אשלי מדיסון
צילום: צילום מסך

גם בג"צ לא מתלהב מאשלי מדיסון: אתר הבגידות יאלץ לשנות את הפרסומת

האתר הקנדי עתר לעליון לאחר שהרשות השנייה התנגדה לפרסומות "שמשמעותן הרס משפחות". לאחרונה טען האתר כי הסנקציה גורמת לו נזק של מיליון ד' בשנה
אלכסנדר כץ |

בג"צ קיבל הבוקר (יום ב') את עמדת הרשות השנייה לפסול את תשדיר הפרסומת לאתר הבגידות אשלי מדיסון. הרכב של 3 שופטי העליון בראשותו של השופט יורם דנציגר דחה את עתירת האתר וקבע כי על העותרים להודיע תוך 14 יום האם האתר מושך את העתירה או מגיש פרסומת אחרת לבדיקת הרשות, כפי שכבר הורתה לו ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה בחודש יוני.

אשלי מדיסון הוא אתר בגידות קנדי שהיגר לפני יותר משנה לישראל, עם גרסה מקומית. האתר מציע ל-כמעט 40 מיליון משתמשים ברחבי העולם אפשרות לפגוש בני זוג למטרת סקס. נכון לחודש ינואר 2015, רשם אשלי מדיסון בישראל נתונים מרשימים של כ-125 אלף מנויים ולמעלה מ-50 אלף כניסות ביום. לאחרונה התגלתה בו פרצת אבטחה שאפשרה להאקרים להשיג את פרטי הגולשים, והם איימו לעשות במידע זה שימוש. לפני כשבועיים הודיעהAvid Life Media , החברה המפעילה את האתר, כי תאפשר למנוייה למחוק את כל המידע האישי השמור על שרתיה.

 

ולענייננו, Avid Life Media, באמצעות עורכי הדין תומר רייף ותום אפלשטיין ממשרד עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר ושות', ביקשה מבית המשפט צו על תנאי שיורה לרשות, למועצה, למנכ"ל בפועל ניר שויקי וראש אגף פרסומות איילת כפרי-ברכה, לנמק מדוע לא יאשרו לשידור ללא דיחוי את הפרסומת המתוקנת שהגישה החברה לרשות, לשידור בערוצים 2 ו-10 ובכל ערוץ טלוויזיה אחר הנמצא בתחום אחריותה של הרשות. שויקי עמד בתוקף נגד האפשרות לשדר את הפרסומות, וטען כי התשדיר מעודד לדבריו בגידה "שמשמעותה במקרים רבים הינה הרס משפחות תוך פגיעה קשה בילדיהן".

 

 

בעתירה מצוינים שמותיהם של עשרות ערוצי טלוויזיה ברחבי העולם, בהם למשל דיסקברי צ'אנל האמריקאי, וערוצים באוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, ברזיל, צרפת, ספרד ומקסיקו, שאפשרו לאשלי מדיסון לפרסם בהם. בחברה טענו כי מניעת הפרסום גורם לה "חיסרון כיס" בסך 80 אלף דולר בחודש, ולמעשה הפסד הכנסה בסכום של כמיליון דולר בשנה.

 

בדיון מחודש יוני בוועדת הערר של מועצת הרשות נקבע כי הפרסומת ששודרה פוגעת בעוצמה רבה ברגשות הציבור וכי יש בה כדי להניע לפעולה בנושא שהוא במחלוקת ציבורית שכן מדובר בתשדיר פרסומת המעודד בגידה בין בני הזוג. ועדת הערר הותירה על כנה את החלטת הפסילה של שויקי. בתגובה, פנו נציגי Avid Life Media לבית המשפט העליון וטענו כי הפרסומת חוסה תחת כנפי הגנת חופש הביטוי וכי קביעת הפרה והטלת עיצומים פסילתה פוגעת בו. העליון לא קיבל עמדה זו.

 

באמצעות היועצת המשפטית של הרשות השנייה עו"ד הילה שמיר, ועורכי הדין יאיר עשהאל ונגה גל ממשרד אברמזון ושות', טענה הרשות כי מדובר בתשדיר פרסומת המעודד בני זוג לשקר ולרמות את בני זוגם, תוך פגיעה בעוצמה רבה ברגשות הציבור, באופן שחייב את פסילתו לשידור.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

את תגובתם של נציגי אשלי מדיסון בארץ ובחו"ל לא ניתן היה להשיג. ניר שויקי, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, מסר כי "בית המשפט העליון נתן היום גיבוי מלא לפעולת הרשות שקבעה באופן עקבי כי יש לפסול את הפרסומת הפוגענית של אשלי מדיסון. ישנה משמעות רבה לדעת הציבור במקרים כאלו ולא בכדי הפרסומת, ששודרה פעמים בודדות בלבד, גם הן בשעות הלילה המאוחרות הביאה לעשרות תלונות מקהל הצופים. נמשיך לפעול על מנת להבטיח כי האינטרס הציבורי לטלוויזיה נקייה ממסרים פוגעניים ומזיקים יישמר".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.