שער הארץ וואלה בזק
צילום: סריקה
פרסום ראשון

כתב המשטרה של הארץ ביקש לא לסקר את פרשת וואלה ובזק

ג'וש בריינר עבד בוואלה כ-11 שנה, בין היתר כסגן ראש מערכת חדשות. עם פיצוץ פרשת בזק וההסתעפות לוואלה, ביקש מעורך הארץ לא לסקר את מקום עבודתו לשעבר
אלכסנדר כץ | (7)

במערכת הארץ הוחלט כי כתב המשטרה של העיתון, יהושע (ג'וש) בריינר לא יעסוק בסיקור פרשת בזק על שלל עצוריה וספיחיה. הסיבה: בריינר הועסק 11 שנה באתר וואלה, ולבקשתו ביקש להימנע מסיקור מקום העבודה הקודם שלו, ומחבריו.

 

בריינר הגיע להארץ לפני כ-4 חודשים, במקומו של יניב קובוביץ' שמונה לכתב הצבאי של העיתון. בריינר שימש במגוון תפקידים בוואלה לאורך 11 השנים בהם עבד באתר, בין היתר ככתב שטחים וכתב צבאי, סגן ראש מערכת החדשות ורכז כתבים.

לא מן הנמנע שבריינר נחשף אף הוא לאותם לחצים שהופעלו על פי החשד על ידי מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לשנות את הסיקור כלפי ראש הממשלה – כפי שנחקר כעת במשטרה במסגרת תיק 4000. זו הסיבה לכך שעורך הארץ אלוף בן החליט לשחרר את בריינר מסיקור זה – לבקשתו של בריינר. את המלאכה מובילה כתבת המשפט רוויטל חובל, כשלצידה כתבים נוספים בקבוצה, כמו יסמין גואטה מ-TheMarker.  

 

שלשום נעצרו מקורבים לראש הממשלה, יועץ התקשורת ניר חפץ, ומנכ"ל משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר, כמו גם בכירים בחברת בזק, בהם הבעלים שאול אלוביץ, וזאת כחלק מחקירת תיק 4000. הבוקר נעצר יועץ תקשורת נוסף. בנוסף נבדקת גם המעורבות של אתר וואלה בנושא, כמי שהעניק סיקור אוהד ומלטף לבני הזוג נתניהו, כחלק מהדיל במסגרתו קיבל בעלי בזק הקלות מס. עדות להירתמות של וואלה לטובת נתניהו, אפשר היה לראות בתחקיר שפרסם גידי וייץ באוקטובר 2015 בעיתון הארץ, שהגיע מן הסתם גם לעיניהם של חוקרי המשטרה.

עורך הארץ אלוף בן בחר שלא להגיב. בריינר אמר לאייס: "לאור העובדה כי עבדתי בוואלה במשך כעשור כולל בתקופות הנחקרות כעת, ראיתי לנכון שלא לסקר את הפרשה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עצם העינין 27/02/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    כן , כן הקוזק הנגזל .... חחחח הפושעים לכאורה עומדים ומיבבים ...רק תשאלו איך ומי עלו על השיחה
  • 5.
    ברגר 26/02/2018 05:17
    הגב לתגובה זו
    שוב פרוט ושוב פרוט במה חושדים כביכול את ראש ממשלתנו נתניהו. כך בעקיפין מצטרפים להטלת הרפש על ראש הממשלה
  • מסכן...רחמים...תביאו לי טישו ומהר... (ל"ת)
    שימישי 26/02/2018 22:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בהארץ מחפשים כותרות 21/02/2018 04:05
    הגב לתגובה זו
    מלא השערות וספקולציות על לחצים שהופעלו כבייכול בעבר על הכתב. אז הוא סרב. אז מה? חשבתם שאולי סתם לא נעים לו ללכלך עכשיו על אנשים שהיו קולגות? לא כולם אוהבים לשתות דם על הבוקר. יש גם אנשים נורמלים הין העתונאים
  • 3.
    אחד שיודע 20/02/2018 23:28
    הגב לתגובה זו
    מעורבב במערכת המשפט ההונגרית והיה חלק ממסע הרדיפה נגד הפושע הנאצי יוצא המפלגה הדמוקרטית בסיציליה
  • 2.
    למה זה מעניין מישהו? (ל"ת)
    ניבי 20/02/2018 18:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דוד 20/02/2018 13:55
    הגב לתגובה זו
    ג'וש. אוהבים אותך
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.