לידיעת ערוץ 1: השת"פ של 'כאן' עם 'חדשות 2' משתלם
2 כתבות וידאו של כאן שודרו בשבוע החולף בחדשות 2 והניבו חשיפה גדולה לתאגיד השידור הציבורי בהקמה, במהלך PR מוצלח בהחלט, למורת רוחם של כמה אנשים בערוץ 1. הראשון היה תחקיר המוהלים של אוריה אלקיים, ששודר בשני ב'חדשות 2', ובשישי האחרון, הריאיון של אנטוניה ימין עם אחת ממשרתותיו של הצורר הנאצי אדולף היטלר.
ב"תחקיר המוהלים" נחשף כי הרב אליהו אסולין מחדרה, המשכיר מוהלים צעירים, עושה זאת על אוכלוסיות מוחלשות - בהן יוצאי אתיופיה ועובדים זרים, ואומר כי "הם בשר תותחים, לא יקרה כלום אם תעשה טעות על הילד". מבחינת חשיפה דיגיטלית, מדובר על "פצצה". כמעט 600 אלף צפיות בפייסבוק, עם חשיפה של 1.4 מיליון איש, ומעורבות של 48 אלף גולשים. בטוויטר מספר הצפיות עמד על כמעט 10,000 איש, וחשיפה של כ-33 אלף איש.
במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת החדשות של ערוץ 2, מקודם התוכן בעמודים של התאגיד, ועולה לאוויר בדיגיטל שעה לפני שידור הכתבה בערוץ ברודקאסט. תחקיר המוהלים יצר שיח כבר בהתחלה, אבל המהדורה נתנה לזה דחיפה, ולראיה – כ-550 אלף צפיות בכתבה בפייסבוק, מעל פי 5 ממספר הצופים במהדורת מבט של ערוץ 1 למשל.
שלשום שודר הריאיון של אנטוניה ימין עם אליזבת קלהמר האוסטרית בת ה-92, שבצעירותה עבדה עבור היטלר כמשרתת באחת מבתיו. הכתבה עלתה לאוויר בזרוע הדיגיטל של 'כאן' סביר 19:00 בערב של שישי, וכעבור כשעה וחצי שודרה באולפן שישי. נתוני הצפייה בעמוד הפייסבוק של התאגיד עמד על כ-45 אלף, עם חשיפה של 84 אלף איש, ומוערבות של 2,369 איש. בטוויטר צפו בכתבה עוד 3,300 איש, וחשיפה של 19 אלף איש. מדובר על נתונים נמוכים מזה של תחקיר המוהלים, אבל עדיין מרשימים ביחס לפלטפורמה חדשה, שסובלת כרגע מחוסר בפלטפורמה טלוויוזנית.
בכל מקרה, ההחלטה לשתף פעולה עם חדשות 2 אינה מערכתית גרידא. מדובר על מהלך של מחלקת הדוברות בתאגיד שהחליטה לפנות ל-2 חברות החדשות ולהציע להן לשדר את התכנים המוכנים. ב'חדשות 2' הרימו את הכפפה, והתאגיד הרוויח מכך חשיפה גדולה. בערוץ 1 פחות אהבו זאת בטענה כי תכנים של שידור ציבורי אמורים להיות משודרים בפלטפורמה של השידור הציבורי, שבשלב זה עדיין מדובר בערוץ 1.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 7.משקיף 05/12/2016 15:35הגב לתגובה זוהכתבות טובות ויפות אבל עדין זה לא מכשיר את אי התקינות שבמעשה. זה שאף אחד לא מזדעק בצד שכנגד רק מראה עד כמה התאגיד נראה בעינייהם כפאתטי ממש בחזקת מופע של ילדים.
- 6.דודו 05/12/2016 15:28הגב לתגובה זואיך יכול להיות שכספי המיסים שמשמשים את התאגיד מוצאים על מנת לייצר תוכן עבוד חדשות 2 שהיא מערכת שנמצאת בבעלות פרטית של חברה מסחרית? פשוט בושה וחרפה. נקווה שמחר כספי התאגיד לא ישמשו לקניית ציוד צילום עבור חדשות 2 או ישלם עבורם חשמל וארנונה
- 5.אק 05/12/2016 15:23הגב לתגובה זוכל כתבה המשודרת בערוץ 2 תזכה ליותר צופים זה ידוע אי לכך מציע שהתאגיד יחליף את ערוץ 2 וניראה כמה זמן יחזיק ברמת צפייה כזו סנונית אחת אינה מבשרת על האביב ידוע לכל שאפילו שאותה תוכנית המשודרת בערוץ 1 ב-HD ובמקביל בערוץ 2 עם ישראל יצפה בערוץ 2 כדי שלא יפסיד אפילו שנייה מתכנית הריאליטי התורנית אז מה חדש אייס?
- 4.היועמש: מה אתה עושה? 04/12/2016 21:56הגב לתגובה זובטח שעובדי רשות השידור לא אהבו את זה. וזה בעדינות. חשבנו שהתאגיד אמור להיות ערוץ של הציבור ולא שהציבור משלם עליו פעמיים. פעם אחת מהאגרות רכב ומתקציב המדינה ופעם שנייה מהפרסומות שמשודרות בערוצים המסחריים.
- 3.מוני 04/12/2016 21:02הגב לתגובה זותאגיד שידור שמפרגן לערוץ מסחרי במקום לערוץ שאמור להחליף אתו....ושוכחים שהכתבות של מבט חזקות בניו מדיה וזוכות למאות אלפי צפיות
- 2.ברדק 04/12/2016 17:24הגב לתגובה זומקבלים מימון צבורי ומוכרים לערוץ מסחרי מי שמאפשר זאת הוא פראייר
- 1.ביבי צודק ! 04/12/2016 17:12הגב לתגובה זושום אלמנט ציבורי אין בתאגיד . השותפים הטבעיים שלו הם הערוצים המסחריים והקו השמאלני הוא הקו השולט. מפלצת נולדה ! ולחשוב שבשביל זה השמידו את רשות השידור !

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.