רדיו סטודנטיאלי, בוגרים בכל התעשייה: פרויקט לימודי התקשורת של אייס, חלק ד'
לא מעט מוסדות אקדמיים מקיימים בין כותליהם לימודי תקשורת לתואר ראשון, וחלקם אף עם אפשרות להמשך ל-MA. לא חסרים גם בתי ספר מקצועיים לתחומי המדיה השונים.
למרות מצב שוק התקשורת והפרסום, הפקולטות בדרך כלל מלאות, ולימודי תקשורת ממשיכים להיות כל כך פופולאריים יחסית. עם השנים, גם חלו שינויים שונים במערכי הלימוד, ולאחרונה שים שם יותר ויותר דגש על תקשורת דיגיטליים ורשתות חברתיות.
בעיצומם של "ימים פתוחים" ועם תחילת ההרשמה ללימודים, פנה אייס למוסדות הלימודים השונים כדי לבחון את מסלולי הלימודים, כיצד הם מתייחסים לשינויים בשוק התקשורת, ומה יהיה פה בעתיד.
בחלק א' של הפרויקט פרסמנו נתונים על אוניברסיטת אריאל,
- אוניברסיטת בר-אילן תשתף פעולה עם המכון האמריקאי ל-AI
- כמה רואי חשבון הוסמכו ומי האוניברסיטה הכי מצליחה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אוניברסיטת בר-אילן צברה ניסיון של כ-25 שנה בלימודי תקשורת, והייתה הראשונה לכלול לימודיים מעשיים בתחום. השנה בית הספר נבחר לארח את הכנס השנתי של האגודה הישראלית לתקשורת.
שכר הלימוד
כבכל אוניברסיטה, שכר הלימוד עומד על כ-10,000 שקלים לשנה.
מה מספר הבוגרים לאורך השנים
מספר הנרשמים השנה דומה לזה של 5 השנים האחרונות ועומד על כמה מאות, שמתוכם מתקבלים בין 100 ל-120 סטודנטים בשנה. לאורך אוניברסיטת בר-אילן הכשירה כ-2,000 בוגרים (BA), מוסמכים (MA), בעלי תואר שלישי (PhD) ובוגרי תעודה מעשית בתקשורת ובעיתונאות.
איך בית הספר מגיב למצב השוק, בכדי למשוך תלמידים?
"אנחנו תמיד עם יד על הדופק ומודעים היטב למצב שוק העבודה הנוכחי", אומר ראש בית הספר פרופ' איתן גלבוע. "בשנתיים האחרונות פיתחנו תכניות לימודים התואמות את דרישות שוק העבודה, כולל עיתונאות כלכלית בשיתוף המחלקה לכלכלה, ותקשורת חדשה בשיתוף המחלקה ללימודי מידע. בנוסף, הסדנאות המעשיות הנלמדות בבית הספר משתנות בהתאם לצורכי השוק ומועברות על-ידי אנשי תעשייה בולטים עם ניסיון מעשי רב".
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
מה הייחודיות של בית הספר?
מגוון מסלולי הלימודים ובתוכם כולל כאלו הקיימים רק אצלנו באורח מובנה: עיתונאות כלכלית, תקשורת חדשה ותקשורת פוליטית. ניתן לשלב גם לימודים לתעודת הוראה בתקשורת במקביל לתואר. הסדנאות המעשיות שלנו מתעדכנות מדי שנה בהתאם לצורכי התעשייה ומשולבות בתוך התואר האקדמי ללא תוספת תשלום.
תחנת 'רדיו בר-אילן' של בית הספר מופעלת כולה על-ידי הסטודנטים של בית הספר, שמתנסים בהגשה, עריכה, הפקה וטכנאות.
מרכזי מחקר: המרכז לתקשורת בינ"ל והמרכז לתקשורת ומשפט, בשיתוף הפקולטה למשפטים, הינם מרכזים היחידים בארץ ומהיחידים בעולם בתחומם. כנסים וימי עיון של המרכזים שמתקיימים במהלך השנה, מאפשרים לסטודנטים להיחשף לזוויות ראיה עדכניות ומעשיות של עולמות התוכן הנלמדים. מדי סמסטר, סטודנטים מכל הארץ מוזמנים להגיש מועמדות לסדנה בדיפלומטיה ציבורית (הסברה בינלאומית) של המרכז לתקשורת בינלאומית שבהמלכה ניתנים למשתתפים כלים וידע שאיתם יוכלו לעשות שימוש במאבק לשיפור תדמית ישראל בעולם.
בית הספר לתקשורת בבר אילן (יח"צ)
האם לנוכח המצב בשוק השנים האחרונות, אילו שינויים חלו במערך הלימודים?
מעבר להוספת תכניות לימודים בעיתונאות כלכלית ובתקשורת חדשה, החל משנת הלימודים הקרובה משולבות סדנאות מעשיות בתוך הלימודים לתואר וללא תוספת שכר לימוד. הסדנאות עוסקות בתחומי השיווק והפרסום, דוברות ויחסי-ציבור, עיתונות כתובה ומשודרת ובניו-מדיה. בשנה שעברה החל שיתוף פעולה עם תכניות 'ארסמוס מונדוס' של האיחוד האירופי שבמהלכו סטודנטים מקבלים מלגה ללימודי סמסטר בחו"ל.
בוגרים מוכרים שיצאו מבית הספר
בין מאות בוגרנו ניתן למצוא את מפקד גל"צ ירון דקל. ח"כ ד"ר נחמן שי, ח"כ ד"ר עליזה לביא, רועי שרון מערוץ 10, אמיר בוחבוט מוואלה, רונן שמיר - מנהל התקשורת הדיגיטלית בחברת חשמל, מנכ"לית שטרן אריאלי עליזה חורי, יניב לייבוביץ - שותף ב'דני לוי תקשורת', ועוד. השבוע התבשרנו שבוגרת נוספת שלנו, אפרת צור-פורת, מונתה לסמנכ"לית השיווק של איקאה ישראל, אז מכאן אנו שולחים לה את ברכותינו והרבה הצלחה בתפקיד החדש.
בית הספר לתקשורת של בר-אילן מצוי בתנופת פיתוח מואצת בתחומי המחקר, ההוראה והתרומה לקהילה ולחברה", מספר ראש בית הספר פרופ' איתן גלבוע. "הוא בונה תכנית הוראה ומרכזי מחקר כדי לענות על ביקושים וצרכים חדשים של מערכות התקשורת בישראל. יש לנו קשרים הדוקים עם בתי-ספר לתקשורת ידועים בעולם ובהם בית הספר אננברג לתקשורת ועיתונאות בלוס אנג'לס.
המכללה שהוקמה באמצע שנות ה-90, החלה להפעיל חוג לתקשורת בשנת הלימודים 1999-2000, ומאז למדו בו יותר מ-1,000 סטודנטים. בבית הספר לומדים כיום כ-300 סטודנטים בתכניות התואר הראשון והתואר השני בתקשורת. מבין המוסדות האקדמיים המעניקים תואר ראשון בתקשורת, לבית הספר לתקשורת בנתניה היחס הטוב ביותר בין מספר הסטודנטים ובין מספר המרצים בתקן. מספר סטודנטים כזה בתכנית, מקיים את מה שמכללה מבטיחה: יחס אישי וליווי צמוד של הסטודנטים בדרך להשלמת התואר.
שכר הלימוד
יעמוד השנה 27,800 שקלים. מכיוון שהמכללה אינה מתוקצבת על ידי המדינה והיא פועלת כמלכ"ר (ללא כוונת רווח), שכר הלימוד מושקע בחזרה בסטודנטים, בגיוס מרצים מהשורה הראשונה ובפיתוח המכללה. מגוון מלגות ואפשרויות מימון עומדים לרשות הסטודנטים.
איך בית הספר מגיב למצב השוק, בכדי למשוך תלמידים?
בית הספר נמצא בהתחדשות מתמדת, אך החודשים האחרונים הם בסימן התחדשות מואצת: המכללה חתמה על הסכם עם חברת ORAD- החברה שבנתה את האולפנים הווירטואליים של מיטב ערוצי השידור בעולם ובכל הערוצים המובילים בארץ. במסגרת ההסכם מקימה ORAD במכללה את האולפנים המשוכללים בארץ, ובהם יוכשרו הסטודנטים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של התעשייה ויוכלו להשתלב בה, תוך כדי שהם לומדים להפעיל אולפן, להעביר שידור, להפיק את הגרפיקה וליצור תכנים איכותיים. גם אולפני הרדיו של המכללה עוברים שדרוג ומוטמעת בהם הטכנולוגיה החדישה RadioTV, כך שאפשר יהיה לראות את השדרים ולשלב תמונת וידאו מנקודות שידור יחד עם עדכוני RSS, גרפיקה ופרסומות ליצירת חוויה הן ליוצרים ברדיו והן למאזינים-צופים. גם ה-RadioTV הוא מוצר של ORAD ונהיה בין הראשונים בעולם להפעיל אותו, תוך שאנו מספקים לסטודנטים שלנו נדבך נוסף בהתמקצעות בעולם האמיתי. בנוסף, יצרנו קורס חדש המפגיש בכל שבוע את כלל הסטודנטים בבית הספר עם האנשים שעושים תקשורת וכותרות. הקורס בהנחיית ד"ר ראובן פדהצור, חבר סגל בית הספר (וגם מגיש 'רצועת הביטחון' בגל"צ ופרשן בטחוני בהארץ).
מלבד זאת, כלל הסדנאות בבית הספר עוברות מתיחת פנים, ומוצעות לסטודנטים סדנאות המכשירות לעבודה בעולם המדיה הדיגיטלית: החל מהכשרה בתחום של בניית אתרים וקידומם באינטרנט, עריכת וידאו, אפליקציות, צילום, פוטושופ וקורסים גראפיים מתקדמים וכלה בסדנאות מתקדמות בתחום יחסי ציבור,conversation marketing , יחסי ציבור ופרסום בדיגיטל, קריא ייטיב ומודלים חדשים בשיווק.
מה הייחודיות של בית הספר
ראשית, אנחנו בית ספר אקדמי מעולה. חברי הסגל שלנו משתתפים בכל הכנסים החשובים בארץ ובעולם, מפרסמים במיטב כתבי העת, זוכים בפרסים ובמענקי מחקר ומביאים את העדכונים החדשים ביותר אל הסטודנטים. לא לשווא אנחנו בית הספר הראשון והיחיד בין המכללות בארץ בעל הסמכה קבועה מטעם המועצה להשכלה גבוהה להעניק תואר שני בתקשורת. דבר שני, אנו לא מוסד אקדמי המוני, אלא בית ספר בוטיק קטן ואישי, כשהמרצים מלווים כמנטורים את הסטודנטים אל קו הגמר. שלישית, אנו מציעים תכנית לימודים חדשנית המשלבת באופן המעודכן ביותר בין מצוינות אקדמית למצוינות מעשית. כשהסטודנטים צוברים בפרויקטים פרקטיים ניסיון מעשי וכלים מקצועיים לבניית תיק עבודות אישי, אך בלי לאבד את המבט הרחב החשוב להתפתחות האישית כבני אדם חושבים וכאנשי מקצוע ביקורתיים.
אולפן הטלוויזיה של המכללה בנתניה (יח"צ)
לנוכח המצב בשוק השנים האחרונות, אילו שינויים חלו במערך הלימודים?
בית הספר לתקשורת נקט לאורך השנים גישה לפיה צריך להכשיר את הסטודנטים בהכשרה מקיפה (360 מעלות) בלי התמחויות ספציפיות ומתברר שמגמה זו מדויקת היום יותר מתמיד. הדינאמיות והאינטנסיביות של שוק העבודה מחייבת הכשרה מקיפה בכלל האופציות הקיימות בשוק. יתרה מכך, ברור לחלוטין כי איש יחסי ציבור ישכיל ויהיה איש מקצוע טוב יותר אם ילמד כיצד עובד העיתונאי במערכת עיתון דיגיטלי (כלומר איך לכתוב לו את הקומוניקט כך שהוא יתפרסם כלשונו). כלומר, להכשרה המקיפה יש גם היגיון מקצועי.
תואר ראשון צריך וחייב להציע "תפריט טעימות" מגוון, שיחשוף את שלל האפשרויות בתחום התעסוקה. בבית הספר לתקשורת יש פרויקט מצוינות, סטאז' בתעשייה או עבודה בפרויקטים של אולפני הרדיו והטלוויזיה באינטרנט, שם אפשר להתחיל לגבש התמקצעות וניסיון מעשי ספציפי שיצטרף לתיק העבודות של הסטודנטים ולהכשרה המקיפה שלו, שיסייעו בהתקדמות בעולם המקצועי.
בוגרים מוכרים שיצאו מבית הספר
הבוגרים שלנו השתלבו בכל תחום אפשרי בתחום המדיה: שיווק בחברות פרטיות, פרסום, דוברות ציבורית, יחסי ציבור, הפקות בערוצים המסחריים, לובינג, עריכת וידאו לתכניות טלוויזיה, כתבי ספורט, ניהול מותגים ועוד. דוגמה טרייה: מוסמך התואר השני שלנו ערן הדס, המנהל את בית הספר למקצועות הטלוויזיה של רשת, הוא גם מרצה בשלל קורסים מקצועיים במכללה כמו הופעה בפני מצלמה וסדנת תוכן טלוויזיוני.
דיקן בית הספר לתקשורת במכללה האקדמית נתניה, ד"ר מוטי נייגר, מזמין את הסטודנטים הפוטנציאלים "לבוא וללמוד בבית הספר לתקשורת שלנו שאינו מתפשר לא על הרמה האקדמית ולא על הרמה המעשית. 'המשבר' בעולם התקשורת הוא בעיקר משבר בעולם העיתונות המודפסת, אך זוהי גם הזדמנות למדיה החדשה לפרוץ קדימה. מכיוון שעידן המדיה הדיגיטלית מזמן אתגרים חדשים למי שרוצה להשתלב בעולם התקשורת, אנו נערכים כל שנה מחדש לאתגרים אלו. בבית הספר שלנו מציע מבט אקדמי מעודכן על שלל התופעות החדשות, יחס אישי וליווי צמוד, כלים מעשיים באולפנים המשוכללים מסוגם, והתנסויות מעשיות עדכניות בעולם האמיתי, כך ששנות הלימוד המושקעות בתואר הראשון הופכות לחוויה אינטלקטואלית ולהכשרה מקצועית מן המעלה הראשונה".
תרצה גרנות נמנתה עם הדמויות הבולטות בתחום הקריאייטיב בישראל. לפני כ-3 שנים הלכה לעולמה, אולם המכללה שלה ממשיכה לפעול ולהוציא עובדים לשוק התקשורת. ב-211 הוחלט להעניק לגרנות ז"ל פרס היכל התהילה בטקס
שכר הלימוד
עד מחזור אוקטובר 2013 שכר הלימוד יעמוד על 17 אלף שקלים, והחל ממחזור דצמבר - הוא יעלה ל-18 אלף שקלים.
מה מספר הבוגרים לאורך השנים?
2,500 בוגרים ובוגרות.
איך בית הספר מגיב למצב השוק, בכדי למשוך סטודנטים?
סטאז'ים ל-6 תלמידים מצטיינים מכל מחזור - במשרדי פרסום מובילים כגון יהושע TBWA, אדלר חומסקי ורשבסקי, ברוקנר נטע יער, פוגל אוגלבי ופוקס גורן גלעדי.
סטודנטים ב-ACC (יח"צ)
מה הייחודיות של בית הספר?
פרויקט הסטאז'ים בשיתוף משרדי פרסום רבים. כמו כן התוכן של המכללה. עדכון תכנית הלימודים: לצד תכני לימוד יסודיים וקלאסיים, אנחנו מעשירים את התלמידים בתכנים חדשניים, רלוונטיים ומעניינים, לדוגמה: חממת קריאייטיב סטארט-אפ וסדנה לפיתוח פורמטים לטלוויזיה. בנוסף, אנחנו מציעים לתלמידים סגל מרצים הכולל אנשי מקצוע בולטים, כגון יורם לוי, רוני שניידר, עופר יער, ניר פרח,
בוגרים מוכרים שיצאו מבית הספר
יורם לוי, עופר יער, ניר פרח, ניב חורש, זיו קורן, רובי ניסן, גיא בר, אלדד ויינברגר, נדב פרסמן, ליאור זייד, ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי, עידו קריב, דני יעקבוביץ', יניב מלינרסקי, גיא גורן, עמית סטולר, אשכול נבו, דנה ספקטור, דנה הרמן, איתי גלאון, שחר פילר, ערן בר-יוחאי, אידה מרקוביץ', ורק בחודש האחרון: דני קמסוביץ' התקבל לאדלר, רועי גרשון גרין בפוקס גורן גלעדי, רונן קורנברג התקבל לבאומן, איתן גפן באדלר, ניב הרצברג נקלט ב JWT, רונה כהן התקבלה למקאן, ואדים צ'רביץ' התקבל לlead....
לדברי מנהל ACC, מיכאל גורי, המכללה אותה הוא מנהל לא רק ששינתה את ענף הפרסום בישראל, זהו שבט מקצועי יוצא דופן ומפעל חיים מיוחד של אישה מדהימה. תרצה גרנות השאירה אחריה מורשת מקצועית מפוארת המחייבת אותנו להגדיר כל הזמן מחדש את מקצוע הרעיונאות, לעדכן ולהרחיב את תכני הלימוד ולהכשיר אנשי קריאייטיב בעלי רמה מקצועית גבוהה שיהפכו לסוכנים של יצירתיות וחדשנות בכל ארגון בו הם ייקלטו. התלמידים שלנו נבונים, מוכשרים, דעתניים ומונעי הצלחה. אנחנו מחויבים אליהם ואוהבים אותם. לכן אנחנו קמים כל בוקר שעה מוקדם יותר מהמתחרים שלנו ומוודאים שגם היום נציע במכללה את התכנים המקצועיים, הנכונים, העשירים והחדשניים ביותר".
- 3.שני 19/07/2013 08:49הגב לתגובה זומספיק עם ה TV המזורגגת, הרדיו המשעמם, העיתונות שכבר מתה והאינטרנט שמשמש כחרא לראות מה קורה עם "כוכבי" האח הנולד.
- 2.יאיר 18/07/2013 15:44הגב לתגובה זוכל מה שכתוב על בר אילן זה שטויות. לא לומדים שם שום דבר מעשי. הקורס המעשיים הם במסגרת לימודי תעודה שלא שייכים לתואר הראשון. הקורסים תיאורטטים ומאוד משעממים. ועם כל הכבוד, לא הייתי את מגדיר את רוב המרצים כ"טובי המרצים". לגבי המלגות, מדובר רק לסטודנטים מצטיינים כך שרוב הסטודנטים לא יכולים לקבל אותם.
- 1.ללמוד תקשורת זה בזבוז כסף (ל"ת)גלעדי 18/07/2013 14:54הגב לתגובה זו
- לכתוב טוקבק זה ניצול זמן יעיל (ל"ת)עמית 18/07/2013 16:44הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
