אז איך הצליח שילוח לשכנע אנשים לעבוד בקשר בראל?
זיכרונות מקשר בראל המיתולוגית, העבודה ב"אנרגיית נכאים" על "הבית הישראלי של תנובה", הדינמיקה בחדרי המכרזים שמשרדי הפרסום בטוחים שהם שולטים בה אך רחוקים מהמציאות ועוד. אייל לינור, לשעבר איש קריאייטיב ופלנר במשרדי הפרסום הגדולים בישראל ובשנים האחרונות יועץ ואיש אסטרטגיה שמלווה משרדי פרסום מחד ומפרסמים מאידך מתארח בפודקאסט הפרסום EAR CATCHER של מירן פחמן וחושף סיפורי עבר ותובנות שרכש לאורך השנים.
בשיחה ארוכה מאוד (אך מרתקת) לינור מדבר על "תורת המכרזים" שלפיה עבדו במקאן, בה שימש כקריאייטיב פלנר: "הדבר הכי גרוע במכרז, זה אם אתה נכנס ואתה זר בחדר - לא יודעים מי אתה ולא מכירים אותך....קודם כל צריך ללמוד את הלקוח ולעשות ניתוחי אופי של כל מי שיושב בחדר, אחד מחפש קידום, זה מוטה כסף, זה אוהב קריאייטיב, אוהב בולשיט או לא....היינו ממפים לקוחות ל-4 סוגים עם שורה תחתונה וגם מנסים להבין מי האיש החזק בחדר ואיך לא להיכנע לפיתוי לדבר רק אליו...".
לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן
עוד מדבר לינור על התפיסות השגויות של משרדי פרסום ש"חושבים שהם אחראים להצלחה של הלקוח, וזה לא נכון". לדבריו "לקוח עושה כל כך הרבה שלא קשור בכלל למשרד פרסום ויש משרדים שבכלל עובדים בעולמות של מונופולים, דואופולים או טריאופולים וזה בכלל לא קשור למיתוג או לפרסום...".
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- 10.אני ואני ואני ואני.... (ל"ת)רביב 23/10/2017 06:51הגב לתגובה זו
- 9.במבי 16/10/2017 16:22הגב לתגובה זויש פה מלא רוח.
- 8.מיתוס המבריק הלך לו (ל"ת)לינור די מאכזב 16/10/2017 14:33הגב לתגובה זו
- 7.ערן 16/10/2017 14:18הגב לתגובה זוכמובן שזה כיף להקשיב לשיחה צהובה על מאחורי הקלעים של המכרזים אבל מדהים כמה שזה שטחי ולא קשור למהות. הכל הצגה אחת גדולה
- 6.אבל רגע 16/10/2017 09:17הגב לתגובה זואתמול הכותרת היתה שאף אחד לא רצה לעבוד בקשר בראל. עכשיו כבר רוצים?
- 5.כמה מרמור (ל"ת)קריאטיב 16/10/2017 08:03הגב לתגובה זו
- 4.שי 15/10/2017 19:35הגב לתגובה זוקמפיין הגבינה עם הבית = ירון תגר.
- 3.שירה מרגלית 15/10/2017 19:22הגב לתגובה זואחד האנשים היצירתיים והחכמים בתעשיה.
- 2.אבל היי 15/10/2017 16:22הגב לתגובה זולפחות לא דיבר בקלישאות של "רעיון בסוף מנצח" "איזה קראיטיב מגניב" "עשינו מיליון צפיותתתת" וכל מיני מנהלי פלוץ קריאטיב אחרים שלא התעדכנו עם העולם והבינו שהכל מדיד והכל ביצועים והרומנטיקה מתה.
- 1.לא גיא לרר 15/10/2017 15:08הגב לתגובה זותודה רבה לאייל לינור על שהמציא את הקריאייטיב פלנינג את קבצי הGIF, את הכבל שמאפשר לראות את המחשב דרך הטלויזיה, תודה לאייל לינור על שקבע את הביטויים ׳׳מכרז גדול׳׳ ׳׳בוקר טוב׳׳ ו׳׳הרי החדשות׳׳. תודה רבה על התרומה הגדולה שלך למציאות שלך.
- לא גיא לרר, הרגת :) (ל"ת)גיא לרר 15/10/2017 15:25הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
