מהמרים על שוערים: על העמדה בה החליטו "לחסוך" הקבוצות הגדולות
מכבי חיפה ומכבי תל אביב יתחילו הערב (חמישי) את הופעותיהן בשלב הבתים במסגרת האירופית - הירוקים ישחקו בליגה האירופית ויתארחו במשחק הראשון אצל ראן הצרפתית ואילו הצהובים ישחקו בקונפרנס ליג ויארחו את בריידבליק מאיסלנד. שני המועדונים רוצים לעבור את שלב הבתים אבל לא פחות מכך - רוצים את תואר האליפות. בשני המקרים, הקבוצות לקחו "הימור" בנוגע לעמדת השוער.
סיכון מחושב? ניצן (צילום: באדיבות מכבי חיפה)
נתחיל בחיפה. לאחר שלוש שנים נהדרות שכללו גם את תואר "שחקן העונה" בחר ג'וש כהן להיפרד מישראל. השוער אומנם לא קיבל שום הצעה ונכון לכתיבת שורות אלה לא חתם בשום מועדון. הוא התאכזב מכך שבכרמל לא "נלחמו עליו". הירוקים עשו בדיקות לגבי שוערים אחרים ולאחר שלא הצליחו להחתים את השוער האנגלי, ניית'ן בקסטר, הפתיעו כאשר החתימו את שוער מכבי נתניה, איתמר ניצן, שמגיע אחרי עונה בינונית. ניצן, 36, אומנם זכה באליפות עם הפועל קריית שמונה ובגביע עם הפועל תל אביב, אך לעולם לא שימש כשוער בכיר במועדון גדול. לכן, עבור אוהדי ואנשי מכבי חיפה, מדובר בהימור. למרות הרצונות של בעלי מכבי נתניה, אייל סגל, למכור את השחקנים - ניצן שוחרר בחינם וגם עלותו עבור הכרמל נמוכה עם שכר של כ-160 אלף דולר.
ניצן אומנם זכה למחמאות מצד האקס של חיפה, ברק בכר, אבל שגה במשחקים הראשונים והפך לאחד השחקנים הפחות אהודים על הקהל הירוק.
במכבי תל אביב הרגישו שיש להם יתרון משמעותי בעמדה הזאת, כי דניאל פרץ עוד לבש צהוב בקיץ, אבל מעברו לבאיירן מינכן תמורת 5 מיליון אירו טרף את הקלפים.
גם במועדון הצהוב בחרו להמר על שוער המשנה, רועי משפתי. האחרון שימש בעונה שעברה כשוער משנה במכבי חיפה וגם הקיץ הגיע כשוער שני אבל עזיבתו של דניאל פרץ הובילה אותו להיות השוער הראשון. הצהובים גם מיהרו להחתים עוד שני שוערים - דניאל טננבאום והשוער הפנמי אורלנדו מוסקרה. האחרון הגיע רק לפני שבוע ימים ונרשם לקונפרנס ליג.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
