הנה כמה מיתוסים לגבי דירוג אתרים בגוגל שהגיע הזמן לנפץ
כמו כל בעל עסק שמבין עניין ומכיר בחשיבות השיווק הדיגיטלי, גם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם בגוגל. בין אם אתם מתכוונים לעשות זאת בעצמכם או לשכור חברת קידום אתרים שתעשה זאת עבורכם, סביר להניח שבדרך תיתקלו באמירות שונות לגבי האופן בו גוגל מדרגת אתרים בתוצאות החיפוש. כדאי לדעת שעל אף שבמקרים רבים אמירות אלה יוצגו לכם כאמיתות מוחלטות, רבות מהן אינן אלא מיתוסים - וכדאי שתכירו מיתוסים אלה לפני שאתם ניגשים למלאכה.
איך נוצרים מיתוסים? מאחר שתחום קידום האתרים דינמי כל כך מצד אחד (גוגל מעדכנת את אלגוריתם הדירוג שלה לעתים קרובות), ומסתורי כל כך מצד שני (אף אחד חוץ מגוגל לא יודע ב-100% כיצד האלגוריתם עובד), דברים שהיו נכונים לקידום אתרים בעבר אינם נכונים היום, והרבה דברים שנחשבים כנכונים היום - הם בסך הכל השערות. הבעיה היא שברגע שמיתוסים תופסים, קשה להשתחרר מהם - יש חברות קידום אתרים שעדיין מחזיקות בהם, יש מי שנחשף אליהם במסגרת קורס קידום אתרים, הם מופיעים בבלוגים העוסקים בשיווק דיגיטלי וכן הלאה.
לטורים קודמים:
* איך להתאים את האתר שלכם לאינדקס מובייל חדש של גוגל? - לחצו כאן
* רק אל תעצבנו את גוגל: טעויות נפוצות בקידום האתר שלכם - לחצו כאן
- האם גוגל הפכה להיות "שחקן רע"?
- טראמפ פותח חזית חדשה: האם קנס ענק של האיחוד האירופי על גוגל יצית מלחמת מכסים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
* חייבים להציל את האתר שלכם: למה מהירות הטעינה כ"כ קריטית - לחצו כאן
כדי שתכירו את המיתוסים הרווחים כיום ותדעו להיזהר מהם, אספתי אותם מכמה מאמרים שהתפרסמו לאחרונה בנושא, וקיבצתי אותם ברשימה הבאה.
1. הכפלת הטראפיק = הכפלת המכירות: לא מעט אנשים משוכנעים שעלייה בטראפיק לאתר תבוא לידי ביטוי בעלייה זהה במכירות: אם הטראפיק הוכפל, הרי שהיקף המכירות יוכפל בהתאם. אבל למעשה, לא רק שהקשר בין המדדים דינמי, אלא שיש גורמים נוספים מלבד טראפיק שמשפיעים על המכירות. נניח שביצעתם שיפורים ניכרים בתוכן ובקישורים הפנימיים, וכתוצאה מכך החל לזרום טראפיק אל הבלוג באתר. זה יכול להיות טראפיק איכותי מאד, אבל לא בהכרח כזה שמבצע המרה (הופך מגולש לרוכש) תוך זמן קצר.
דוגמא נוספת היא כאשר אתם משיגים לאתר חשיפה נרחבת, למשל באמצעות הכנסת קישור אליו באתר חיצוני גדול, כמו אתר חדשות. אם לא דייקתם בהערכתכם את קהל היעד של אותו אתר חיצוני, יכול להיות שהגולשים יגישו בהמוניהם לאתר - ואז יבינו שזה לא מה שהם חיפשו ויעשו אחורה פנה. לסיכום, את יעדי המכירות שלכם לא כדאי לבסס על הטראפיק לאתר, או לפחות לא רק על הטראפיק.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
2. חייבים להיות מדורגים גבוה יותר מהמתחרים: כשזה מגיע לקידום אתרים, המחשבה הדומיננטית אצל הרבה בעלי עסקים היא "אני חייב שהאתר שלי יהיה מדורג גבוה יותר מהמתחרה". האמנם? אתר Search Engine Land מעניק פרשנות עניינית לאמירה הזאת: חברת XYZ מדורגת יותר גבוה ממני עבור ביטוי המפתח שחיפשתי, אבל אני יותר טוב מחברת XYZ ולכן עליי להסיט את כל האנרגיות שלי ממטרות ROI קונקרטיות אל כך שאהיה מדורג עבור הביטוי ה"שווה" הזה. כאשר מסתכלים על זה ככה, ניתן להבין את האבסורד: הרי היעד הסופי הוא הגדלת ההכנסות, לא העלאת הדירוגים.
על כן, ההמלצה של Search Engine Land היא לא רק לעקוב אחר דירוגי האתר, אלא גם להשתמש בכלי מחקר מתחרים שמציגים תמונה מדויקת יותר לגבי האתר המתחרה: כמה טראפיק הוא מקבל, איך הוא מדורג עבור ביטויים שונים (ולא רק עבור הביטוי הנחשק) וכו'.
3. "אנחנו נביא אותך למקום 1 בגוגל": מדי פעם צצות חברות קידום אתרים (ספוילר: לא מהטובות בתחום) שמבטיחות ללקוחותיהן את הגביע הקדוש - להגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל תוך X ימים / שבועות / חודשים בלבד! אם מישהו אומר לכם כזה דבר, תברחו ממנו כמו מאש. אף אחד לא יכול לנבא דירוג עתידי של אתר. גם אם אותה חברה מציגה לכם הוכחות שהצליחה לעשות זאת בעבר, שימו לב שבדרך כלל מדובר באתרים שמדורגים עבור ביטויים כל כך נישתיים, שלרוב כלל אין להם תחרות. ואם זה לא מספיק, אולי צילום המסך הבא מעמוד התמיכה של גוגל בנושאי SEO ישכנע אתכם:
4. שם הדומיין חייב לכלול מילות מפתח: אם תפשפשו בזכרונכם, בוודאי תוכלו להיזכר באתרים שהיו נפוצים מאד בעבר, שהתהדרו בשמות דומיינים כמו new york locksmith com או buy books online com, המייצגים את מילות המפתח המובילות לשירות או למוצר אותו האתר מספק. אלא שמאז דברים השתנו דרמטית. עדכוני גוגל כדוגמת פינגווין צמצמו את המשקל שגוגל מייחסת לשמות דומיינים עשירים במילות מפתח ולהתאמות מדויקות של מילות המפתח. אתרים שבעבר מוקמו גבוה בתוצאות החיפוש הודות לשמות כאלה, התחילו לצנוח בדירוגים, אלא אם כן היו באיכות גבוהה בלי קשר לשם הדומיין. כיום גוגל שמה דגש רב יותר על מיתוג, כך שמה שחשוב בעיקר הוא ששם המותג יופיע בדומיין. אם שם המותג כולל מילות מפתח, מה טוב, אבל אם לא, זה לא בהכרח דבר רע.
מעניין לראות שכבר ב-2011, עוד לפני שהרבה מעדכונים האלה קרו, מאט קאטס (לשעבר ראש תחום ספאם בגוגל) המליץ על שמות דומיינים "ממותגים":
5. "תוכן הוא המלך": את המיתוס הזה קשה מאד לשרש, בין היתר כי יש לו ביסוס מסוים במציאות. לתוכן באתר יש חשיבות גדולה מאד וכדאי מאד שהוא יהיה מקורי, כתוב היטב, רלוונטי, מעניין, עונה על צרכיו של קהל היעד ומספק ערך מוסף לקוראים. יחד עם זאת, תוכן הוא לא הכל, ושיפור שיתבצע רק בתוכן לא ישפר את דירוג האתר כבמטה קסם. מומלץ להשקיע בתוכן, אבל לא על חשבון פעולות אחרות כמו תיקון מבנה האתר, שיפור חווית המשתמש, בניית קישורים פנימיים וחיצוניים וכן הלאה.
6. יותר קישורים = דירוגים טובים יותר: כאשר דיקסון ג'ונס, מנהל השיווק של מג'סטיק (כלי נחשב לניתוח קישורים), מנפץ מיתוס רווח - כדאי להקשיב לו. אנשים רבים מאמינים שככל שהאתר שלהם יקבל יותר קישורים נכנסים, כך הדירוגים שלו בגוגל יעלו. אך לדברי דיקסון, המשוואה היא אחרת: איכות הקישורים היא הקובעת, לא הכמות. שכן, לאתר מסוים יכולים להיות הרבה מאד קישורים נכנסים, אבל אם הם מגיעים מעמודים שאינם מאונדקסים בגוגל, או מעמודים שהפעילות בהם מאד דלה, הקישורים הללו לא באמת יוכלו לעזור לו. לא כל הקישורים שווים - גוגל בהחלט לוקחת בחשבון קריטריונים כמו רלוונטיות, סמכות ופרמטרים נוספים של האתר המקשר אליכם.
הסברים נוספים ודוגמאות ניתן לראות בסרטון הזה מבית Ahrefs, חבר המתמחה בבדיקת קישורים ומחקר מתחרים:
7. כל העמודים הפנימיים באתר חייבים להיות מקושרים זה לזה: לקישורים פנימיים באתר יש חשיבות גבוהה, כי הם מסייעים לחזק עמודים ראשיים באתר וכן מספקים חווית משתמש טובה יותר לגולש, שמאפשרת לו למצוא עמודים רלוונטיים באתר בקלות. בעקבות כך התפתח מיתוס שכל העמודים באתר אמורים להיות מקושרים אחד לשני: העמוד "ניקוי שטיחים" אמור להיות מקושר לעמוד "ניקוי וילונות" שצריך להיות מקושר ל"ניקוי משרדים" ו"ניקוי חלונות" שצריך לקשר חזרה ל"ניקוי שטיחים" וכן הלאה. אבל זה לא מדויק - יש עמודים ספציפיים אליהם צריכים להגיע רוב הקישורים הפנימיים – ואלה הם העמודים שאתם רוצים שיקבלו את הדירוג הגבוה ביותר. אם נחזור לדוגמא – כנראה שמדובר בעמוד הכללי "שרותי ניקיון", ולכן, כדאי שכל העמודים שלעיל יקשרו אליו; הם לאו חייבים לקשר אחד לשני.
סיכום
בכל הקשור לקידום אתרים, יש 2 כללי אצבע שכדאי ללכת לפיהם: ראשית, אין אף טריק שמשפר דירוגים "בוודאות" - יש פעולות שונות שניתן לעשות, לחלקן יש סיכויים גבוהים יותר לשפר את הדירוגים ולחלקן סיכויים נמוכים יותר. שנית, צריך לזכור שבגוגל דברים כל הזמן משתנים, ככל שמנוע החיפוש מתפתח ומשתכלל; דברים שהיו נכונים לפני שנה לא בהכרח נכונים היום. ולכן, כל אמירה שמופרחת באוויר לגבי דירוג אתרים בגוגל כדאי לקחת בערבון מוגבל.
דפנה בן יהושע היא מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה וכותבת קבועה לבלוג של אתר אלפיניסט301, העוסק באסטרטגיה של שיווק דיגיטלי
- 2.Lo 19/05/2017 12:00הגב לתגובה זושום דבר חדש
- 1.יאיר זילברמן 18/05/2017 20:28הגב לתגובה זוכל הכבוד על הטיפים השימושיים

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.