הפגנת עובדי ערוץ 20
צילום: אלכסנדר כץ

ערוץ 20 שובר כלים: זימן עובדים לשימועים לפני פיטורים

(עדכון) יממה לאחר ההפגנה שקיים בקריאה להקלות משמעותיות בתנאי הרגולציה, הודיע המנכ"ל שכי פרנץ בישיבת עובדים על שימועים שיתקיימו בשבוע הבא. גם הטאלנטים קיבלו מכתבי שימוע
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה ערוץ 20 שכי פרנץ

הנהלת ערוץ 20 תחל לחלק כבר היום (יום ג') מכתבי שימוע לעובדים, והשימועים עצמם יתקיימו בשבוע הבא - כך הודיע היום (יום ג') מנכ"ל ערוץ 20, שכי פרנץ לעובדים בכינוס שקיים. בערוץ עובדים כ-100 עובדים, אולם לא ברור כמה עובדים יזומנו להליך כזה.

בשיחה עם העובדיםאמר פרנץ: "הייתה לנו אתמול הצלחה גדולה – אך גם אכזבה. ההפגנה זכתה לסיקור נרחב ואנו יודעים שזעקות השבר שלכם הגיעו עד לאוזנם של מקבלי ההחלטות, אך לצערי מלבד מילים יפות בטוויטר אנחנו לא שומעים על התפתחויות או מעשים בפועל. לכן אנו נאלצים, בלב כבד, להמשיך בצעדים המדורגים לסגירת הערוץ ובהמשך היום יחולקו מכתבי שימוע לעובדים. השימועים יערכו בתחילת השבוע הבא". 

לדבריו, "אני רוצה שתדעו שאני אלחם עבורכם עד הרגע האחרון, אך הצעדים הללו לא בשליטתי. כולי תקווה כי הממשלה ומועצת הכבלים והלוויין יפעלו מידית ונצליח להציל את הבית שלנו, את המקום שאנחנו כל כך מאמינים בזכות הקיום שלו בתקשורת הישראלית, את ערוץ 20".

מוקדם יותר היום אמרה יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב בראיון לגל"צ, כי "המועצה לא מתנכלת לערוץ - נהפוך הוא, באנו לערוץ בשורת הקלות שניתנו לו בשנתיים האחרונות במטרה לקיים אותו, לאפשר לו לחיות בשוק הטלוויזיה. אבל הוא רוצה משהו אחר, הערוץ רוצה להיות גורד שחקים, כשבפועל ניתן לו אישור להקים בית". לדבריה, במכרז התחייב הערוץ לשדר אך ורק שידורי מורשת ישראל. אותה מועצה, שלדבריו מתנכלת לו, אפשרה לו להקדיש רבע מהשידורים לשידורים כלליים. מה לעשות שהערוץ לא עומד בזה?".

כשנשאלה מדוע ניתנה כבר לפני שנה לערוץ לשדר חדשות, אולם בפועל אינו יכול לעשות זאת רגולטורית, ענתה בן חי שגב כי לא ניתן לו אישור כזה. אגב, בפועל ניתן אישור כזה לפני שנה - במסגרתו בשעות הפריים-טיים ערץ 20 יכול לשדר שעת חדשות, ובשאר היום עוד 30 דקות של מבזקים שמחולקים ל-3. בן חי שגב התעקשה שלא כך הדבר: "הערוץ מעולם לא קיבל אישור לשדר חדשות. הוא הגיש בקשה לשדר חדשות, אך למרות שלא קיבל אישור לשדר חדשות הוא משדר חדשות ללא הרף ונקנס על כך".  לדבריה, "יש חשיבות לקיומו של ערוץ כזה, בשיח הציבורי. הדרך עוברת בתיקון החוק, זה מאוד פשוט". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.