בנות גילמור
צילום: Netflix
טור

כמה טוב שבאתן הביתה: אלה ברייר על חזרת 'בנות גילמור'

פנו את הסופ"ש, הכינו פופקורן, דלי גלידה, קפה, וגם כמה ממחטות נייר. אז כעת אין מאושרת מאלה ברייר בזכות עונת הקאמבק אחרי עשור של הבנות שאהבנו כל כך לאהוב
אלה ברייר | (1)

"עומד לרדת שלג", מבטיחה לורליי, עדיין האמא הכי מגניבה בארה"ב כשהיא מרחרחת במתיקות של סנאי את האוויר הקר בסצנת הפתיחה של עונת האיחוד של בנות גילמור: A Year in the Life (רשת נטפליקס). פתיתי השלג מתחילים לרדת ברכות כשרורי מגיחה אל הפריים, רעננה מתמיד אחרי טיסה טרנסאטלנטית והשתיים פוצחות מיד בדיאלוג קופצני ושנון ממש כמו לפני 10 שנים. כמעט.

 

המון אירע בעולם בעשור שחלף מאז נפרדו הצופים (או לטס פייס איט – הצופות) מהסדרה, ולמרבה הצער הכותרות שנחקקו אצל רובנו עוסקות במלחמות, בטרור ובשאר זוועות. כמה כיף לגלות שבעיירה האמריקאית המדומיינת סטארס הולו, תוצריו המייאשים של העשור הזה לא הותירו זכר. חוץ מאשר ביקורת קלה אבל סלחנית על תהליך הדיגיטציה המנכר והקפיטליזציה הגרידית - אווירת העיירה הקסומה על מטורלליה הצ'ארמרים (מי יותר כמו מישל הצרפתי, ומי פחות כמו קירק הבלתי נלאה), נותרה על כנה וטוב שכך.

 

כמה מילים על הדרך שעברו האם והבת בזמן שחלף; המדע והרפואה התפתחו מספיק בשביל שנוכל להודות שהשתיים סובלות מהפרעת קשב חמורה. אם עד היום פתרנו את התזזיתיות הלא סבירה הזו ב"יותר מדי קפה", אז עכשיו אפשר לקרוא לדברים בשמם  (ADHD) ולרשום ריטלין. אין ספק שלכולם יהיה הרבה יותר קל ובעיקר ללוק.

רורי שחזרה לעונה החדשה כבת 32, נותרה סחית כשהייתה. הצרות שלה נותרו בגדר "אוי, אוי, אוי" ואם בתיכון ובקולג' היא התלבטה בין דין החתיך לג'סי החתיך ללוגן החתיך אבל גם העשיר בטירוף, כאן היא מתחבטת בהמשך הקריירה העיתונאית שלה כפרילנסרית וגם, לא לדאוג, בין סיפורי האהבה הישנים שקמים לתחייה.

לורליי, לעומת זאת, באמת עוברת תקופה לא פשוטה. האבל על מות אביה, הרצון להרחיב את פעילות הפונדק והעיסוק ב - כן או לא להביא ילד משותף עם לוק, מובילים אותה למסע של חיפוש עצמי שאפילו הכותבים לא האמינו שתצא אליו. מעל כל אלו מרחפים היחסים הבלתי פתורים עם אמה אמילי שמגיעים לשיאי משבר חדשים. אבל בבנות גילמור כמו בבנות גילמור, רבים רגעי החסד והפיוס, החמלה וההכלה על רגעי המשבר והכעסים, העלבונות והריבים וכמה שזה מתאים לרוח הכריסמס האמריקאית. תזמון מקרי של הפצת הסדרה? איי דונט ט'ינק סו.

עם כל הטוב שהאיחוד הזה מביא, אי אפשר שלא להתקומם לנוכח שמירת הסטטוס קוו ה-הו כה אנגלוסקסי ולבן שבסדרה. אז מה אם מדובר במקום שמרני? אפשר היה להתאמץ ולהכניס ייצוג מיעוטים מוצלח יותר וסטריאוטיפי פחות. הפרק עם המיוזיקל שגם מדגים ניסיון להתמודד עם הנושא הלהט"בי, היה טרחני מדי ומצאתי את עצמי מעבירה קדימה. פרקים של 90 דקות הם לא פרקים, הם סרטים ולפעמים יותר מדי ממשהו טוב מקשה גם על הגרופיות הכי נאמנות.

ובכל זאת, למרות שזה לא מושלם, יש הרבה רגעים מושלמים באיחוד הזה שמהדהדים לצופים בין רגעי העבר הזכורים לטובה, להווה היותר בוגר שמוצג פה ולעתיד שגם הוא, לפחות על פי הבנות, נראה בסך הכל, ורוד עם נצנצים זוהרים ופרווה מלאכותית נעימה. לנו זה לגמרי מספיק. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה כיף שחזר! יש גם ביס? (ל"ת)
    רורי 05/12/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״