זהבה גלאון מרצ
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

צוות מרצ לבחירות: אלנבי יוביל את הקמפיין, נסים דואק ייעץ תקשורתית

אלנבי, שליווה את חולדאי במרוץ לראשות עיריית ת"א, ינהל את קמפיין מפלגת השמאל. דואק וליאור שפר ינהלו אסטרטגית, שי אבן מנהל הקמפיין
משה בנימין | (7)

מרצ נערכת לבחירות: לאייס נודע כי המפלגה חתמה עם משרד הפרסום אלנבי, שיוביל את קמפיין הבחירות של המפלגה.

את הקמפיין יובילו בעלי המשרד שרוליק איינהורן וגיא אסיף יחד עם מנהל המשרד ערן ניזרי ועם דני בורוביץ', שבעבר היה דובר מפלגת העבודה.

אלנבי שמתמחה בניו מדיה ודיגיטל, הוקם לפני כ-4 שנים על ידי איינהורן ואסיף. על לקוחות המשרד הצעיר נמנים בירה מכבי, משקה האנרגיהXL, סקיטלס, סאן בנדטו ועוד. ההתנסות האחרונה של אלנבי בזירה הפוליטית היתה לפני שנה אז ליווה המשרד את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי במירוץ לראשות העירייה. קמפיין הבחירות של חולדאי וסיעתו 'תל אביב 1' נוהל על ידי המחלקה הציבורית של המשרד, בראשות בורוביץ'.

המערך התקשורתי המלא של המפלגה יכלול את נסים דואק ורן אהרן ממשרד יחסי הציבור יוניק, שי אבן ממשרד 3 תקשורת, ינהל את הקמפיין, ליאור שפר על משבצת היועץ האסטרטגי, עומר רשף כמנהל הדיגיטל, יואש פלדש בתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב, יואב ענהר מ'סטודיו ענהר' יהיה המעצב הראשי ואיה מזרחי שמשמשת כדוברת הקמפיין.

יו"ר מטה הקמפיין שי אבן אישר את הפרטים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יוסי 17/12/2014 17:49
    הגב לתגובה זו
    קמפיין שמאלני, אשכנזי, שנון ואלק קריאייטיבי, שמשכנע את המשוכנעים ובסוף כרגיל מביא את ה-5-7 מנדטים. מאז שאני ילד זה אותו הדבר. משעמם.
  • 5.
    מהתחום 14/12/2014 10:54
    הגב לתגובה זו
    בחירה איומה.
  • 4.
    ניסים דואק? כמה עצוב (ל"ת)
    מהתחום 11/12/2014 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יאני 11/12/2014 19:32
    הגב לתגובה זו
    כולם מובילים/מנהלים? מי באמת עובד?
  • ככה זה תמיד במרצ. כולם אסטרטגים (ל"ת)
    כולם אנשי קריאייטיב 13/12/2014 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ברבוניה 11/12/2014 15:24
    הגב לתגובה זו
    קמפיין שלם וכולו מנוהל ע"י גברים? מה נהיה?
  • 1.
    דואק נזרק מהעבודה אז מנסה את מרצ ? אפס (ל"ת)
    אורי 11/12/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.