בנות גילמור
צילום: Netflix
טור

כמה טוב שבאתן הביתה: אלה ברייר על חזרת 'בנות גילמור'

פנו את הסופ"ש, הכינו פופקורן, דלי גלידה, קפה, וגם כמה ממחטות נייר. אז כעת אין מאושרת מאלה ברייר בזכות עונת הקאמבק אחרי עשור של הבנות שאהבנו כל כך לאהוב
אלה ברייר | (1)

"עומד לרדת שלג", מבטיחה לורליי, עדיין האמא הכי מגניבה בארה"ב כשהיא מרחרחת במתיקות של סנאי את האוויר הקר בסצנת הפתיחה של עונת האיחוד של בנות גילמור: A Year in the Life (רשת נטפליקס). פתיתי השלג מתחילים לרדת ברכות כשרורי מגיחה אל הפריים, רעננה מתמיד אחרי טיסה טרנסאטלנטית והשתיים פוצחות מיד בדיאלוג קופצני ושנון ממש כמו לפני 10 שנים. כמעט.

 

המון אירע בעולם בעשור שחלף מאז נפרדו הצופים (או לטס פייס איט – הצופות) מהסדרה, ולמרבה הצער הכותרות שנחקקו אצל רובנו עוסקות במלחמות, בטרור ובשאר זוועות. כמה כיף לגלות שבעיירה האמריקאית המדומיינת סטארס הולו, תוצריו המייאשים של העשור הזה לא הותירו זכר. חוץ מאשר ביקורת קלה אבל סלחנית על תהליך הדיגיטציה המנכר והקפיטליזציה הגרידית - אווירת העיירה הקסומה על מטורלליה הצ'ארמרים (מי יותר כמו מישל הצרפתי, ומי פחות כמו קירק הבלתי נלאה), נותרה על כנה וטוב שכך.

 

כמה מילים על הדרך שעברו האם והבת בזמן שחלף; המדע והרפואה התפתחו מספיק בשביל שנוכל להודות שהשתיים סובלות מהפרעת קשב חמורה. אם עד היום פתרנו את התזזיתיות הלא סבירה הזו ב"יותר מדי קפה", אז עכשיו אפשר לקרוא לדברים בשמם  (ADHD) ולרשום ריטלין. אין ספק שלכולם יהיה הרבה יותר קל ובעיקר ללוק.

רורי שחזרה לעונה החדשה כבת 32, נותרה סחית כשהייתה. הצרות שלה נותרו בגדר "אוי, אוי, אוי" ואם בתיכון ובקולג' היא התלבטה בין דין החתיך לג'סי החתיך ללוגן החתיך אבל גם העשיר בטירוף, כאן היא מתחבטת בהמשך הקריירה העיתונאית שלה כפרילנסרית וגם, לא לדאוג, בין סיפורי האהבה הישנים שקמים לתחייה.

לורליי, לעומת זאת, באמת עוברת תקופה לא פשוטה. האבל על מות אביה, הרצון להרחיב את פעילות הפונדק והעיסוק ב - כן או לא להביא ילד משותף עם לוק, מובילים אותה למסע של חיפוש עצמי שאפילו הכותבים לא האמינו שתצא אליו. מעל כל אלו מרחפים היחסים הבלתי פתורים עם אמה אמילי שמגיעים לשיאי משבר חדשים. אבל בבנות גילמור כמו בבנות גילמור, רבים רגעי החסד והפיוס, החמלה וההכלה על רגעי המשבר והכעסים, העלבונות והריבים וכמה שזה מתאים לרוח הכריסמס האמריקאית. תזמון מקרי של הפצת הסדרה? איי דונט ט'ינק סו.

עם כל הטוב שהאיחוד הזה מביא, אי אפשר שלא להתקומם לנוכח שמירת הסטטוס קוו ה-הו כה אנגלוסקסי ולבן שבסדרה. אז מה אם מדובר במקום שמרני? אפשר היה להתאמץ ולהכניס ייצוג מיעוטים מוצלח יותר וסטריאוטיפי פחות. הפרק עם המיוזיקל שגם מדגים ניסיון להתמודד עם הנושא הלהט"בי, היה טרחני מדי ומצאתי את עצמי מעבירה קדימה. פרקים של 90 דקות הם לא פרקים, הם סרטים ולפעמים יותר מדי ממשהו טוב מקשה גם על הגרופיות הכי נאמנות.

ובכל זאת, למרות שזה לא מושלם, יש הרבה רגעים מושלמים באיחוד הזה שמהדהדים לצופים בין רגעי העבר הזכורים לטובה, להווה היותר בוגר שמוצג פה ולעתיד שגם הוא, לפחות על פי הבנות, נראה בסך הכל, ורוד עם נצנצים זוהרים ופרווה מלאכותית נעימה. לנו זה לגמרי מספיק. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה כיף שחזר! יש גם ביס? (ל"ת)
    רורי 05/12/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.