גיל סמסונוב, חנן גליקמן ויגאל שמיר
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

טעם החיים והכסף: תקציב קוקה קולה יעבור לגליקמן

משרד הפרסום מקבוצת פובליסיס ישראל צפוי לקבל לידיו את נתח הפרסום שהיה עד כה בידי דחף בהיקף של כ-25 מיליון שקלים בשנה
משה בנימין | (17)

תקציב הפרסום של קוקה קולה שתחתיו מרוכזת פעילות המדיה של קוקה קולה, דיאט קולה וקולה זירו צפוי לעבור מדחף לידי גליקמן שמיר סמסונוב - כך נודע לאייס. בימים אלו נמצאים הצדדים בשלבים מתקדמים במגעים וככל הנראה החוזה ייחתם בקרוב, במידה ולא תתקבל החלטה אחרת ברגע האחרון.

גליקמן שמיר סמסונוב מחזיק בנתח מתוך הפעילות של החברה המרכזית למשקאות קלים, המחזיקה בידיה גם את מותגי קוקה קולה. המשרד מטפל במותגי פאנטה ופיוז-טי לצד יהושע TBWA המטפל במותגי החלב-טרה ובמותג המים המינרליים נביעות ובאומן בר ריבנאי המטפל בפריגת, קרלסברג וספרייט.

מבחינת גליקמן שמיר סמסונוב מדובר בהישג משמעותי, המשרד שבדירוג יפעת האחרון ניצב במקום ה-7 עם היקף פעילות של 175 מיליון שקלים (ריאלי) מחזק את מעמדו בענף ובתוך קבוצת פובליסיס ישראל המדווחת לבוסים מצרפת. המשמעות של קבלת תקציב קוקה קולה תבוא לידי ביטוי בהפיכת המשרד לאחד מ-5 הגדולים בישראל כשהוא נושק לאזור ה-200 מיליון שקלים.

חלקה של החברה המרכזית מתוך פעילות המשרד, יחד עם מותגי קוקה קולה צפוי להוות כחמישית מהמשרד - בסביבות ה-40 מיליון שקלים בשנה. על פי יפעת בקרת פרסום, ב-2016 עמד תקציב פיוז-טי על כ-12 מיליון שקלים ותקציב פאנטה על כ-6 מיליון שקלים.  

תקציב קוקה קולה מטופל בדחף מזה עשרות שנים ונשאר תחת טיפולו של המשרד, למרות שאינו מהשחקנים הבולטים בענף, תודות לקשר החברי בין המייסדים של 2 החברות, אליעזר ז'ורבין מצד דחף ומוזי ורטהיים מצד החברה המרכזית למשקאות קלים ששניהם כבר אינם בין החיים. על פי יפעת בקרת פרסום תקציב הפרסום של קוקה קולה המשויך רובו ככולו (חלק קטן ושולי נמצא בידי משרדי פרסום מגזריים) עמד בשנת 2016 על כ-25 מיליון שקלים במחיר ריאלי.

תקציב פעילות המדיה של החברה המרכזית על שלל מותגיה נושק ל-100 מיליון שקלים במחירים ריאליים. מאז 2013 מטופל התקציב בידי חברת המדיה יוניון בבעלותו של אורן יוניוב, לאחר שטופל שנים רבות בקאראט מדיה, כחלק מהמדיניות של החברה המרכזית להפריד בין ניהול תקציב המדיה לניהול תקציבי הקריאייטיב. מבחינת קבוצת פובליסיס ישראל יהיה זה הישג אם תקציב המדיה יעבור לידי חברת זניט ששניים משותפיה לקבוצה - גליקמן ובאומן מטפלים בתקציבי החברה המרכזית אך זה כאמור נוגד את ההפרדה המועדפת על ידי החברה המרכזית.

בנובמבר 2016 מונתה שלי שמיר-קינן לסמנכ"לית השיווק של קוקה קולה במקום אלון זמיר שסיים את תפקידו לאחר 7 שנים. באותה תקופת זמן הוזכר גם שמה של מקאן תל אביב כמי שעשויה להשתחל לתוך מערך הפרסום של החברה המרכזית על חשבון דחף ועל רקע שינויים אלו בהנהלה. עם זאת, הפרסומים על השיחות והמגעים בין הצדדים קירבו את המו"מ לסופו. מאחורי הקלעים גורמים בשוק ידעו לספר על אי שביעות הרצון של תנובה, לקוח העוגן של מקאן תל אביב המתחרה מחד בטרה של החברה המרכזית ומנגד מקדמת את אג'נדת הפחתת הסוכר במזון כולל בשתייה ממותקת לה חברה גם מקאן.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת קוקה קולה/החברה המרכזית לידיעה.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ישר כח :) הגיע הזמן לחדשנות (ל"ת)
    קופי של קופי 25/12/2017 23:37
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחת שיודעת 29/08/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
    שהם הולכים לגליקמן היא עדי ברונר לשעבר סמנכ"ל פרומרקט.
  • וזו סיבה מעולה, כי הוא אכן מלך ומשאבת לקוחות (ל"ת)
    אחת שיודעת גם 29/12/2017 17:05
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אליעד 23/08/2017 14:56
    הגב לתגובה זו
    זה נראה כמו עוד ספין תקשורתי של מי שמנסים להוציא את התקציב הזה מדחף כבר 30 שנה . הקשר שם חזק מידי . אלא אם כן סמסונוב הצליח לשבות את ליבו של קוברובסקי יותר מז'ורבין
  • יניב 24/08/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    קוקה קולה המותג הגדול בעולם. חייב להוביל בחדשנות ובקריאייטיב. דחף לא יודעים לעשות לא את זה ולא את זה. שמעתי על יוסי המנכ"ל דברים טובים, אבל דני אליקים לוקח את המקום למטה
  • 7.
    לקוח מרוצה 22/08/2017 19:22
    הגב לתגובה זו
    וזה רק מראה לכל המשרדים עם האגו בשמיים שבסוף שיש יחסים טובים בין לקוח למשרד פרסום הלקוח יודע להעריך את זה. קליקמן משרד מצויין עם יחס מדהים ופשוט כיף לעבוד איתם. מגיע להם ובענק . עבודה קשה משתלמת
  • 6.
    נועם 22/08/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    שאם עובדים קשה על מותג מגעיל כמו פאנטה, בסוף מקבלים בונוס יפה כמו מותג קוקה קולה
  • פאנטה 22/08/2017 19:19
    הגב לתגובה זו
    פאנטה מותג מהמם עם שפה מקסימה ומותג מאוד אהוב . קוקה קולה זה אומנם ה-מותג אבל בואו לא נזלזל
  • 5.
    גידי 22/08/2017 17:05
    הגב לתגובה זו
    ערוץ הקניות
  • 4.
    אלון 22/08/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
    מה קרה?
  • אלון 22/08/2017 19:24
    הגב לתגובה זו
    הם פשוט עושים עבודה בינונית מינוס ללקוחות שלהם .
  • אלון 22/08/2017 17:39
    הגב לתגובה זו
    באמת ? הוא סיפר בעיר אלון ? ומה אתה עושה בחיים כרגע ?
  • 3.
    כבוד 22/08/2017 16:40
    הגב לתגובה זו
    כבוד למשרד אחלה קמפיינים יש לקוקה קולה
  • 2.
    מקאן 22/08/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    אם כבר פובליסיס אז למה לא באומן? האם בחברה המרכזית יודעים משהו שאנחנו לא יודעים?
  • יורם 22/08/2017 16:39
    הגב לתגובה זו
    באומן יודעים טוב מה הם עושים .... מחלקים הכל באותה קבוצה ויפילו את כל הקטנים של סוף העשירייה השנייה
  • 1.
    פיקה בברך 22/08/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לגליקמן אבל האם זה אומר שזה תחילת הסוף של דחף?
  • דני אליקים הגיע- הגיע הזמן לסגור את המשרד (ל"ת)
    נמרוד 22/08/2017 17:02
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.