ONION
צילום: ONION

אתר הסאטירה Onion קונה את Infowars: האם זה הסוף לקונספירציות של אלכס ג'ונס?

עמית בר |
נושאים בכתבה ONION

אתר הסאטירה Onion קונה את Infowars: האם זה הסוף לקונספירציות של אלכס ג'ונס? אתר Infowars, המזוהה עם תיאוריות קונספירציה ימניות קיצוניות והוקם על ידי אלכס ג'ונס, נמכר ל-Onion, אתר חדשות סאטיריות. העסקה זכתה לתמיכת משפחות קורבנות טבח בית הספר בסנדי הוק, שניהלו מאבק משפטי ממושך נגד ג'ונס.

תמיכת המשפחות: סוף למכונת הדיסאינפורמציה

משפחות שמונה קורבנות מסע הירי בסנדי הוק ואיש FBI שנפגע מההשמצות של ג'ונס, הצטרפו ל-Onion בהצעת הרכישה. המשפחות תיארו את העסקה כצעד לסיום "מכונת המידע השקרי" של Infowars, שהשתמשה בפלטפורמה שלה להכפיש את הקורבנות. "אנחנו מקווים להפוך את האתר לבדיחה קוסמית שתמחיש את האבסורד שבפעילותו," הוסיף מנכ"ל Onion, בן קולינס.

השקת הפלטפורמה החדשה - על פי התוכנית, התוכן הנוכחי של Infowars יוסר, והאתר יושק מחדש בינואר 2025. חלק מהתכנים יועברו לארכיון פנימי כדי למנוע גישה ציבורית.

התגובה של ג'ונס - אלכס ג'ונס הודיע על המכירה בסרטון שפורסם ברשת X ואמר כי Infowars "נסגרה". הוא הבטיח לערער על ההחלטה, והוסיף: "אני אהיה כאן עד שיכבו את האורות."

המשפטים והחובות שהובילו למכירה

המאבק המשפטי של ג'ונס עם משפחות הקורבנות הביא לפסיקה על פיצוי בגובה 1.4 מיליארד דולר בשל טענותיו כי טבח סנדי הוק היה הונאה של הממשלה. בעקבות הפסיקות, ג'ונס נאלץ להכריז על פשיטת רגל אישית.

תוכניות לעתיד: שימוש מחודש בפלטפורמה

הארגון Everytown for Gun Safety, המוביל במאבק נגד אלימות נשק בארה"ב, חתם על הסכם פרסום עם Onion ויהיה המפרסם הבלעדי באתר. "האתר, שפעם שימש להפקת רווחים מטרגדיות, יהפוך לכלי חינוכי," אמר נשיא Everytown, ג'ון פיינבלט.

בעיות משפטיות בתהליך המכירה - המכירה זכתה לביקורת מצד מתנגדים שטענו לחוסר שקיפות. בית המשפט הורה על דיון נוסף כדי לבדוק את הליך המכירה, אך המשפחות והשותפים ל-Onion מבהירים כי רכישת Infowars נועדה למנוע מג'ונס ושותפיו להמשיך בהפצת מידע שקרי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.