TV

אף עין לא תשאר יבשה: צפו בפרסומת התאילנדית שגרמה לכל העולם לבכות

פרסומת למותג סלולרי שבמרכזו סיפור שובר לב על ילד שמחזיר טובה לאחר 30 שנה, עלתה לאוויר השבוע ומצליחה לפרוט על נימי הרגש בצורה מופתית
משה בנימין | (7)

למרות שראינו כבר אלפי פרסומות מרגשות, ואנחנו למודי ניסיון מלא מעט סצינות קורעות לב שראינו על המסך הקטן, הגדול או כאלו שקראנו בעיתון, מסתבר שהדרך לכיבוש ליבנו עוברת תמיד דרך אותן התחנות, ותמיד תמיד, הנוסחה עובדת ומצליחה לרגש.

בפרסומת התאילנדית שעלתה השבוע לאוויר עבור המותג הסלולרי True Move H (והשיגה תוך מספר ימים מיליוני צפיות בכל רחבי העולם) יש את כל מה שצריך כדי להרטיב את עיני הצופים: ילד קטן ומתוק שנתפס על גניבת תרופות לאימו החולה, בעל דוכן מזון מקומי שנחלץ לעזרתו ומגלה כלפיו רגש אבהי וסגירת המעגל לאחר 30 שנה בדרך של הכרת הטוב על ידי הילד כתגמול על החסד שנעשה עמו.

המשפט שמלווה את המותג הוא: Giving Is The Best Communication - "לתת, זו התקשורת הטובה ביותר". קיטשי ואולי אפילו בנאלי, אבל לפחות המסר עובר והחשיפה בהתאם. הפרסומת סוקרה על ידי גופי תקשורת בכל העולם, ביניהם: CBS, האפינגטון פוסט, סקיי ניוז אוסטרליה ועוד.

התאילנדים, כך מסתבר, מתמחים בפרסומות שיכולות להביא כל אדם לסף דמעות. לפני כשנתיים הייתה זו פרסומת לחברת ביטוח מקומית שבמרכזה סיפור חייה של נערה לאב אילם, המתנכרת אליו בשל ניכותו, למרות האהבה הגדולה שלו אליה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שימי 25/09/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    נראה לכם ???
  • 6.
    ג.עמיחי 19/09/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    בנאלי..אבל אחלה קראפט
  • 5.
    אסי 17/09/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
    היה מקרה אמיתי בישראל לפני כ 30 שנה אינסטלטור ניגש לקריאה של פיצוף צינור בערב חג לבית של אם חד הורית עם שהיה לה ילד קטן בגיל 12, התיקון עלה דאז הרבה כסף ולאם לא היה איך לשלם והיא התביישה לומר זאת לאינסטלטור שהבין זאת ואמר לה שהתיקון ייעשה ללא תשלום והיא לא צריכה לדאוג. לאחר כ -30 שנה אותו אינסטלטור שהיה צעיר החל לבנות בית פרטי משלו ונכנס לחובות ומשלא יכול היה לשלם בעבור החומרים לא יכל לסיים את לבנות את ביתו, כמובן שזו השגחה פרטית ומדוקדקת של היושב במרומים שהחברה ממנה רכש אותו אינסטלטור את מוצרי הבנייה שייכת לאותו ילד קטן שראה איזה חסד האינסטלטור עשה בחג ההוא לאמו. חומרי הבנייה חיכו לאותו אינסטלטור עם חשבונית של 0 שח באתר הבנייה של ביתו. כשסיפרו לי את זה התרגשתי יותר מהסרטון אך גם הסרטון נחמד :)
  • 4.
    רוני 17/09/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    נקרע לי הלב
  • 3.
    ירון 17/09/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    נסחפתם תאכלס...
  • 2.
    17/09/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    המנכ"ל: שיט איך אנחנו לא חשבנו על זה, מוכר פלאפל תימני עוזר לילד רוסי במצוקה ומשלם במקומו על התרופות עבור הכבד של האבא האלכוהוליסט שלו. לימים הילד הרוסי יהפוך לרופא ויטפל חינם בתימני שקיבל התקף לב כתוצאה מחובות כבדים כי אף אשכנזי מנייאק לא קנה ממנו פלאפל (חוץ מהרוסי) - תקראו מיד למשרד הפרסום...
  • 1.
    בני 17/09/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    אבל חוץ מזה גונבות אתכם בחשבון בסוף החודש
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.