מועצת העיתונות: חוקי ההמלצות וההקלטות - אנטי דמוקרטיים
מועצת העיתונות בישראל קוראת לכנסת ולממשלה לחדול מקידום הצעות חוק שתוצאתן עלולה לפגוע קשות בעבודת התקשורת והעיתונות בכלל, ובעיתונות החוקרת בפרט. בהודעת המועצה מהיום (יום א') נכתב עיקר הבעיה היא עם "חוק ההמלצות", וגם על הצעת החוק המכונה "חוק ההקלטות", ש"קבלתן תמנע מעיתונאים לבצע את עבודתם נאמנה ולספק לציבור מידע שראוי וחיוני שיקבל במדינה דמוקרטית".
"המועצה מביעה דאגה עמוקה נוכח הניסיון להשליט אווירה בציבור השוללת את הלגיטימיות של מעשה התחקיר העיתונאי כשהוא פועל לבדיקת חשש לשחיתות גם בדרגים בכירים", נכתב בהודעה. "כמה נוסחים של הצעות החוק האמורות הגיעו עד להעלאת האפשרות להטיל עונשי מאסר על עיתונאים המבקשים למלא את שליחותם המקצועית, שהיא, בין היתר - להביא לציבור תמונת מצב אמינה על פרשיות הנחקרות עתה - ותוצאות החקירה".
לדברי המועצה, 2 חוקים אלו "מבטאים מגמה אנטי דמוקרטית לעיקור הכלים לביצוע תחקירים עיתונאיים ולהצגת עובדות הקשורות בעבודת חוקרי המשטרה, מתוך רצון כאמור להצבת מסך מגן על פוליטיקאים שסרחו - אך לא רק עליהם".
המועצה שבה ומדגישה בהודעתה מהבוקר כי "עיתונאי רשאי וחייב להצטייד בתכנים המעידים כי אמת כתב ושידר, וכל זאת גם באמצעות הקלטה. חקירות משטרה הן מקור למידע מקצועי ואמין לפני שעבר מסננת של לחצים".
- עקב אישור חוק ההמלצות: סיעת יש עתיד עתרה לבג"ץ
- למרות אלפי הסתייגויות - ועדת הפנים אישרה את חוק ההמלצות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"החקיקה המתגבשת ביוזמת גורמים בקואליציה באה להטיל מורא על העיתונות החוקרת והיא עלולה לשלול מן התקשורת יכולת להביא לפני הציבור את שזכותו לדעת. אין דמוקרטיה חופשית ללא עיתונות שאינה נרתעת מביצוע שליחותה - וחקיקה המכירה בערכה של שליחות זאת ויותר מכך – שומרת עליה", נכתב בסיכום ההודעה.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.