גיל סמסונוב, חנן גליקמן ויגאל שמיר
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

טעם החיים והכסף: תקציב קוקה קולה יעבור לגליקמן

משרד הפרסום מקבוצת פובליסיס ישראל צפוי לקבל לידיו את נתח הפרסום שהיה עד כה בידי דחף בהיקף של כ-25 מיליון שקלים בשנה
משה בנימין | (17)

תקציב הפרסום של קוקה קולה שתחתיו מרוכזת פעילות המדיה של קוקה קולה, דיאט קולה וקולה זירו צפוי לעבור מדחף לידי גליקמן שמיר סמסונוב - כך נודע לאייס. בימים אלו נמצאים הצדדים בשלבים מתקדמים במגעים וככל הנראה החוזה ייחתם בקרוב, במידה ולא תתקבל החלטה אחרת ברגע האחרון.

גליקמן שמיר סמסונוב מחזיק בנתח מתוך הפעילות של החברה המרכזית למשקאות קלים, המחזיקה בידיה גם את מותגי קוקה קולה. המשרד מטפל במותגי פאנטה ופיוז-טי לצד יהושע TBWA המטפל במותגי החלב-טרה ובמותג המים המינרליים נביעות ובאומן בר ריבנאי המטפל בפריגת, קרלסברג וספרייט.

מבחינת גליקמן שמיר סמסונוב מדובר בהישג משמעותי, המשרד שבדירוג יפעת האחרון ניצב במקום ה-7 עם היקף פעילות של 175 מיליון שקלים (ריאלי) מחזק את מעמדו בענף ובתוך קבוצת פובליסיס ישראל המדווחת לבוסים מצרפת. המשמעות של קבלת תקציב קוקה קולה תבוא לידי ביטוי בהפיכת המשרד לאחד מ-5 הגדולים בישראל כשהוא נושק לאזור ה-200 מיליון שקלים.

חלקה של החברה המרכזית מתוך פעילות המשרד, יחד עם מותגי קוקה קולה צפוי להוות כחמישית מהמשרד - בסביבות ה-40 מיליון שקלים בשנה. על פי יפעת בקרת פרסום, ב-2016 עמד תקציב פיוז-טי על כ-12 מיליון שקלים ותקציב פאנטה על כ-6 מיליון שקלים.  

תקציב קוקה קולה מטופל בדחף מזה עשרות שנים ונשאר תחת טיפולו של המשרד, למרות שאינו מהשחקנים הבולטים בענף, תודות לקשר החברי בין המייסדים של 2 החברות, אליעזר ז'ורבין מצד דחף ומוזי ורטהיים מצד החברה המרכזית למשקאות קלים ששניהם כבר אינם בין החיים. על פי יפעת בקרת פרסום תקציב הפרסום של קוקה קולה המשויך רובו ככולו (חלק קטן ושולי נמצא בידי משרדי פרסום מגזריים) עמד בשנת 2016 על כ-25 מיליון שקלים במחיר ריאלי.

תקציב פעילות המדיה של החברה המרכזית על שלל מותגיה נושק ל-100 מיליון שקלים במחירים ריאליים. מאז 2013 מטופל התקציב בידי חברת המדיה יוניון בבעלותו של אורן יוניוב, לאחר שטופל שנים רבות בקאראט מדיה, כחלק מהמדיניות של החברה המרכזית להפריד בין ניהול תקציב המדיה לניהול תקציבי הקריאייטיב. מבחינת קבוצת פובליסיס ישראל יהיה זה הישג אם תקציב המדיה יעבור לידי חברת זניט ששניים משותפיה לקבוצה - גליקמן ובאומן מטפלים בתקציבי החברה המרכזית אך זה כאמור נוגד את ההפרדה המועדפת על ידי החברה המרכזית.

בנובמבר 2016 מונתה שלי שמיר-קינן לסמנכ"לית השיווק של קוקה קולה במקום אלון זמיר שסיים את תפקידו לאחר 7 שנים. באותה תקופת זמן הוזכר גם שמה של מקאן תל אביב כמי שעשויה להשתחל לתוך מערך הפרסום של החברה המרכזית על חשבון דחף ועל רקע שינויים אלו בהנהלה. עם זאת, הפרסומים על השיחות והמגעים בין הצדדים קירבו את המו"מ לסופו. מאחורי הקלעים גורמים בשוק ידעו לספר על אי שביעות הרצון של תנובה, לקוח העוגן של מקאן תל אביב המתחרה מחד בטרה של החברה המרכזית ומנגד מקדמת את אג'נדת הפחתת הסוכר במזון כולל בשתייה ממותקת לה חברה גם מקאן.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת קוקה קולה/החברה המרכזית לידיעה.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ישר כח :) הגיע הזמן לחדשנות (ל"ת)
    קופי של קופי 25/12/2017 23:37
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחת שיודעת 29/08/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
    שהם הולכים לגליקמן היא עדי ברונר לשעבר סמנכ"ל פרומרקט.
  • וזו סיבה מעולה, כי הוא אכן מלך ומשאבת לקוחות (ל"ת)
    אחת שיודעת גם 29/12/2017 17:05
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אליעד 23/08/2017 14:56
    הגב לתגובה זו
    זה נראה כמו עוד ספין תקשורתי של מי שמנסים להוציא את התקציב הזה מדחף כבר 30 שנה . הקשר שם חזק מידי . אלא אם כן סמסונוב הצליח לשבות את ליבו של קוברובסקי יותר מז'ורבין
  • יניב 24/08/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    קוקה קולה המותג הגדול בעולם. חייב להוביל בחדשנות ובקריאייטיב. דחף לא יודעים לעשות לא את זה ולא את זה. שמעתי על יוסי המנכ"ל דברים טובים, אבל דני אליקים לוקח את המקום למטה
  • 7.
    לקוח מרוצה 22/08/2017 19:22
    הגב לתגובה זו
    וזה רק מראה לכל המשרדים עם האגו בשמיים שבסוף שיש יחסים טובים בין לקוח למשרד פרסום הלקוח יודע להעריך את זה. קליקמן משרד מצויין עם יחס מדהים ופשוט כיף לעבוד איתם. מגיע להם ובענק . עבודה קשה משתלמת
  • 6.
    נועם 22/08/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    שאם עובדים קשה על מותג מגעיל כמו פאנטה, בסוף מקבלים בונוס יפה כמו מותג קוקה קולה
  • פאנטה 22/08/2017 19:19
    הגב לתגובה זו
    פאנטה מותג מהמם עם שפה מקסימה ומותג מאוד אהוב . קוקה קולה זה אומנם ה-מותג אבל בואו לא נזלזל
  • 5.
    גידי 22/08/2017 17:05
    הגב לתגובה זו
    ערוץ הקניות
  • 4.
    אלון 22/08/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
    מה קרה?
  • אלון 22/08/2017 19:24
    הגב לתגובה זו
    הם פשוט עושים עבודה בינונית מינוס ללקוחות שלהם .
  • אלון 22/08/2017 17:39
    הגב לתגובה זו
    באמת ? הוא סיפר בעיר אלון ? ומה אתה עושה בחיים כרגע ?
  • 3.
    כבוד 22/08/2017 16:40
    הגב לתגובה זו
    כבוד למשרד אחלה קמפיינים יש לקוקה קולה
  • 2.
    מקאן 22/08/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    אם כבר פובליסיס אז למה לא באומן? האם בחברה המרכזית יודעים משהו שאנחנו לא יודעים?
  • יורם 22/08/2017 16:39
    הגב לתגובה זו
    באומן יודעים טוב מה הם עושים .... מחלקים הכל באותה קבוצה ויפילו את כל הקטנים של סוף העשירייה השנייה
  • 1.
    פיקה בברך 22/08/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לגליקמן אבל האם זה אומר שזה תחילת הסוף של דחף?
  • דני אליקים הגיע- הגיע הזמן לסגור את המשרד (ל"ת)
    נמרוד 22/08/2017 17:02
    הגב לתגובה זו
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.