תחקיר המוהלים כאן
צילום: מסך

לידיעת ערוץ 1: השת"פ של 'כאן' עם 'חדשות 2' משתלם

מהלך קידומי בתוך התאגיד לקידום תכני הווידאו שלו, זוכים להצלחה. החשיפה ב'חדשות 2' הביאה 600 אלף צפיות ל"תחקיר המוהלים" בפייסבוק של 'כאן'. גם הראיון עם המשרתת של היטלר מביא תוצאות
אלכסנדר כץ | (7)

2 כתבות וידאו של כאן שודרו בשבוע החולף בחדשות 2 והניבו חשיפה גדולה לתאגיד השידור הציבורי בהקמה, במהלך PR מוצלח בהחלט, למורת רוחם של כמה אנשים בערוץ 1. הראשון היה תחקיר המוהלים של אוריה אלקיים, ששודר בשני ב'חדשות 2', ובשישי האחרון, הריאיון של אנטוניה ימין עם אחת ממשרתותיו של הצורר הנאצי אדולף היטלר.

 

ב"תחקיר המוהלים" נחשף כי הרב אליהו אסולין מחדרה, המשכיר מוהלים צעירים, עושה זאת על אוכלוסיות מוחלשות - בהן יוצאי אתיופיה ועובדים זרים, ואומר כי "הם בשר תותחים, לא יקרה כלום אם תעשה טעות על הילד". מבחינת חשיפה דיגיטלית, מדובר על "פצצה". כמעט 600 אלף צפיות בפייסבוק, עם חשיפה של 1.4 מיליון איש, ומעורבות של 48 אלף גולשים. בטוויטר מספר הצפיות עמד על כמעט 10,000 איש, וחשיפה של כ-33 אלף איש.

 

  

במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת החדשות של ערוץ 2, מקודם התוכן בעמודים של התאגיד, ועולה לאוויר בדיגיטל שעה לפני שידור הכתבה בערוץ ברודקאסט. תחקיר המוהלים יצר שיח כבר בהתחלה, אבל המהדורה נתנה לזה דחיפה, ולראיה – כ-550 אלף צפיות בכתבה בפייסבוק, מעל פי 5 ממספר הצופים במהדורת מבט של ערוץ 1 למשל.

 

  

 

שלשום שודר הריאיון של אנטוניה ימין עם אליזבת קלהמר האוסטרית בת ה-92, שבצעירותה עבדה עבור היטלר כמשרתת באחת מבתיו. הכתבה עלתה לאוויר בזרוע הדיגיטל של 'כאן' סביר 19:00 בערב של שישי, וכעבור כשעה וחצי שודרה באולפן שישי. נתוני הצפייה בעמוד הפייסבוק של התאגיד עמד על כ-45 אלף, עם חשיפה של 84 אלף איש, ומוערבות של 2,369 איש. בטוויטר צפו בכתבה עוד 3,300 איש, וחשיפה של 19 אלף איש. מדובר על נתונים נמוכים מזה של תחקיר המוהלים, אבל עדיין מרשימים ביחס לפלטפורמה חדשה, שסובלת כרגע מחוסר בפלטפורמה טלוויוזנית.

 

בכל מקרה, ההחלטה לשתף פעולה עם חדשות 2 אינה מערכתית גרידא. מדובר על מהלך של מחלקת הדוברות בתאגיד שהחליטה לפנות ל-2 חברות החדשות ולהציע להן לשדר את התכנים המוכנים. ב'חדשות 2' הרימו את הכפפה, והתאגיד הרוויח מכך חשיפה גדולה. בערוץ 1 פחות אהבו זאת בטענה כי תכנים של שידור ציבורי אמורים להיות משודרים בפלטפורמה של השידור הציבורי, שבשלב זה עדיין מדובר בערוץ 1.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    משקיף 05/12/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    הכתבות טובות ויפות אבל עדין זה לא מכשיר את אי התקינות שבמעשה. זה שאף אחד לא מזדעק בצד שכנגד רק מראה עד כמה התאגיד נראה בעינייהם כפאתטי ממש בחזקת מופע של ילדים.
  • 6.
    דודו 05/12/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    איך יכול להיות שכספי המיסים שמשמשים את התאגיד מוצאים על מנת לייצר תוכן עבוד חדשות 2 שהיא מערכת שנמצאת בבעלות פרטית של חברה מסחרית? פשוט בושה וחרפה. נקווה שמחר כספי התאגיד לא ישמשו לקניית ציוד צילום עבור חדשות 2 או ישלם עבורם חשמל וארנונה
  • 5.
    אק 05/12/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    כל כתבה המשודרת בערוץ 2 תזכה ליותר צופים זה ידוע אי לכך מציע שהתאגיד יחליף את ערוץ 2 וניראה כמה זמן יחזיק ברמת צפייה כזו סנונית אחת אינה מבשרת על האביב ידוע לכל שאפילו שאותה תוכנית המשודרת בערוץ 1 ב-HD ובמקביל בערוץ 2 עם ישראל יצפה בערוץ 2 כדי שלא יפסיד אפילו שנייה מתכנית הריאליטי התורנית אז מה חדש אייס?
  • 4.
    היועמש: מה אתה עושה? 04/12/2016 21:56
    הגב לתגובה זו
    בטח שעובדי רשות השידור לא אהבו את זה. וזה בעדינות. חשבנו שהתאגיד אמור להיות ערוץ של הציבור ולא שהציבור משלם עליו פעמיים. פעם אחת מהאגרות רכב ומתקציב המדינה ופעם שנייה מהפרסומות שמשודרות בערוצים המסחריים.
  • 3.
    מוני 04/12/2016 21:02
    הגב לתגובה זו
    תאגיד שידור שמפרגן לערוץ מסחרי במקום לערוץ שאמור להחליף אתו....ושוכחים שהכתבות של מבט חזקות בניו מדיה וזוכות למאות אלפי צפיות
  • 2.
    ברדק 04/12/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    מקבלים מימון צבורי ומוכרים לערוץ מסחרי מי שמאפשר זאת הוא פראייר
  • 1.
    ביבי צודק ! 04/12/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    שום אלמנט ציבורי אין בתאגיד . השותפים הטבעיים שלו הם הערוצים המסחריים והקו השמאלני הוא הקו השולט. מפלצת נולדה ! ולחשוב שבשביל זה השמידו את רשות השידור !
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.