 13.עגול 20/08/2015 10:58הגב לתגובה זואתם התל אביבים תמשיכו לקנות בכל המקומות שכביכול אתם קוראים ל"החרמה" הרי עוד שבוע אתם תשכחו עד שכבר הצליחו לייצר פה הפגנות ענק בנוגע ליוקר המחיה / דיור אחרי שבוע שכחתם מזה אז גם מקרה סופר פארם ירד ממדף "הסיפורים" במהרה ותפסיקו לבלבל את העגולים !
- 12.צרכנית 20/08/2015 10:26הגב לתגובה זועל עור הפנים שלי, וכמה הוא יבש/רטוב/מתוח/מקומט/תפל/מפולפל וכו...( והעור שלי נפלא אגב! ) אין לי חווית קניה, יש לי חווית בריחה מהחנות באותה השניה. לא קונה אצלם כלום למעט תרופות כשחייב. וזהו! מי שמחפשת חווית קניה פלצנית - שיהנה ולא יבכה.
- 11.שי 19/08/2015 18:51הגב לתגובה זותמשיכו כאילו הכל כרגיל יום יומיים זה עובר ועוברים לתקוף את החברה הבאה. אל תבזבזו כספים מיותרים על יועצי תדמית, לא יהיה שום חרם, הישראלים מחרימים רק באינטרנט... אחרי שהם כותבים פוסט אלים הם רצים לקנות דיאודורנט אצלכם
- 10.גיא 19/08/2015 18:48הגב לתגובה זו"סופרפארם רחוקה מלהיות מונופול ומתמודדת בזירה תחרותית קשה" בשנת 2013 הרוויחה הרשת "רק" 70 מיליון ש"ח!! 36 מיליון מזה הלכו לליאון קופלר, זה שאמר לכם אתמול שהכל יותר זול בבברלין בגלל בעיית יוקר המחיה בישראל. אבל להיות חזיר שלוקח 36 בשנה אחת, זה אין לו בעיה.
- 9.למה לעוות את המהות- זאת המדינה לא הרשת (ל"ת)בין השורות 19/08/2015 16:37הגב לתגובה זו
- 8.אלי 19/08/2015 16:20הגב לתגובה זוומי מוכר לסופרפארם? ובכמה?
- 7.מר קטינג 19/08/2015 13:44הגב לתגובה זופשוט לשבת בשקט ולתת לגל לעבור מעל,והוא יעבור מהר למדי. ההיסטוריה מוכיחה פעם אחר פעם שהצרכן הישראלי הוא בעל זיכרון קצר ביותר ובעל יכולות הדחקה פנומנליים. אז אפשר למכור לו כל מיני לוקשים הוא יקנה הכול ,יכעס לרגע ואח"כ ישכח (אגב מי שהביא את זה לידי אמנות הוא ביבי כמובן)
- 6.אריק 19/08/2015 12:15הגב לתגובה זובלי כל ההשוואות מזמן אני לא נכנס לכל הרשתות הגדולות עם הפרסומות ווה"רוח" שהן עושות וקונה בעסקים קטנים בהם יש גם יחס אישי וגם מחירים ללא התקורה של פרסומות , הנהלות וכו'
- 5.מיכאל 19/08/2015 12:07הגב לתגובה זואליאב אללוף
- 4.זה לא הרשת, זו המדינה המסריחה הזאת! (ל"ת)אלמוג 19/08/2015 11:59הגב לתגובה זו
- 3.עופר 19/08/2015 11:49הגב לתגובה זוהם סוג של מונופול.כמה אפשריות זולות יש לקניה מרוכזת של סבונים מוצרי טיפוח טואלטיקה וכו?או שנרוץ לקנות בכל חנות מוצר אחר שזול במעט..
- בוודאי שיש ברירה! ועופר, אם אתה לא מגיב מטעם, אז התגובה שלך מביכה! (ל"ת)הא?! 19/08/2015 16:49הגב לתגובה זו
- 2.עזור 19/08/2015 10:43הגב לתגובה זואנחנו אשמים שמשלמים ....לייבש אותם ולא להכנס לסופר פארם הכל תלוי בנו האזרחים
- 1.להחרים להחרים 19/08/2015 09:50הגב לתגובה זוהורידו דירוג הרשת משמעותית למה לשלם פי חמש?!

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
