סיכום הרבעון הראשון בשוק הפרסום: 'מעריב' בירידה, הטלוויזיה מתאוששת
חדשות טובות לא בהכרח תשמעו פה. שוק הפרסום בעיתונות לא מצליח להתאושש, ואף צועד לאחור, לעומת זאת - הפרסום בטלוויזיה מתחיל להראות סימני התאוששות כאשר 3 זכייניות מסחריות רושמות עלייה במכירת דקות הפרסום, לעומת הרבעון המקביל ב-2012. כך עולה מבדיקה שערכה יפעת בקרת פרסום עבור אייס.
מהבדיקה עולה כי עיתון 'מעריב' שהחליף לפני כחצי שנה ידיים לאחר שנרכש על ידי מו"ל 'מקור ראשון' שלמה בן צבי, סובל מהירידה הגדולה ביותר בהיקף האינצ'ים לפרסום. ברבעון הראשון של 2012 הוקצו לפרסום 217,929 אינצ'ים בעיתון מקרליבך, לעומת 181,152 ברבעון המקביל השנה, דהיינו ירידה של 17%. להזכירכם, רק בימים האחרונים, כפי שפורסם לראשונה באייס, הוחלט לחלק את משכורות העובדים ל-2 חלקים, בשל מצוקה תקציבית קשה אצל בעלי העיתון.
יש לציין כי ברבעון הראשון של 2012 עוד הוציא העיתון את מוסף ז'ורנל בכל יום, ואילו ברבעון האחרון המוסף כבר היה שבועי.
אצל המתחרים המרים ב'ידיעות אחרונות', המצב אף הוא רגיש. העיתון הוביל ברבעון הראשון של 2012 באופן ניכר על מתחריו עם 341,844 אינצ'ים, אולם בתוך שנה רשם חדה של 10.5% וברבעון הראשון של השנה הסתפק בקצת יותר מ-306 אלף אינצ'ים.
למרות הקרב בינו לבין 'ישראל היום' בגזרת ה-TGI, שמוכרעת בשנתיים האחרונות לטובת העיתון של שלדון אדלסון, הרי שבגזרת האינצ'ים 'ידיעות' ממשיך להוביל בעיתונות היומית, גם על פני 'ישראל היום', שמצידו ממשיך לדהור עם עלייה של 7% בהיקף האינצ'ים לפרסום ברבעון הראשון של השנה, מול הרבעון המקביל אשתקד. ב-3 החודשים הראשון של השנה פורסמו בו 301,147 אינצ'ים, מול 281,319 לפני שנה.
גם 'הארץ' רשם עלייה, אם כי קלה מאד, בשנה האחרונה. ב-3 החודשים של 2012 פורסמו בו 166,272 אינצ'ים, ב-3 החודשים הראשונים של השנה - 168,546 אינצ'ים. ועדיין, גם בעיתון של עמוס שוקן המצב הכלכלי בכי רע, ובשנה האחרונה פיטר עשרות עובדים.
הגזרה הכלכלית ממשיכה לסעור, כאשר כל 3 המותגים המובילים רשמו ירידה. TheMarker מקבוצת 'הארץ', רשם ירידה של 11.5% בהיקף האינצ'ים לפרסום מ-82 אלף לכמעט 73 אלף. ב'גלובס' הירידה עמדה על 11.3% - מ-236 אלף ל-210 אלף אינצ'ים. 'כלכליסט' מקבוצת 'ידיעות אחרונות' רשם ירידה מינורית של 4% מ-149 אלף ברבעון ההראשון של 2012, ל-143,225 ברבעון הראשון של השנה.
בשוק הטלוויזיה: מגמת עלייה מעודדת
ומה קורה על המסך הקטן? שם המצב כנראה טיפה יותר טוב, אחרי שנתיים קשות במיוחד במדיה המובילה בהוצאה לפרסום בישראל. 3 זכייניות הטלוויזיה - 'ישראל 10' (ערוץ 10), 'רשת' ו'קשת', רשמו עלייה במספר דקות הפרסום ברבעון הראשון של 2013 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בערוץ 10 נרשמה העלייה הגבוהה ביותר, שעמדה על 18%, על רגע יציאתו מהמשבר הקשה בו היה שרוי בחלק האחרון של השנה שעברה. ברבעון הראשון של 2013 ניצל הערוץ 180 דקות ו-31 דקות לפרסום, עלייה של כ-26 שעות, מ-153 שעות ו-57 דקות לפרסום ברבעון הראשון של 2012.
הגידול השני בהיקפו נרשם אצל זכיינית ערוץ 2 'קשת' שרשמה גידול של כ-13%. ברבעון הראשון של 2012 מספר השעות לפרסום ב'קשת' עמד על 79 שעות ו-22 דקות, מול 89 שעות ו-40 דקות ברבעון הראשון של השנה. 'רשת' - הזכיינית שחולקת עם 'קשת' את ימי השידור בערוץ 2, רשמה עלייה קלה של 4% עם ניצול זמן אוויר לפרסום בהיקף של 125 שעות ו-28 דקות השנה, מול 120 שעות ו-50 דקות ב-3 החודשים הראשונים של 2012.
יש לציין כי הזכיינית 'רשת' משדרת 4 ימים ביום, כולל סוף שבוע, ואילו 'קשת' - 3 ימים. כך יוצא שמספר השעות בממוצע לכל יום ב'רשת' לאורך 3 החודשים הראשונים של 2013, עמד על 31 שעות, מול 29 שעות ו-40 דקות ל'קשת'.
כך יוצא בכל אופן, כי בערוץ 2 נרשמו ב-3 החודשים הראשונים של השנה 204 שעות ו-50 דקות ב-2 הזכייניות, מול 180 שעות ו-31 דקות כאמור בערוץ 10.
- 3.פיני 14/04/2013 12:13הגב לתגובה זוהתקשורת
- 2.הכל בידי אדם (ל"ת)שמיים 14/04/2013 10:27הגב לתגובה זו
- 1.הכל בשם שמיים ! (ל"ת)מבין עניין 14/04/2013 09:47הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
