ערוץ 20 מאיים להחזיר את הרישיון שלו: "נערכים לסגירה"
האם ערוץ 20 יחזיר את רישיונו? דברים ברוח זה נכתבו על ידי מנכ"ל הערוץ שכי פרנץ בנכתב ששלח היום (יום ג') ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב.
לדבריו, הערוץ למד מפרסומים בתקשורת על חוות הדעת שהעביר משרד המשפטים למועצה, לפיה אין להעניק לערוץ אישור לשדר חדשות, "זאת למרות שהאפשרות לשדר חדשות כבר מוסדרת ברישיונו של הערוץ ואושרה כבר ב-22 בדצמבר 2016 לאחר תהליך ממושך שארך חודשים, במהלכם ואחריהם ענה הערוץ לדרישותיה הרבות של המועצה, ואף העביר לה את כל המסמכים הדרושים לקבלת האישור הסופי".
פרנץ הוסיף כי "הנימוק שלא ליתן אישור לשדר חדשות הוא שהמועצה קבעה כי ערוץ המורשת הפר הפרות מהותיות את תנאי הרישיון שלו, ואף החליטה בספטמבר האחרון בצעד חסר תקדים לפעול לחילוט הערבויות שהעמיד הערוץ ולפגוע בו פגיעה בלתי סבירה. זאת, בניגוד למדיניות הרגולטור, אשר לדוגמא, נחלץ לעזרתו של ערוץ 10 כשזה נקלע לקשיים, ומצא לנכון למחוק לו חובות אדירים ולאפשר את המשך שידוריו".
"בכך מגיע לשיא חדש התהליך המתמשך של הצרת צעדי הערוץ, שתחילתו מיד עם זכייתו במכרז, בשינויים המהותיים שנעשו ברישיון הערוץ באופן חד צדדי: בנספח ג' לרישיון הוספו לאחר המכרז המלים אך ורק שידורי מורשת (שלא היו בטיוטת הרישיון שנכללה במכרז ואינן מופיעות בחוק המסמיך) וצומצמה מאוד ההגדרה של 'מורשת' לעומת ההגדרה אשר הייתה בטיוטת הרישיון שנכללה במכרז", כתב פרנץ. "עקב שינויים דרסטיים אלה, שהפכו את שידורי הערוץ לבלתי אפשריים, קבעה המועצה שוב ושוב כי הערוץ מפר את רישיונו והטילה עליו קנסות במאות אלפי שקלים. בקשתו של הערוץ לתקן את הטעות שנעשתה ברישיונו נענתה חלקית, בהחלטתה של המועצה לאפשר לו לשדר 25% שידורים שאינם מורשת, אך גם החלטה זו נתקפה בבג"צ על ידי מתחריו של הערוץ - בדיוק אותם מתחרים אשר קיבלו הקלות חסרות תקדים מהרגולטור".
מנכ"ל ערוץ 20 ציין כי לאורך שנות פעילות הערוץ הטילה המועצה קנסות תוך כניעה לדבריו ללחצים וחריגה מסמכות הגדרת המורשת: "אגף הפיקוח של המועצה נטל לעצמו את הסמכות לקבוע מהי מורשת ישראל ולהגדירה בפרשנות מצומצמת ודווקנית, סיווג את תכניות הערוץ כמפרות את רישיונו, ובעקבות זאת הוטלו עליו קנסות כבדים נוספים. בנוסף, כאמור לעיל, מדיניות זו היא אשר שוללת כעת מהערוץ את האישור לשדר חדשות. בנוסף לכל אלה, החליטה המועצה להיכנע ללחצים של התנועה הרפורמית ולקנוס את הערוץ על כי לא שילב כראוי, לשיטתה, תכנים רפורמיים בלוח שידוריו. התנהלותה של המועצה והמטה שלה, משקפת מדיניות עקבית להצר את צעדיו של הערוץ, ולדחוק אותו לגטו בלתי אפשרי של שידורי נישה חסרי היתכנות כלכלית וחסרי עניין לציבור".
המכתב של פרנץ מתייחס גם לעובדה שהמועצה "לא נקפה אצבע" – לדבריו – "לטובת הפצת הערוץ במערך עידן פלוס, הרלוונטי לקהל היעד של הערוץ".
פרנץ אומר כי "התוצאה של כל האמור לעיל, היא שערוץ 20 אינו מסוגל לשרוד במציאות הכוללת מועצה עוינת, אגף פיקוח נוקדני, קנסות תכופים ומאבקים משפטיים בלתי פוסקים המתנהלים נגדו ומקבלים גיבוי מהרשויות, וזאת תוך עיוות רישיונו, ובניגוד לתכלית החוק שמכוחו הוענק לו רשיון. כל אלו מקעקעים את הבשורה של גיוון ופלורליזם אשר עמדה ביסוד הקמתו של ערוץ המורשת, עליה אמונה המועצה. המשמעות בפועל של התנהלות והחלטות המועצה שפורטו לעיל, כמוהן כסגירת ערוץ 20. לפיכך, אין בכוונתנו להמשיך ולנהל מאבקים חסרי תכלית, שכן כל בר דעת מבין שיש כאן מגמה מכוונת ושיטתית. אשר על כן, אנו מודיעים בזאת למועצה, כי אנו נערכים באופן מיידי להחזרת הרישיון".
- 11.הכול בבלת סוחטים כסף והרשאות שונות לשידור. הלואי שיסגר (ל"ת)גמלאי 21/12/2017 11:24הגב לתגובה זו
- 10.דור 20/12/2017 17:41הגב לתגובה זומה קורה כאן....לא יתכן כי ערוץ כזה טוב לא ישדר גם חדשות מיוחדות לתוכן של עצמו וחדשות מעולם אשר ממש חסר בייתר נערוצים.למועצה ..לא לפגוע בערוץ ולתת לו להתפתח ..אנחנו ממש אוהבים אותו ומצפים לראותו בין יתר הערוצים...כן כן ..ערוץ 20 מבין אותכם שמציקים לכם,,אבל יש לכם תפקיד במערכת המדיה..לא רק מורשת ,..מי אם לא שפטל יכול להציג מורשת ישראל והיהודים מכל הכיוונים...השארו פעילים ואף תתפתחו ערוץ מצויין
- 9.משה 20/12/2017 08:52הגב לתגובה זוסוף סוף חדשות מאוזנות אני רואה רק חדשות 20
- 8.ערוץ איזה? (ל"ת)oferdesade 19/12/2017 20:48הגב לתגובה זו
- 7.פטריוטים? 19/12/2017 18:15הגב לתגובה זו...אץ התואר...
- 6.יולי 19/12/2017 17:56הגב לתגובה זוכבר מזמן לא צופים בערותים הקיימים וגם הם ידעכו אט אט
- 5.צביעות 19/12/2017 16:58הגב לתגובה זואה בעצם ערוץ 20 וישראל היום זה סבבה. רק שלא יגעו לנו ב"כאן".
- מומו 20/12/2017 10:16הגב לתגובה זוהערוץ רוצה לסגור את עצמו, לא המועצה, נתניהו או כל אחד בשלטון רוצה שהערוץ ייסגר. סתם חבורה של בכיינים שמנסים לחפות את הכישלון שלהם בלהאשים אחרים.
- 4.עם כזה רייטינג ועם כזה פאנל-סגור היום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)דנה 19/12/2017 16:57הגב לתגובה זו
- 3.עירית לינור לא אירית (ל"ת)הנודניק 19/12/2017 16:55הגב לתגובה זו
- 2."מאיים" נו באמת עוד שופר של בכיינהייו המושחת (ל"ת)שרה 19/12/2017 16:01הגב לתגובה זו
- 1.שפטל סייען הנאצים 19/12/2017 14:25הגב לתגובה זוביבי יסדר שתמשיכו ללקק לו. אתם לא עובדים על אף אחד.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
