אפיק הכנסה נוסף ל-eco99fm: החלה למכור כרטיסים להופעות
שבוע לאחר שהחלה להפעיל את שירות מכירת הכרטיסים להופעות, תחנת הרדיו eco99fm משיקה אותו בצורה רשמית - במטרה ליצור אפיק הכנסה נוסף. הפיצ'ר החדש מאפשר לרכוש כרטיסים להופעות חיות באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של התחנה - באתר ובאפליקציה.
מעבר לעובדה כי הפלטפורמה מציעה מענה רחב למגוון הופעות מגוון, הפיצ'ר החדש יודע "לקרוא" את הגולש או המשתמש באפליקציה, להבין את העדפותיו האישיות, ולהציע תכנים שיתאימו לו בדיוק.
תחת הרובריקה "יוצאים להופעה" יתבקש הגולש להשיב על 2 שאלות - "עם מי בא לך לצאת?" (תשובות אפשריות- עם החבר'ה, עם המשפחה, עם החצי השני שלי ועוד), ו-"מה בא לכם?" (תשובות אפשריות - לתת בראש, להתרגש ממש, לקפוץ ולהרים וכו'). בחירה של התשובות האישיות של הגולש, תעניק לו רשימת הופעות מוזיקה חיות המותאמות להעדפותיו, כפי שנבחרו על ידי מחלקת התוכן והעורכים המוזיקליים של התחנה. בנוסף, יוכל הגולש לבחור הופעות על פי שם האמן, מיקום ההופעה, או אזור בארץ. להשלמת חווית הרכישה וההתארגנות לקראת ההופעה, בצמוד לכל הופעה מוזיקלית, יוכל הגולש ליהנות מפלייליסט מותאם, ערוך ומוכן להשמעה.
eco99fm חתמה בתקופה האחרונה על הסכמים עם מועדונים רבים בישראל המקיימים הופעות, וגם עם סוכנים המציעים הופעות בחו"ל. למעשה היא מרכזת באפליקציה אחת מגוון רחב של הופעות בישראל ובעולם – וגם מקבלת עמלה ממכירת הכרטיסים, כך שמבחינת התחנה מדובר באפיק הכנסה שעשוי להיות משמעותי מאד.
- זינוק בהשמעות ברדיו לשירים של ריטה. כמה כסף זה הכניס?
- ירידה בהאזנה לרשתות האקטואליה; התחנות האזוריות מתחזקות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני כשנה החלה eco99fm ביישום אסטרטגיה והצבת מטרות לעלייה באחוזי ההאזנה, הובלת שוק הסטרימינג ומוניטיזציה. על פי נתוני סקר TGI האחרונים שפורסמו בתחילת השנה, עולה כי eco99fm היא המושמעת ביותר מבין תחנות הרדיו האזוריות עם חשיפה של 10.7%. מפילוחים של קבוצת הגיל 18-49, היא גם עוקפת באחוזי האזנה תחנות ארציות.
היא נכנסה חזק לתחום המוזיקה כאשר השיקה אפליקציה עם אלפי רצועות פלייליסט וסטים מוזיקליים במגוון רחב של סגנונות מוזיקה, מהלך שהביא לתחנה את פרס אנשי השיווק ופרסים אחרים. בעקבות כך גם תחנות אחרות, בהן גל"צ ורדיו לב המדינה פנו לנתיב הזה של רצועות פלייליסט.
שירות המוזיקה הדיגיטלי של התחנה זוכה ל-32 מיליון הצגות בחודש, ובתחנה יודעים לפלח את העדפות האזנה של המשתמש. כעת במהלך האזנה יקבל המשתמש גם המלצות להופעות.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
"לפני כשנה התחלנו ביישום אסטרטגיה עסקית הכוללת הובלת שוק הסטרימינג בישראל", אומרת מנכ"ל eco99fm חגית קמין. "התחנה ביקשה - והצליחה- לנפץ את תקרת הזכוכית הטריטוריאלית והתדמיתית האופיינית לתחנת רדיו אזורית, ותוך חודשים ספורים שברנו את ההגמוניה של התחנות הארציות הוותיקות. הכניסה שלנו לשוק הכרטיסים להופעות מאפיינת מגמה עולמית. רק לאחרונה דווח כי, ענקית המוזיקה באינטרנט Pandora רכשה את ticket fly, וכי התוצאות העסקיות חיוביות ומוצלחות".

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.