עבודת צוות
צילום: shutterstock

"חיבור לאנשים זה חיבור לתוצאות עסקיות"

תוכן בחסות |

רגע לפני יום המשפחה, איה טייבלום מנהלת השיווק והמכירות של פארק העסקים עתידים, דליה בודינגר מנהלת תקשורת ודוברת חברת החשמל, ענת ברקן סמנכ"לית מש"א באלקטרה מוצרי צריכה, הילה כהן -זגורי מנכ"לית Connecting-HR ורוני ליבנה מנכ"לית "ג'ינג'י דיגיטל" שיתארחו ב- 24.2 בכנס "מחוברים לעתידים" למיתוג מעסיק ולחוויית עובדים בפארק, ב- 5 טיפים שהופכים ארגונים לבית ושמוכיחים את הקשר בין תפיסת עולם משפחתית להצלחה עסקית.

לצור אקוסיסטם מלא לסביבת עבודה אנושית

"עובד מאושר הוא השגריר השיווקי האמין והטבעי ביותר של המוצרים והשירותים שהוא מייצג ולכן ארגונים צריכים להעניק לעובדים שלהם תשתית לאושר", מסבירה איה טייבלום, מנהלת השיווק והמכירות של פארק עתידים אשר בו יתקיים הכנס. "כחברת נדל"ן המנהלת פארק עסקים, כל אחד מ- 8000 העובדים שנמצאים כאן בכ- 100 חברות פעילות, הוא מבחינתנו לקוח ולכן דאגנו ליצור סביבה שמתייחסת לצרכים האנושיים של העובדים!

מעבר למשרדים ולשטחי מסחר להשכרה, יש כאן אקוסיסטם ב- 360 מעלות שכולל את כל מה שעובדים צריכים – החל מלהעשיר את הידע והכלים המקצועיים שלהם באמצעות מפגשים מעשיים בהתאם לעולם התוכן שלהם, דרך דאגה להגעה בתחבורת שאטלים חינמיים ועד ללייף סטייל סביב השעון במועדון כושר ענק, במסעדות, במרפאה, במספרה ובכלל השירותים הנדרשים כי מבחינתנו עובדים הם קודם כל אנשים. כך, אנו מסייעים בהגברת הנוחיות ושביעות הרצון במקום בו הם מבלים את מרבית יומם ונותנים גיבוי חיצוני לארגונים עצמם ביצירת מחוברות טובה יותר עם ההון האנושי שלהם בתוך המשרדים".

איה טייבלום

לספר סיפור אותנטי שיש לו כיסוי

"אסטרטגיה לחוויית עובדים מתחילה עוד לפני שהם נכנסו לארגון - כבר במיתוג המעסיק, בתהליכי הגיוס, בשיווק חוויית עובד ובמשרות שאותן החברות יוצרות כדי למשוך אותם אליה״, מדגישה דליה בודינגר, מנהלת התקשורת ודוברת חברת החשמל, "כבר בשלב מקדים זה צריך לזכור- אי אפשר לספר סיפור תדמיתי שאין לו כיסוי, אחרת ייווצר מצב שבו מועמדים מגיעים לראיון עבודה, מצטרפים לחברה ובפועל פוגשים מציאות אחרת - שאין לה חיבור לסיפור שגרם להם מלכתחילה להגיש מועמדות. סיטואציה כזו משמעותה נזק תדמיתי בלתי הפיך שבעידן הנוכחי יקבל ביטוי בקבוצות סושיאל שונות ויפגע בתדמית הארגון״. 

דליה בודינגר

חווית עובדים מנצחת? אסטרטגיה מבדלת תחילה!

ומה קורה מרגע כניסתם לארגון? "בעולם של תחרות על הון אנושי, אנחנו במשאבי אנוש צריכים לקיים חשיבה משמעותית על הדרך שבה ניצור חווית עובד אותנטית, מחברת ומתוך ראייה ארוכת טווח", מוסיפה ענת ברקן, סמנכ"לית מש"א של אלקטרה מוצרי צריכה, ״זה אומר שכבר אי אפשר להסתפק רק באירועי חגים ופעילויות שוטפות אלא לעשות עבודת חקר משמעותית שמצליבה צרכים אנושיים, ארגוניים ועסקיים שלנו ומתוכה לזקק אסטרטגיה ברורה ומבדלת לחוויית עובדים מנצחת המותאמת כחליפה לארגון שבו הם עובדים".

ענת ברקן

לנהל את ה- Touch points גם ברגעי הפרידה!

"על ארגונים לאמוד את חווית העובד לאורך כל ציר הזמן של העובד בארגון וחשוב לא פחות גם ברגעי עזיבת עבודה", מסבירה הילה זגורי כהן, מנכ"לית Connecting-HR, "החוכמה היא ליצור מצב אולטימטיבי שבו לא רק בחיי השגרה, אלא גם בפרידות, עובדים יישארו שגרירים. ארגונים צריכים לשאול עצמם כשהם מאחלים לעובד "בהצלחה בהמשך הדרך" האם הם נותנים לו כלים להצלחה? לדוגמא, האם העניקו לו שירותי ייעוץ קריירה במידה ופוטר עקב קיצוצים או אחרי הרבה שנים? האם הוא מבין כיצד להסדיר פנסיה ושאר ביטוחים? שירותי תיאום מס וכיו"ב? בסופו של דבר לעובדים שעוזבים יש השפעה על מיתוג המעסיק ועל התוצאות העסקיות שכן, אין מי שמחליף עבודה ולא רץ לספר... אפילו לחברים בפייס. לכן חשוב לשאול עם איזה חווית סיום עבודה נשלח אותו לספר לחברים? בתוך ומחוץ לארגון". 

 לינקדאין יכול לחבר או לקלקל

ואכן, לרשתות החברתיות תפקיד מכריע בחוויה בין אם לפגיעה בתדמית בפרידות מכוערות ובין אם להעצמת מיתוג מעסיק וחוויית עובד במקרים טובים. "צריך לחזק את התקשורת הדיגיטלית הפנים והחוץ ארגונית, ולערב את העובדים במידת האפשר בפעילות הזו, בעיקר בלינקדאין", מסבירה רוני ליבנה, מנכ"לית ג'ינג'י מרקטינג. "מומלץ שחברות ישתפו וידברו את עצמן, את החזון והייחוד שלהם דרך העובדים.

לא רק לשתף אירועים וכנסים בלינקדאין אלא גם לתת במה לשגרירים ארגוניים דרך העמודים הפרטיים שלהם (בהסכמה כמובן), דרך עדויות אישיות של עובדים למשל בצורת סדרת ראיונות מצולמת, מאמרים, תוכן וטיפים "מהבית" של האנשים עצמם ועוד מגוון רחב של פעולות בתקשורת דיגיטלית שכולנו חיים בה שמעצימות את המחוברות ביומיום בתקשורת הבינאישית".  

רוני לבנה

קצת על כנס "מחוברים לעתידים"

כנס "מחוברים לעתידים", שיתקיים ב- 24.2 בין השעות 9:30-12:00 בפארק עתידים תל אביב, בבעלות עירית תל אביב-יפו ואוניברסיטת תל אביב, יעסוק בנושאים הבוערים ביותר לארגונים היום- מחוברות ונאמנות עובדים וגיוס שיווקי של טאלנטים במיוחד למנהלים המעוניינים להדק את המחוברות הפנים ארגונית ולמנהלי מש"א ושיווק הרוצים לטייב את יכולות הגיוס שלהם. בין המשתתפים: דליה בודינגר מנהלת התקשורת ודוברת חברת החשמל על אתגרי מיתוג מעסיק בזמני שינוי, ענת ברקן סמנכ"לית אלקטרה מוצרי צריכה על אסטרטגית חווית עובדים, הילה זגורי כהן על רגישויות בפרידה מעובדים ורוני ליבנה מ"ג'ינג'י מרקטינג" על לינקדאין ככלי לחיבור טאלנטים ולמעורבות עובדים.

 

רוצים להצטרף לחברות שמחוברות לעתיד?

נותרו שטחים בודדים פנויים בנדל"ן להשכרה למשרדים ולשטחי מסחר בפארק עתידים (דבורה הנביאה) בבעלות עירית תל אביב ואוניברסיטת תל אביב. הפארק נפרש על פני כ- 80 דונם בהם 11 בנינים בשטח כולל של כ- 250,000 מ"ר. כיום, מאכלסות את המתחם כ- 100 חברות הייטק,   חברות פיננסים, משרדים, עסקים ושירותים נלווים, שוכן בצפון מזרח ת"א, נחשב למתחם ההיי- טק והעסקים היוקרתי ביותר במדינת ישראל. הפארק מציע מגוון של משרדים להשכרה המותאמים לצרכים של החברות השונות ומעניק לעובדים חוויית עבודה מנצחת עם כלל השירותים הנדרשים.

לפרטים –  איריס גפן-  [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

צילום: Freepikצילום: Freepik

פינוי־בינוי בראש שקט: התפקיד הקריטי של מפקח בנייה מטעמכם

מפקח הבנייה מטעם הדיירים מייצג אותם מול הקבלן, ומוודא שהסטנדרטים נשמרים ושכל אחד מהדיירים יוכל לקבל בסופו של התהליך את הבית החדש שלו בראש שקט

נושאים בכתבה פינוי בינוי

פרויקטי פינוי־בינוי הפכו בשנים האחרונות לאחד הכלים המרכזיים להתחדשות עירונית בישראל. לצד היתרונות הברורים – דירות חדשות ומודרניות, שדרוג הסביבה העירונית, העלאת ערך הנכס ושיפור איכות החיים – מדובר בתהליך ארוך, מורכב ורווי אתגרים. 

אחד הכלים הקריטיים ביותר להצלחת הפרויקט הוא מפקח בנייה מטעם הדיירים. בעוד שהיזם מביא עמו אינטרס עסקי ברור, המפקח הוא זה שמגן על האינטרס של בעלי הדירות, ומוודא שכל שלב בפרויקט מתבצע באופן מקצועי, בטוח והוגן.

מהו תפקידו של מפקח בנייה?

אחד האתגרים המרכזיים בפרויקטים של פינוי־בינוי הוא פערי הכוחות בין הדיירים ליזם. ליזם יש צוות מקצועי שלם: עורכי דין, אדריכלים, מהנדסים וקבלני ביצוע. לעומת זאת, הדיירים מגיעים בדרך כלל חסרי ידע טכני או ניסיון בניהול פרויקטים גדולים. 

מפקח בנייה מטעם הדיירים מצמצם את הפער הזה – הוא הגורם המקצועי המייצג את הדיירים מול היזם והקבלן, פועל באופן בלעדי לטובתם ודואג לכך שזכויותיהם לא יפגעו. 

הוא מלווה את הפרויקט מהשלב הראשוני של בחינת היתכנות הפרויקט, דרך בחירת היזם וניסוח מפרט העבודות ועקרונות התכנון בהסכם, דרך הליך הכנת תכנית הבינוי (התב״ע) והוצאת היתר הבנייה, ועד לביצוע הבנייה ואכלוס הדירות החדשות. הוא מוודא שהיזם עומד בכל ההתחייבויות שנקבעו, בוחן את איכות החומרים והביצוע, מפקח על לוחות הזמנים ומספק ייעוץ מקצועי לדיירים בכל שלב.