יעקב אילון מהדורת וואלה רועי פולקמן
צילום: מסך וואלה

מסכמים השקה: 110 אלף צפו במהדורת החדשות של וואלה

מדובר על נתון נאה של צופים שונים, אבל כולל גם כאלה שנטשו לאחר שניית צפייה. המהלך לא הגדיל את מספר הגולשים בוואלה, כנראה גם בשל כך שהוא לא קודם לפני השקתו
אלכסנדר כץ | (2)
נושאים בכתבה וואלה יעקב אילון

יותר מ-110 אלף גולשים צפו אתמול (יום א') בהשקת מהדורת החדשות היומית של אתר וואלה, כך עולה מנתונים שהגיעו לידי אייס. מדובר על גולשים שונים, גם כאלה שנכנסו לשידור ויצאו ממנו כעבור שנייה.

 

עוד עולה כי מספר הגולשים אתמול בוואלה לא השתנה, מה שאומר שהמהלך לא בהכרח הביא צופים חדשים שאינם נוהגים לגלוש בו. ואולם יש לזכור כי וואלה לא יצאה במהלך פרסומי ושיווקי לקידום מהדורת החדשות, ורוב המהלך תוקשר רק לאחר שנחשף בישראל היום בשעות הלילה, ובהמשך באייס.

 

המהלך של וואלה יוצא דופן בשוק הדיגיטל. בניגוד להצהרות בעבר, האתר התחיל לשדר מהדורה יומית בת 30 דקות, בעידן בו טוענים כי התכנים צריכים להיות קצרים בנות דקות ספורות. בכל מקרה לאחר המהדורה נחתכים ממנה פינות לטובת כתבות ייעודיות שמשובצות במדורים השונים באתר. 

את המהדורה מגיש יעקב אילון כשלצדו באולפן פרשני האתר אבי יששכרוף, טל שלו ואמיר בוחבוט, פינת חוץ בהגשת אורן נהרי, עדכוני בורסה חיים ופריצות של כתבי האתר. 

השיבוץ של המהדורה ב-14:00 מעניין. היא פונה לקהל היושב במשרדים באותה שעה, "שסובל" מוואקום בתחום מצדם של ערוצי הטלוויזיה שמשדרים אקטואליה בשעות הבוקר המוקדמות, ומשעה 16:30 אחר הצהריים.

 

מספר הצופים המצטברים במהדורה אתמול עמד במדויק על 110,434 גולשים, כאמור, גם אם צפו רק בשנייה במהדורה. ועדיין מדובר ביותר מ-110 אלף פרטים שצפו בה (שווה ערך למשל ל-3-4% רייטינג בטלוויזיה), מול למשל 180 אלף איש שנחשפו למהדורת מבט אמש בערוץ 1 (בסך הכל ממוצע של 130 אלף צופים), וממוצעים של 540 אלף לחדשות 2 ו-251 אלף לחדשות 10.

 

בכל מקרה, בפרספקטיבה רחבה יותר, המהדורה רומזת על כך שוואלה לא נוטש את הרצון שלו להקים ערוץ חדשות עבור yes, שתי החברות בבעלות שאול אלוביץ'. רגולטורית לא יכול וואלה בשלב זה להפעיל ערוץ כזה בפלטפורמה של yes בשל חוק הבעלויות הצולבות, אבל לא מן הנמנע כי בעתיד החוק ירוכך או ישונה כדי לאפשר העלאת ערוץ כזה ל-yes, בהתאם לתכנית בעבר של שר התקשורת בזמנו גלעד ארדן, להקמת ערוצי חדשות בפלטפורמות הטלוויזיה הרב ערוצית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מהדורה? 29/03/2017 14:43
    הגב לתגובה זו
    מהדורה חובבנית. כתבים חובבנים ומגיש מרדים. אתר בדיחה
  • 1.
    כשלוקחים נעלי בית משומשות ומשעממות, ברחתי (ל"ת)
    פיהוק שמאלני 27/03/2017 22:20
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.