ONION
צילום: ONION

אתר הסאטירה Onion קונה את Infowars: האם זה הסוף לקונספירציות של אלכס ג'ונס?

עמית בר |
נושאים בכתבה ONION

אתר הסאטירה Onion קונה את Infowars: האם זה הסוף לקונספירציות של אלכס ג'ונס? אתר Infowars, המזוהה עם תיאוריות קונספירציה ימניות קיצוניות והוקם על ידי אלכס ג'ונס, נמכר ל-Onion, אתר חדשות סאטיריות. העסקה זכתה לתמיכת משפחות קורבנות טבח בית הספר בסנדי הוק, שניהלו מאבק משפטי ממושך נגד ג'ונס.

תמיכת המשפחות: סוף למכונת הדיסאינפורמציה

משפחות שמונה קורבנות מסע הירי בסנדי הוק ואיש FBI שנפגע מההשמצות של ג'ונס, הצטרפו ל-Onion בהצעת הרכישה. המשפחות תיארו את העסקה כצעד לסיום "מכונת המידע השקרי" של Infowars, שהשתמשה בפלטפורמה שלה להכפיש את הקורבנות. "אנחנו מקווים להפוך את האתר לבדיחה קוסמית שתמחיש את האבסורד שבפעילותו," הוסיף מנכ"ל Onion, בן קולינס.

השקת הפלטפורמה החדשה - על פי התוכנית, התוכן הנוכחי של Infowars יוסר, והאתר יושק מחדש בינואר 2025. חלק מהתכנים יועברו לארכיון פנימי כדי למנוע גישה ציבורית.

התגובה של ג'ונס - אלכס ג'ונס הודיע על המכירה בסרטון שפורסם ברשת X ואמר כי Infowars "נסגרה". הוא הבטיח לערער על ההחלטה, והוסיף: "אני אהיה כאן עד שיכבו את האורות."

המשפטים והחובות שהובילו למכירה

המאבק המשפטי של ג'ונס עם משפחות הקורבנות הביא לפסיקה על פיצוי בגובה 1.4 מיליארד דולר בשל טענותיו כי טבח סנדי הוק היה הונאה של הממשלה. בעקבות הפסיקות, ג'ונס נאלץ להכריז על פשיטת רגל אישית.

תוכניות לעתיד: שימוש מחודש בפלטפורמה

הארגון Everytown for Gun Safety, המוביל במאבק נגד אלימות נשק בארה"ב, חתם על הסכם פרסום עם Onion ויהיה המפרסם הבלעדי באתר. "האתר, שפעם שימש להפקת רווחים מטרגדיות, יהפוך לכלי חינוכי," אמר נשיא Everytown, ג'ון פיינבלט.

בעיות משפטיות בתהליך המכירה - המכירה זכתה לביקורת מצד מתנגדים שטענו לחוסר שקיפות. בית המשפט הורה על דיון נוסף כדי לבדוק את הליך המכירה, אך המשפחות והשותפים ל-Onion מבהירים כי רכישת Infowars נועדה למנוע מג'ונס ושותפיו להמשיך בהפצת מידע שקרי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.