סיכום הרבעון הראשון בשוק הפרסום: 'מעריב' בירידה, הטלוויזיה מתאוששת
חדשות טובות לא בהכרח תשמעו פה. שוק הפרסום בעיתונות לא מצליח להתאושש, ואף צועד לאחור, לעומת זאת - הפרסום בטלוויזיה מתחיל להראות סימני התאוששות כאשר 3 זכייניות מסחריות רושמות עלייה במכירת דקות הפרסום, לעומת הרבעון המקביל ב-2012. כך עולה מבדיקה שערכה יפעת בקרת פרסום עבור אייס.
מהבדיקה עולה כי עיתון 'מעריב' שהחליף לפני כחצי שנה ידיים לאחר שנרכש על ידי מו"ל 'מקור ראשון' שלמה בן צבי, סובל מהירידה הגדולה ביותר בהיקף האינצ'ים לפרסום. ברבעון הראשון של 2012 הוקצו לפרסום 217,929 אינצ'ים בעיתון מקרליבך, לעומת 181,152 ברבעון המקביל השנה, דהיינו ירידה של 17%. להזכירכם, רק בימים האחרונים, כפי שפורסם לראשונה באייס, הוחלט לחלק את משכורות העובדים ל-2 חלקים, בשל מצוקה תקציבית קשה אצל בעלי העיתון.
יש לציין כי ברבעון הראשון של 2012 עוד הוציא העיתון את מוסף ז'ורנל בכל יום, ואילו ברבעון האחרון המוסף כבר היה שבועי.
אצל המתחרים המרים ב'ידיעות אחרונות', המצב אף הוא רגיש. העיתון הוביל ברבעון הראשון של 2012 באופן ניכר על מתחריו עם 341,844 אינצ'ים, אולם בתוך שנה רשם חדה של 10.5% וברבעון הראשון של השנה הסתפק בקצת יותר מ-306 אלף אינצ'ים.
למרות הקרב בינו לבין 'ישראל היום' בגזרת ה-TGI, שמוכרעת בשנתיים האחרונות לטובת העיתון של שלדון אדלסון, הרי שבגזרת האינצ'ים 'ידיעות' ממשיך להוביל בעיתונות היומית, גם על פני 'ישראל היום', שמצידו ממשיך לדהור עם עלייה של 7% בהיקף האינצ'ים לפרסום ברבעון הראשון של השנה, מול הרבעון המקביל אשתקד. ב-3 החודשים הראשון של השנה פורסמו בו 301,147 אינצ'ים, מול 281,319 לפני שנה.
גם 'הארץ' רשם עלייה, אם כי קלה מאד, בשנה האחרונה. ב-3 החודשים של 2012 פורסמו בו 166,272 אינצ'ים, ב-3 החודשים הראשונים של השנה - 168,546 אינצ'ים. ועדיין, גם בעיתון של עמוס שוקן המצב הכלכלי בכי רע, ובשנה האחרונה פיטר עשרות עובדים.
הגזרה הכלכלית ממשיכה לסעור, כאשר כל 3 המותגים המובילים רשמו ירידה. TheMarker מקבוצת 'הארץ', רשם ירידה של 11.5% בהיקף האינצ'ים לפרסום מ-82 אלף לכמעט 73 אלף. ב'גלובס' הירידה עמדה על 11.3% - מ-236 אלף ל-210 אלף אינצ'ים. 'כלכליסט' מקבוצת 'ידיעות אחרונות' רשם ירידה מינורית של 4% מ-149 אלף ברבעון ההראשון של 2012, ל-143,225 ברבעון הראשון של השנה.
בשוק הטלוויזיה: מגמת עלייה מעודדת
ומה קורה על המסך הקטן? שם המצב כנראה טיפה יותר טוב, אחרי שנתיים קשות במיוחד במדיה המובילה בהוצאה לפרסום בישראל. 3 זכייניות הטלוויזיה - 'ישראל 10' (ערוץ 10), 'רשת' ו'קשת', רשמו עלייה במספר דקות הפרסום ברבעון הראשון של 2013 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בערוץ 10 נרשמה העלייה הגבוהה ביותר, שעמדה על 18%, על רגע יציאתו מהמשבר הקשה בו היה שרוי בחלק האחרון של השנה שעברה. ברבעון הראשון של 2013 ניצל הערוץ 180 דקות ו-31 דקות לפרסום, עלייה של כ-26 שעות, מ-153 שעות ו-57 דקות לפרסום ברבעון הראשון של 2012.
הגידול השני בהיקפו נרשם אצל זכיינית ערוץ 2 'קשת' שרשמה גידול של כ-13%. ברבעון הראשון של 2012 מספר השעות לפרסום ב'קשת' עמד על 79 שעות ו-22 דקות, מול 89 שעות ו-40 דקות ברבעון הראשון של השנה. 'רשת' - הזכיינית שחולקת עם 'קשת' את ימי השידור בערוץ 2, רשמה עלייה קלה של 4% עם ניצול זמן אוויר לפרסום בהיקף של 125 שעות ו-28 דקות השנה, מול 120 שעות ו-50 דקות ב-3 החודשים הראשונים של 2012.
יש לציין כי הזכיינית 'רשת' משדרת 4 ימים ביום, כולל סוף שבוע, ואילו 'קשת' - 3 ימים. כך יוצא שמספר השעות בממוצע לכל יום ב'רשת' לאורך 3 החודשים הראשונים של 2013, עמד על 31 שעות, מול 29 שעות ו-40 דקות ל'קשת'.
כך יוצא בכל אופן, כי בערוץ 2 נרשמו ב-3 החודשים הראשונים של השנה 204 שעות ו-50 דקות ב-2 הזכייניות, מול 180 שעות ו-31 דקות כאמור בערוץ 10.
- 3.פיני 14/04/2013 12:13הגב לתגובה זוהתקשורת
- 2.הכל בידי אדם (ל"ת)שמיים 14/04/2013 10:27הגב לתגובה זו
- 1.הכל בשם שמיים ! (ל"ת)מבין עניין 14/04/2013 09:47הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
