TV

אף עין לא תשאר יבשה: צפו בפרסומת התאילנדית שגרמה לכל העולם לבכות

פרסומת למותג סלולרי שבמרכזו סיפור שובר לב על ילד שמחזיר טובה לאחר 30 שנה, עלתה לאוויר השבוע ומצליחה לפרוט על נימי הרגש בצורה מופתית
משה בנימין | (7)

למרות שראינו כבר אלפי פרסומות מרגשות, ואנחנו למודי ניסיון מלא מעט סצינות קורעות לב שראינו על המסך הקטן, הגדול או כאלו שקראנו בעיתון, מסתבר שהדרך לכיבוש ליבנו עוברת תמיד דרך אותן התחנות, ותמיד תמיד, הנוסחה עובדת ומצליחה לרגש.

בפרסומת התאילנדית שעלתה השבוע לאוויר עבור המותג הסלולרי True Move H (והשיגה תוך מספר ימים מיליוני צפיות בכל רחבי העולם) יש את כל מה שצריך כדי להרטיב את עיני הצופים: ילד קטן ומתוק שנתפס על גניבת תרופות לאימו החולה, בעל דוכן מזון מקומי שנחלץ לעזרתו ומגלה כלפיו רגש אבהי וסגירת המעגל לאחר 30 שנה בדרך של הכרת הטוב על ידי הילד כתגמול על החסד שנעשה עמו.

המשפט שמלווה את המותג הוא: Giving Is The Best Communication - "לתת, זו התקשורת הטובה ביותר". קיטשי ואולי אפילו בנאלי, אבל לפחות המסר עובר והחשיפה בהתאם. הפרסומת סוקרה על ידי גופי תקשורת בכל העולם, ביניהם: CBS, האפינגטון פוסט, סקיי ניוז אוסטרליה ועוד.

התאילנדים, כך מסתבר, מתמחים בפרסומות שיכולות להביא כל אדם לסף דמעות. לפני כשנתיים הייתה זו פרסומת לחברת ביטוח מקומית שבמרכזה סיפור חייה של נערה לאב אילם, המתנכרת אליו בשל ניכותו, למרות האהבה הגדולה שלו אליה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שימי 25/09/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    נראה לכם ???
  • 6.
    ג.עמיחי 19/09/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    בנאלי..אבל אחלה קראפט
  • 5.
    אסי 17/09/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
    היה מקרה אמיתי בישראל לפני כ 30 שנה אינסטלטור ניגש לקריאה של פיצוף צינור בערב חג לבית של אם חד הורית עם שהיה לה ילד קטן בגיל 12, התיקון עלה דאז הרבה כסף ולאם לא היה איך לשלם והיא התביישה לומר זאת לאינסטלטור שהבין זאת ואמר לה שהתיקון ייעשה ללא תשלום והיא לא צריכה לדאוג. לאחר כ -30 שנה אותו אינסטלטור שהיה צעיר החל לבנות בית פרטי משלו ונכנס לחובות ומשלא יכול היה לשלם בעבור החומרים לא יכל לסיים את לבנות את ביתו, כמובן שזו השגחה פרטית ומדוקדקת של היושב במרומים שהחברה ממנה רכש אותו אינסטלטור את מוצרי הבנייה שייכת לאותו ילד קטן שראה איזה חסד האינסטלטור עשה בחג ההוא לאמו. חומרי הבנייה חיכו לאותו אינסטלטור עם חשבונית של 0 שח באתר הבנייה של ביתו. כשסיפרו לי את זה התרגשתי יותר מהסרטון אך גם הסרטון נחמד :)
  • 4.
    רוני 17/09/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    נקרע לי הלב
  • 3.
    ירון 17/09/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    נסחפתם תאכלס...
  • 2.
    17/09/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    המנכ"ל: שיט איך אנחנו לא חשבנו על זה, מוכר פלאפל תימני עוזר לילד רוסי במצוקה ומשלם במקומו על התרופות עבור הכבד של האבא האלכוהוליסט שלו. לימים הילד הרוסי יהפוך לרופא ויטפל חינם בתימני שקיבל התקף לב כתוצאה מחובות כבדים כי אף אשכנזי מנייאק לא קנה ממנו פלאפל (חוץ מהרוסי) - תקראו מיד למשרד הפרסום...
  • 1.
    בני 17/09/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    אבל חוץ מזה גונבות אתכם בחשבון בסוף החודש
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים