לא רק ההפגנות: כאבי הראש של נתניהו בדרך לאישור מתווה הגז

התקשורת הכריזה ש'נגמר', מניות הגז זינקו, אך לראש הממשלה מצפים מספר קשיים עד לאישור המתווה
 |  (52)
אסדת לוויתן, צילום: קובי גדעון לע"מ, אלברטוס
אחרי התפטרותו של דרעי, נתניהו ללא ספק נמצא בדרך הבטוחה להשלים לסיים את סאגת מתווה הגז, כלומר לאשר את המתווה. ועדיין, לראש הממשלה יש עוד קצת כאבי ראש בדרך לאישור.
כזכור, דרעי התפטר בכוונה ברורה ומוצהרת להעביר את תיק הכלכלה לראש הממשלה, כדי שזה יוכל לחתום על סעיף 52 שיאפשר לו לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים שהתנגד למתווה הגז. בתמורה להתפטרותו דרעי זכה לפיצוי נדיב בדמות 300 מיליון שקל למשרדו החדש-ישן (פיתוח הנגב והגליל, ששמו הפך ל"פריפריה"), והצצה קלה לשימושים בכספים אלה ראינו אתמול.
ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון
לגבי הקשיים של ראש הממשלה: ראשית, התנועה לאיכות השלטון פנתה שלשום (יום א') ליועץ המשפטי לממשלה כדי שזה יעצור את כוונת ראש הממשלה לחתום על סעיף 52 ולאשר את מתווה הגז. בפנייתם ליועץ, טוענים בתנועה לאיכות השלטון כי עם התפטרותו של דרעי ממשרד הכלכלה, משמש ראש הממשלה ממלא מקום השר בלבד, ולא השר בפועל, כך שאין בין יכולותו לחתום על הסעיף המפורסם. 
כדי להחזיק בתואר "שר הכלכלה" (ולא ממלא המקום) על ראש הממשלה להעביר את המינוי בכנסת, שם אמנם מחזיקה הקואליציה ברוב, אך כזכור זהו רוב העומד על כרעי תרנגולת, בדמות 61 ח"כים בלבד.
במקביל לכך, בג"ץ ידון היום (יום ג') בעתירתה של מפלגת 'יש עתיד' בנושא ריבוי התיקים של ראש הממשלה, שמכהן בפועל גם כשר החוץ, שר התקשורת, שר הכלכלה והשר לשיתוף פעולה אזורי. עד לא מזמן היה נתניהו גם שר הבריאות, אך סגן השר ליצמן (יהדות התורה) הסכים להשבע אמונים למדינה, והתמנה לשר במשרה מלאה.
מבחינה משפטית,  בג"ץ ידון בהרכב של 5 שופטים בפרשנות חוק יסוד: הממשלה. לטענת מפלגת 'יש עתיד', החוק לא מאפשר לנתניהו להחזיק במשרדי הנוספים בגלל ביטול הסעיף שאיפשר זאת במפורש. מנגד, המדינה טוענת כי ביטול ההיתר אינו יוצר איסור.
לסיכום, בפני נתניהו עומדות עתירה ליועץ המשפטי, עתירה לבג"ץ, וניתן להוסיף ברקע גם את ההפגנות ההולכות וגוברות מול המתווה (אם כי אלא בוודאי שלא יעצרו את נתניהו). נדגיש  אחד קשה לראות מצב בו המתווה לא יעבור, היות ונתניהו יכול למנות מראש שר כלכלה (וממונה על ההגבלים) שיתמכו במתווה - אך מנגד, כל מינוי שר נוסף ייצור בעיות קואליציוניות, וקיומו של חוק המגביל את מספר השרים בממשלה יפריע גם כן. 
לגבי מניות הגז: בשלושת ימי המסחר האחרונים איבד מדד ת"א נפט וגז +0.56% מדד ת"א נפט 986.75 +0.56% מדד ת"א נפט וגז בסיס:981.26 פתיחה:978.47 גבוה:989.97 נמוך:978.23 תמורה:16,611,532 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: כ-4%, כשבכל אחד מימים אלו הוא נופל ביותר מ-1%. מאז השפל אליו הגיע המדד בתחילת חודש אוקטובר, הוא זינק כמעט 20% עד ה-4 בנובמבר,  ומאז, כאמור, איבד כ-4%.
תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    יש לכם מזל אזרח ישראל מצא את שדות הגז
    גבי 15/11/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברות מחפשות נפט/גז 55 שנה והישקיעו מיליארדים וסוף סןף מצאו ופתאום כל השמאלנים שהיו בהודו על גרס טוענים אני שותף הגז ניצא 30 ק"מ בים מים כלכלים משותםים ישראל לבנון מצרים קפריסין מעניין אם לבנוני היה קודח ומוצא מה היו אומרים הגרסיונרים האם גם אז היו עושים הפגנה נגד ממשלת לבנון .
    סגור
  • מתווה הגז
    הכהן הגדול 16/11/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צודק במאה אחוז צריך לתת לתשובה שאפו
    סגור
  • 32.
    יש לכם מזל אזרח ישראל מצא את שדות הגז
    גבי 15/11/2015 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברות מחפשות נפט/גז 55 שנה והישקיעו מיליארדים וסוף סןף מצאו ופתאום כל השמאלנים שהיו בהודו על גרס טוענים אני שותף הגז ניצא 30 ק"מ בים מים כלכלים משותםים ישראל לבנון מצרים קפריסין מעניין אם לבנוני היה קודח ומוצא מה היו אומרים הגרסיונרים האם גם אז היו עושים הפגנה נגד ממשלת לבנון .
    סגור
  • 31.
    מי שלא מצליח בבחירות שיכתוב טוקבקים !!!! (ל"ת)
    לא דמוקרטים 13/11/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 30.
    להכין גם נגד מחדל מחירי הדירות והשכירות ההזויים (ל"ת)
    צדק חברתי 11/11/2015 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 29.
    מכוון שלויתן הוא צורך
    מתי חתימה על המיתווה 11/11/2015 12:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חיונ י למשק האנרגיה האספקה ממקור אחד תמר וצינור אחד מסוכנת פיתוח מיידי של לויתן עניין אסטרטגי סעיף 52 עונה לכך לא יעצר בבגץ תשובה בכנס משקיעים אמר היתווה בדרך אחר כך הפיתוח כמתוכנן ב 2020 יש לוח זמנים צריך רק סבלנות
    סגור
  • 28.
    קיבל חוד משפטית
    לפי דעתי ראש הממשלה 11/11/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנושא כאשר העביר והפך לממלא מקום שר הכלכלה וסמכותו לחתום סעיף 52 ראה נפילת עתירת יש עתיד עי בגץ ולפי דעתי גם העתירה בעניין ממלא מקום תפול החתימה חוקית
    סגור
  • 27.
    ממלא מקוםשר
    חוק יסוד הממשלה 11/11/2015 12:07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ימלא את תפקידיו של השר כולם או מקצתם הכל כפי שתקבע הממשלה. לכן ממלא המקום מקבל את כל הסמכויות התנועה פנתה ליועץ המשפטי פנייה שאינה עומדת עפי החוק
    סגור
  • 26.
    הכלכלה
    לעניין ממלא מקום שר 11/11/2015 11:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חוק יסוד הממשלה מילוי מקומו של שר :רשאית הממשלה לקבוע כי שר אחר ימלא את מקומו של השר המתפטר ממלא המקום י מלא את תפקידו של השר כולם או מקצתם הכל כפי שתקבע הממשלה לכן עניין סמכות הממלא המקום של שר הכלכלה לחתום על סעיף 52 טינני מבין מדוע הכתב מסתבך ראש הממשלה כממלא שר הכלכלה רשאי לחתום על הסעיף 52 התנועה הזאת שנזכרת תקרא טוב טוב את סמכויות ממלא שר
    סגור
  • 25.
    ראש הממשלה יכול להחזיק
    לפיד נפל 11/11/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מספר תיקים לעניין ממלא מקום נחכה..
    סגור
  • 24.
    רציו המלכה
    המאמינה 10/11/2015 11:41
    הגב לתגובה זו
    12 2
    שמתם לב שיש כתבה טובה מיד ממציאים עוד כתבות כדי שהיא לא תהיה כל היום!! אבל שיש כתבה שלא מציאותית והיא כביכול להפחיד היא מחזיקה מעמד כל היום. ואני אומרת לכם תפקחו עיניים אל תחששו כל מה שביבי עושה זה לא לשווא עם מחשבה תחילה!! לא מוכרת כמובן ואתם תעשו מה שאתם רוצים אני לא בלחץ!!! מאמינה שיהיו קפיצות ומומלץ לכם להיות בחגיגות בעזרת השם!!
    סגור
  • 23.
    מתווה הגז
    גיא 10/11/2015 10:52
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ביבי לא פראייר ויעשה הכל,המתווה יעבור,המדינה תרוויח ומי שמחזיק את מניות הגז עוד יותר
    סגור
  • 22.
    כאב הגדול הוא מצב שווקים בינלאומים. לא כדאי ההשקעה
    פול 10/11/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חברות E&P מקטינות תקציבים ומתרכזות בהפקות מוגברות ממה שכבר קיים על ידי הכנסת טכנולוגיות חדשות. אין מחסור בגז והמצב אצלנו עדיין רחוק מברור
    סגור
  • 21.
    אין שישנסקי וגם גז זול. נ ק ו ד ה .
    גז בלוף 10/11/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הקומוניזים הרסני - עובדה.
    סגור
  • 20.
    רציו המלכה
    המאמינה 10/11/2015 10:23
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מ שחושב שביבי לא יודע מה הוא עושה ולא בודק לפני ,, אז טועה ובגדול!!!! אם ירצה השם המתווה יעבור ועצת השם היא תקום!!!!!
    סגור
  • 19.
    את הסכם אוסלו הממשלה העבירה
    יעקב 10/11/2015 10:15
    הגב לתגובה זו
    7 2
    את הסכם אוסלו הממשלה העבירה עם רוב יותר קטן. ועם כל הכבוד לגז, הסכם אוסלו היה יותר משמעותי
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    מי בחר את התנועה הזו? את מי היא מייצגת בכלל?
    התנועה לאכות השילטון 10/11/2015 10:10
    הגב לתגובה זו
    10 1
    התנועה הפופוליסטית בישראל חזקה, צרחנית, שקרנית ומוסרת לציבור חצאי אמיתות ולעתים שקרים גלויים, כך.ירון זליכה, נכלולי לא קטן שבסרטון שלו מציג נתונים באופן מעוות כאשר ברור לו שהוא משקר את הציבור (רק לדוגמה בטענה כי מספר החרדים העובדים גדל, כאשר ברור שהוא צריך להשוות את שיעור החרדים העובדים ולא את מספרם) הוא סוג של אנרכיסט דמגוג שרווה רווחים גדולים בתקשורת כשהוא מצייר את עצמו כמי ש"לוחם בממסד ובשחיתות" אותו אחד שקיבל ממבקר המדינה חסות במעמד של "חושף שחיתויות" (ועל כן אסר את פיטוריו) פוטר בסוף בלי שחשף ולא שחיתות אחת. מה שלא הפריע לו לקבל במקביל לעבודתו כחשב כללי משכורות עתק מהמכללה בה עבד ללא היתר לעסוק בשתי עבודות, דבר הנדרש על פי תקנות שירות המדינה. אותו מפר תקנות מציג עצמו כצדיק והתקשורת המתלהמת במקום לחשוף אותו ממהרת להתלהב ולתת לו במה. נשאלת השאלה מיהי התנועה לאיכות השילטון, מיהם חבריה, איך הם נבחרים ואת מי הם מייצגים באמת?
    סגור
  • זה מזמן זרוע של השמאל הישראלי עם רוח גבית מפוטין אובאמה
    הדיוטות שימושים 11/11/2015 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנועת דמי קלאסית מפרי היוצר של הקגב. המצויין והחכם
    סגור
  • 17.
    למערכת ביזפורטל
    ישראל 10/11/2015 10:06
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אם לא תשנו את המגמת כתיבה שלכם בעניין הגז למגמה חיובית..מניות הגז ירדו עוד 10 אחוזים לפחות השבוע המון אנשים מאמינים פה לכתבות ואתם יודעים לעשות רעש וצילצןלים
    סגור
  • מסכים לחלוטין. עאלאק דיווחים אובייקטיביים (ל"ת)
    רועי 11/11/2015 09:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ראש הממשלה יכול להחזיק כמה תיקים אין מניעה
    לגבי לפיד יש החלטה 10/11/2015 18:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לגבי התנועה לא הבנתי מה רוצים עבר בכנסת בממשלמה נשאר לחתימה שר מחפשים כל מיני תירוצים ובגצים ללא סוף לתקוע מיתווה הגז החיוני למדינה לחיי שתלויה בצינור אחד מתמר כולם רוצים חושך כאשר תהיה תקלה בו????
    סגור
  • ישראל - אין כאן מגמתיות
    גיא ארז 10/11/2015 10:13
    הגב לתגובה זו
    3 5
    ציינתי בכתבה, מדובר בסך הכל בתיאור הקשיים - דיווח עובדתי לגמרי.
    סגור
  • הרבה רעש
    ציון 10/11/2015 11:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה לציין קשיים איפה הקשיים הכול בסדר והכול יעבור אחרת המדינה תהיה בבוץ ומי שירוויח זה המצרים וזה לא מה שאתה רוצה נכון?
    סגור
  • יש כמה דרכים לכתוב כותרת וביז בחרו משהו מסוים (ל"ת)
    יעקב 10/11/2015 10:21
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 16.
    רק הפגנה של 100000
    אהרון 10/11/2015 09:55
    הגב לתגובה זו
    2 9
    רק הפגנה של מאה אלף יזיזו לנתניהו כי המאה אלף יהפכו מיד לחצי מיליון מפגינים ואז נראה את ביבי הפחדן והממשלה החלשה עומדת בפני כח מפגינים של המון
    סגור
  • 15.
    נתניהו היום שר כלכלה ממש ולא ממלא מקום.נקודה
    עבר ירדן 10/11/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    6 3
    היתר זה סתם עבריינות
    סגור
  • 14.
    היום ירוק בגלל טורקיה
    ככן כהן 10/11/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ציד'שלק
    סגור
  • 13.
    10 שנים?ברור המתווה היה תקוע כ6 שנים למה אתם מצפים?אנשי
    tr 10/11/2015 09:40
    הגב לתגובה זו
    11 1
    אנשים היו על hold 6 שנים וזאת בגלל אנשים כמו זליכה וכל הצעקנים האחרים בושה למדינה מפליא שלא תבעו אותה עד עתה
    סגור
  • 12.
    הטעות בכתבה שמניות הגז עלו בחדות. נהפוך הוא ירדו בחדות
    לבדוק את הנתונים לפ 10/11/2015 09:39
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מאז שדרעי התפטר המניות אפילו ירדו לא עלו.יש לבדוק את הנתונים לפני שמפרסמים כתבה.
    סגור
  • לא כתבתי שעלו מאז ההתפטרות
    גיא ארז 10/11/2015 09:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שים לב לסקירה - תיארתי את הביצועים בזמן האחרון: נסיקה מארז תחילת אוקטובר (היו בשפל), ודווקא בימים האחרונים איבדו כ-4%. ביקורת זה חשוב - אבל כמו שאמרת, יש לבדוק את הנתונים לפני שבאים שמבקרים
    סגור
  • ואפשר לכתוב כותרת בכמה דרכים ואתה בחרת שלילי...למה ? (ל"ת)
    יעקב 10/11/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    כולכם חושבים שזליכה צודק מעניין למה שתק עד שפוטר חישבו
    tr 10/11/2015 09:37
    הגב לתגובה זו
    9 3
    על זה
    סגור
  • טיפש
    אהרון 10/11/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    6 7
    זליכה פוטר כחשב האוצר כי חשף את כול הגניבות והקומבינות
    סגור
  • לא כל מה שרואים מכאן קורה שם (ל"ת)
    לאהרון 10/11/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • ואולמרט גם לא קיבל מעטפות סטיפות (ל"ת)
    cleareye 10/11/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    חברים אם האתר עושה כתבה
    אבנר יהש 10/11/2015 09:35
    הגב לתגובה זו
    7 2
    על כמה קשיים יש זה בדיוק ההיפך לא סתם מעלים את הנושא האישור קרוב מתמיד מי דלא שם יפסיד את הקפיצה
    סגור
  • כולה תיארו קשיים.. לא אמרו שלא יעבור (ל"ת)
    אבנר 10/11/2015 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 9.
    גז
    ציון 10/11/2015 09:25
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אתם לא מבינים שבלי הגז המדינה הזו תפשוט רגל עים כול הוצאות הבטחון שיש כאן מה לעשות זה המצב
    סגור
  • לא צריך את יצחק תשובה בשביל הגז, הוא רק מפריע
    שמטוב 10/11/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הוא מונע חיבור צינורות נוספים לשדה תמר כדי לסחוט את המדינה.
    סגור
  • תשובה
    הכהן הגדול 16/11/2015 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ללא תשובה עוד מאה שנה ל היינו מוצאים כלום
    סגור
  • כו
    צביקה 10/11/2015 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לט אתה תשקיע מה אתה טייקון תגיד תודה שיש יזמים בכלל האמת אני במקומו הייתי משקיע בחוץ לארץ מי צריך בכלל טובות
    סגור
  • 8.
    הון - שלטון ושרידות פוליטית. זו האג'נדה של ביבי. (ל"ת)
    גבריאלה 10/11/2015 09:19
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • ביבי .ביבי.
    אלי 10/11/2015 20:50
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מקבל וינואר 1000 שקל תוספת .והפנסיונרים ??
    סגור
  • 7.
    לכולם ברור שהמתווה לא טוב לאזרחים . הוא יקר !!!!
    בעד המתווה? 10/11/2015 09:18
    הגב לתגובה זו
    4 7
    בעולם הגז נמכר ב 2$ ופה רוצים 8$. המתנגדים למתווה לא מסתפקים בהכנסות מתמלוגים הממשלה לוקחת 60% בגלל שישנסקי . לכולם ברור שכדי שהחברות ירויחו וישלמו את התמלוגים המס הזה יגולגל על הצבור אחרת אין כדאיות אין גז בזול וגם שישנסקי. המתנגדים למתווה צריכים בעצם להתנגד לשישנסקי. לכן אם המתווה לא יעבור הגז ישאר תקוע בים. ולא יעזור למתנגדים כלום. ככה זה שהממשלה חזירית זה בסוף מתגלגל על האזרחים. ומי שלא מבין את הקשר הוא טיפש . כנ"ל בכיל. אין שישנסקי ותעסוקה לכולם ואת זה מבינים במיוחד אלה שהצביעו בעד שישנסקי ובראשם כחלון הפופוליסט האינטרסנט שלא התערב בגז אבל התנהג כמו פופאיי בנושא כיל. לא סתם הם רוצים קרן לתעסוקה בנגב . אפילו הפופוליסטים מבינים את הקשר . תפגינו כל יום לא יעזור כלום גז בזול לא יהיה פה. וכנ"ל בכיל היכונו להפגנות המפוטרים ככה זה שיש לנו מנהיגים מטומטמים
    סגור
  • 6.
    רציו צריכה לעלות מעל 52 אג' שהיה לפני בעיית הממונה גילה
    ציקל 10/11/2015 09:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    וזה שעלתה מ 24 זה קישקוש אינטרסנטי
    סגור
  • 5.
    ביבי כבר התייעץ עם היועץ לפני כל ההחלפות...ביבי לא טיפש (ל"ת)
    קוקליש 10/11/2015 09:04
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • 4.
    רציו ירדה מ 52 מלפני עיניין הממונה ירדה ל 28 מה הסיפור?
    שרלוקי 10/11/2015 09:03
    הגב לתגובה זו
    6 2
    איזה עלו ...היא צריכה עכשוו לעלות למעל 52 אגורות
    סגור
  • 3.
    חחח המתווה בטוח יעבור ומי שנגד
    מלי 10/11/2015 09:01
    הגב לתגובה זו
    10 2
    שיאכל תלב!! מי שנגד פשוט טיפש
    סגור
  • מי שבעד יותר טיפש
    אסון למדינה 10/11/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 7
    1. המתווה מוסר את האנרגיה של המדינה לידיי חברת נובל אנרג'י. מה יקרה אם גוף או מדינה עויינת ישתלט על החברה. 2. המדינה נכנעה לחברות הגז ולא מחייבת פיתוח צינור שני מתמר. מה יקרה אם תהיה תקלה או חבלה בצינור היחיד שכל המדינה תלויה בו? 3. המדינה משעבדת את כל הציבור כולל יצרנים שמשתמשים בגז למחירים כפולים (כרגע) והמחירים רק יעלו. ההסכם הוא להצמדה למדד ארה"ב +1%. המדד בארה"ב לא ירד. רק יעלה. עכשיו, אחרי כל זה, לך תתמוך במתווה. אם אתה חי כאן ולא אויב המדינה.
    סגור
  • 2.
    למען הישרדותו הפוליטית הוא עושה הכל
    ביבי חלש 10/11/2015 08:45
    הגב לתגובה זו
    8 5
    ההפגנות הם נגד ביבי ולא נגד הגז ביבי נתן למסקנות שישנסקי בכיל לעבור. הוא יודע שזה יגרום בוודאות לפיטורי העובדים בכיל, לבריחת ההשקעות של כיל כל זה התאפשר כאשר ראש הממשלה נתן ללפיד לעשות ככל העולה על רוחו להכריז שהוא לא מוכר את כיל כאילו החברה היא עסק פרטי שלו . ללא דיון כלשהו החלטה של איש אחד ועוד בהצהרה מטומטמת שלא מוכרים את אוצרות המדינה . אבל את כיל כבר מכרו ובעתיד הזכיון יסתיים ואז כן ימכרו את כיל . בינתיים הגאון גרם נזקים למשקיעים ולעובדים בכיל. אך ורק בגלל הרצון שלו להיות ראש ממשלה כאילו הוא עושה לטובת העם התמלוגים יגיעו לרווחת העם. אולם לאף אחד אין כוונה שהרווחים יגיעו לכולם. מספיק לשמוע את יחימוביץ ורוזנטל שעשו קריירה מניגוח כיל באופן אובססיבי. על הקמת קרן למען הנגב. דהיינו, עובדי כיל המפוטרים יעבדו בעסקים שהממשלה תקים בנגב. ליחימוביץ ורוזנטל אין תשובה מתי יוקמו המפעלים מי יקים אותה . הפטרונים ידאגו למובטלים. עד אז ישלמו להם קצבת אבטלה והבטחת הכנסה. ואת זה ביבי יודע ולא עושה כלום. מי צריך 120 אפסים? מספיק 60 וגם זה יותר מידי
    סגור
  • מי שבעד המשך שלטון ביבי הוא נגד המדינה , בעד הסגרתה
    שמטוב 10/11/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    3 8
    לקפיטליסטים החזירים., ביבי גרם נזק מתמשך למשק בכך שהוא מונע מגורמים יצרניים קטנים ובינוניים להתפתח מכיוון שהוא לוקח מהם כספים ומיביר האת הכספים במתנה לטייקונים. הטייקונים לעולם לא מפתחים מוצרים חדשים, הם רק משתלטים על על אוצרות קלים לניצול ובאמצעות שליטה הם סוחטים כסף. זהו פאודליזם בלבוש מודרני.
    סגור
  • 1.
    יופי
    צביקה 10/11/2015 08:33
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אז אל תשקיעו אנחנו ניקח את כול. הקופה לבד
    סגור