דוחות

אורמת: תחזית פושרת ל-2025

החברה פספסה את צפי האנליסטים בשורה העליונה, אך הכתה בשורה התחתונה; צופה בשנת 2025 הכנסות בטווח של 935-975 מיליון דולר, האנליסטים צופים הכנסות של 959.8 מיליון דולר

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה דורון בלשר

אורמת אורמת טכנו 0.33%   דיווחה על הכנסות של 230.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה של 4.4% לעומת 241.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 235.7 מיליון דולר. הרווח המדולל מתואם למניה ברבעון הרביעי עמד על 0.72 דולר לעומת 0.67 דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, מעל צפי האנליסטים לרווח של 0.63 דולר למניה.

אורמת צופה בשנת 2025 הכנסות בטווח של 935-975 מיליון דולר. אמצע טווח 955 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 959.8 מיליון דולר בשנת 2025. בנוסף, החברה צופה שבשנת 2025, הכנסות מגזר החשמל ינועו בין 710 ל-725 מיליון דולר, הכנסות מגזר המוצרים ינועו בין 172 ל-187 מיליון דולר, הכנסות אגירת האנרגיה ינועו בין 53 ל-63 מיליון דולר. וה- EBITDA מתואם יהיה בין 563 מיליון דולר ל-593 מיליון דולר.



  • הכנסות מגזר החשמל ירדו ב-2.1% ברבעון הרביעי, אך עלו ב-5.3% בשנת 2024, הודות לרכישת נכסים חדשים, שיפור בפרויקטים קיימים והגדלת תפוקת הייצור. הירידה ברבעון נבעה בעיקר מתחזוקה בלתי מתוכננת בתחנת Dixie Valley והגבלות רשת בתחנת McGinness בארה"ב.
  • הכנסות מגזר המוצרים ירדו ב-21.4% ברבעון הרביעי, אך גדלו ב-4.4% בשנה כולה. הרווחיות הגולמית של התחום השתפרה משמעותית, מ-12.6% ברבעון המקביל ל-24.5% ברבעון הרביעי השנה.
  • צבר ההזמנות של מגזר המוצרים הגיע לשיא של 340 מיליון דולר, כולל חוזה חדש בשווי 210 מיליון דולר להקמת תחנת הכוח הגיאותרמית Te Mihi Stage 2 בניו זילנד.
  • הכנסות מגזר אגירת האנרגיה זינקו ב-56.7% ברבעון הרביעי וב-30.6% בשנה כולה, הודות לתוספת של 120 מגה-וואט / 360 מגה-וואט שעה למערך האגירה של החברה מאז תחילת 2024.


  • בפברואר 2025, אורמת זכתה במכרז של רשות החשמל בישראל לשני פרויקטים של אגירת אנרגיה בהיקף כולל של 300 מגה-וואט / 1,200 מגה-וואט שעה, בהם היא מחזיקה 50% מהבעלות. בפברואר 2025, החברה החלה להפעיל מסחרית את תחנת הכוח הגיאותרמית Ijen באינדונזיה בהספק של 35 מגה-וואט, שבה אורמת מחזיקה 49% מהבעלות. בינואר 2025, נחתם חוזה ל-10 שנים לאספקת חשמל גיאותרמי בהיקף של עד 15 מגה-וואט עם Calpine Energy Solutions, שיחליף חוזה ישן מול Southern California Edison החל מ-2027. בדצמבר 2024, החברה הפעילה מסחרית את מתקן האגירה Montague בהספק של 20 מגה-וואט / 20 מגה-וואט שעה. באוקטובר 2024, נכנס לפעילות מתקן האגירה Bottleneck בקליפורניה, בהספק של 80 מגה-וואט / 320 מגה-וואט שעה, והוא כיום מתקן האגירה הגדול ביותר של החברה.



    דירקטוריון החברה הכריז, על תשלום הדיבידנד הרבעוני בסך 0.12 דולר למניה, בהתאם למדיניות הדיבידנדים של החברה. הדיבידנד ישולם ב-26 במרץ 2025 לבעלי המניות הרשומים בסוף יום המסחר ב-12 במרץ 2025. בנוסף, החברה מצפה להמשיך ולשלם דיבידנד רבעוני של 0.12 דולר למניה בכל אחד משלושת הרבעונים הבאים.


    דורון בלשר מנכ"ל אורמת: "2024 הייתה שנה מוצלחת נוספת עבור אורמת, עם עלייה של 6.1% בהכנסות, שהובילה לצמיחה של 3.5% בהכנסה התפעולית ולעלייה של 14.3% ב-EBITDA המתואם. החברה הציגה ביצועים חזקים בכל שלושת תחומי פעילותה. במהלך השנה, אורמת הרחיבה את כושר הייצור שלה ב-253 מגה-וואט, הן באמצעות פיתוחים פנימיים והן דרך רכישות ומיזוגים אסטרטגיים, מתוכם 133 מגה-וואט נוספו למגזר החשמל ו-120 מגה-וואט למגזר אחסון האנרגיה. בתחום החשמל, רכישת הנכסים של Enel בתחילת השנה תרמה באופן מיידי לצמיחה, לצד שדרוג תחנת הכוח Heber, שיפור התפוקה בתחנת Olkaria בקניה ועלייה בביצועים ובתמחור בתחנת Puna. גורמים אלה סייעו לקזז את ההשפעה של תחזוקה בלתי מתוכננת בתחנת Dixie Valley ואת הצמצומים בפעילות בארה"ב. בתחום אחסון האנרגיה, החברה ממשיכה לחזק את יציבות ההכנסות והרווחיות, תוך עלייה של 56.7% בהכנסות הרבעוניות וצמיחה שנתית של 30.6%.

     הצמיחה צפויה להימשך ב-2025, עם כניסת מתקנים חדשים לפעילות, ביניהם Bottleneck (80MW/320MWh) ו-Montague (20MW/20MWh), לצד פרויקטים נוספים שצפויים להתחבר לרשת בהמשך השנה. בהסתכלות קדימה, אורמת צופה ביקוש עולמי גובר לאנרגיה מתחדשת, בעיקר לתמיכה במרכזי נתונים ולהאצת המעבר לאנרגיה ירוקה. החברה מנהלת משא ומתן להקמת 250 מגה-וואט בפרויקטים חדשים, בתנאים אטרקטיביים עם תעריפים של מעל 100 דולר למגה-וואט שעה. כדי להבטיח עמידה בביקוש, אורמת נקטה בצעדים אסטרטגיים להבטחת זכאות להטבות מס (PTC ו-ITC) עבור פרויקטים גיאותרמיים המתוכננים עד 2028 ופרויקטי אחסון האנרגיה עד 2026. החברה מאמינה כי צעדים אלו יאפשרו לה לעמוד ביעד של הגדלת כושר הייצור ל-2.6-2.8 ג'יגה-וואט עד סוף 2028".

    קיראו עוד ב"שוק ההון"

    הגב לכתבה

    השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
    גיא בינשטוק עמיר שיווק
    צילום: יחצ
    ראיון

    ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

    ״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

    מנדי הניג |

    עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

    ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

    לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

    המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


    אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

    "עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

    מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

    "אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

    אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳