דוחות

עמרם אברהם: ההכנ' זינקו פי 2.2, הרווח הנקי הוכפל

שיעור הרווח הגולמי ירד מכ-30% ברבעון המקביל אשתקד לכ-21% ברבעון הנוכחי. בצנרת החברה יש כ-20 אלף דירות, מתוכן כ-3.3 אלף דירות בביצוע

הרצי אהרון |


חברת עמרם אברהם עמרם 0%  , שבשליטת אלון ויורם עמרם, מסכמת רבעון עם קפיצה של פי 2.2 בהכנסות שהסתכמו לסכום של כ-376.5 מ' שקל, לעומת כ-174 מ' שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הוכפל לכ-33.3 מ' שקל, מתוכם כ-30.1 מ' שקל מיוחסים לבעלי המניות.

הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהאצה בפרויקטים "אקווה פארק", "אקווה סנס", "אקווה ריזורט", רובע הברון ועכו. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי נשחק ועמד על כ-21%, לעומת כ-30% ברבעון המקביל. השינוי שנבע לפי החברה מהבדלים בתמהיל הפרויקטים ובכלל זה שילוב גבוה יותר של דירות בפרויקטים במסלולי מחיר מטרה.

מאז תחילת השנה מכרה החברה 615 דירות מגורים ו-29 יחידות מסחר ומשרדים. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד מכרה החברה 702 דירות. היקף הפעילות של הקבוצה בצמיחה: נכון למועד הדוח, החברה יוזמת כ-20 אלף דירות ברחבי הארץ (מתוכן חלק החברה: כ-12,550 דירות), מתוכן כ-3.3 אלף דירות כבר נמצאות בביצוע, וכ-2.1 אלף דירות זמינות למכירה מיידית.

במהלך 2025 צפויה החברה לקבל היתרי בנייה לכ-1.77 אלף דירות נוספות (מתוכן כ-1.5 אלף דירות חלק החברה). לצד תחום המגורים, הקבוצה מחזיקה גם בפורטפוליו נדל"ן מניב הכולל 19 נכסים בשטח של כ-297 אלף מ"ר (117 אלף מ"ר חלק החברה) וכן כ-600 חדרי מלון. חלק החברה עומד על כ-270.

ברקע לתוצאות, גם פעילות מימון אינטנסיבית: בינואר ביצעה החברה גיוס הון של כ-128 מ' שקל בהנפקות מניות ציבוריות ופרטיות, ולאחר מכן השלימה גיוס אג"ח בסך של 250 מ' שקל במסגרת הנפקת סדרה חדשה, בדירוג A3 עם אופק יציב על ידי מידרוג.

ההון העצמי של החברה טיפס ל-1.4 מיליארד שקל, לעומת כ-833 מ' שקל בתקופה המקבילה אשתקד.בין העסקאות המרכזיות שדווחו: זכייה במכרז להקמת כ-700 דירות בטבריה (20% במחיר מטרה), והתקשרות עם תאגיד בנקאי להסכם ליווי לפרויקט ALFA במתחם האלף בראשון לציון, הכולל 270 דירות וכ-1.9 אלף מ"ר שטחי מסחר, בהיקף מימון של כ-960 מ' שקל.



נועם גרייף, מנכ"ל עמרם אברהם מסר: "פתחנו את 2025 עם תוצאות חזקות לרבעון הראשון, המבססות את מעמדה של עמרם אברהם כשחקן מוביל בענף המגורים בישראל. אנחנו ממשיכים להציג היקפי מכירות גבוהים, גם בתקופה זו, עם 615 יח"ד שמכרנו מתחילת השנה, ואנו פועלים באינטנסיביות לשימור מגמה זו באמצעות המשך הגדלת המלאי הזמין למכירה עם פרויקטים איכותיים במיקומים אטרקטיביים".

"בין היתר, חתמנו לאחרונה על הסכם ליווי לקראת הרמה של 5 מגדלי מגורים במתחם האלף בראשון לציון שיכלול  270 דירות וכ-1,905 מ"ר שטחי מסחר וזכינו במכרז של רשות מקרקעי ישראל לחכירת מקרקעין בטבריה להקמת 693 דירות בבנייה רוויה. בתוך כך, ביצענו במהלך הרבעון גיוס מוצלח של אגח והנפקת מניות, שיתמכו בהמשך הרחבת פעילותנו כאשר בימים אלו מקדמת החברה כ-20,000 דירות בפרויקטים שונים בפריסה גיאוגרפית רחבה."



שווי שוק הון עצמי ומה עשתה המניה?

שווי השוק של החברה עומד על כ-3.22 מיליארד שקל. הונה העצמי נאמד בכ-1.4 מיליארד שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-17% וב-12 החודשים האחרונים בכ-71%.


מניית החברה
מניית החברה



יהיה מעניין לחכות ולראות האם הפרויקטים שבצנרת החברה יגרמו להצפת ערך למשקיעים ואיך יתפתחו הדברים בחברה בהמשך.

 













הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?