עמוס שוקן
צילום: בוצ'צ'ו

לפני הישיבה עם שוקן: דרישה לצו מניעה נגד הפיטורים בהארץ

בבקשה לצו מניעה שהוגשה היום לביה"ד לעבודה בת"א, דורשים ארגון העיתונאים ו-ועד העובדים הקפאת תכנית הפיטורים, וקבלת מידע מלא לגבי מצב העיתון ותכניות ההנהלה
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה הארץ עמוס שוקן

רגע לפני תחילתה עכשיו (יום ב') של ישיבת עובדי קבוצת הארץ TheMarker בה ייקחו חלק גם המו"ל עמוס שוקן והמנכ"ל רמי גז, פנה ארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה בבקשה דחופה לצו מניעה נגד פיטורי העובדים, ואף זימונם לשימוע - כפי שטענו נציגי העובדים אתמול. 

 

בבקשה הדחופה לצו מניעה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, כנגד הנהלת הארץ, שהוגשה על ידי עורכי הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה ממשרד בשה, זבידה, סבוראי, מבקש ארגון העיתונאים ו-ועד עובדי העיתון למנוע מהחברה לבצע כל החלטה ופעולה חד-צדדית בנוגע לפיטורים עקב שינויים מבניים בחברה ובכלל זה גם עריכת השימועים.

עוד מבקשים הארגון והוועד לקבוע דיון דחוף וכן להביא לידיעת הארגון והוועד את מלוא המידע והנתונים בנוגע לאותם שינויים מבניים ולנהל עמם מו"מ קיבוצי. כמו כן, מבקש הארגון והוועד כי יינתן צו הצהרתי הקובע כי התנהלות הנהלת הארץ מהווה הפרה של הדין.

 

הנהלת הארץ מתכננת בחודשים האחרונים מהלך התייעלות במסגרתו יפוטרו עשרות עובדים, כמו גם שינויים מבניים וארגוניים בתוך הקבוצה והשפעה ישירה על תנאי עבודתם של העובדים. אייס היה זה שחשף לפני מספר חודשים את תכנית ההתייעלות.

 

ארגון העיתונאים והוועד מבקשים מבית הדין לתת צו מניעה נגד הפיטורים החד-צדדיים, ודורשים לקבל את מלוא המידע והנתונים בנוגע לאותם שינויים מבניים ולנהל עמם מו"מ קיבוצי. כמו כן, מבקש הארגון והוועד כי יינתן צו הצהרתי הקובע כי התנהלות הנהלת הארץ מהווה הפרה של הדין. "דחיפות הבקשה נובעת מהתנהלות המשיבה, הפועלת באורח חד-צדדי לבצע שינויים מבניים שיש בהם השלכה על העובדים ועל העבודה המאורגנת במקום העבודה ותוך התעלמות מפניות נציגות העובדים", נכתב בפנייה. "למיטב ידיעת המבקשים, בכוונת המשיבה לזמן עובדים לשיחות ו/או שימועים עקב שינוי מבני/ארגוני לקראת כוונתה לסיים את העסקתם אצלה ומכאן דחיפות הבקשה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עיתון מס' 1 בישראל, חכם, מדוייק ומעמיק (ל"ת)
    ד ן 11/09/2017 15:34
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.