רשות השידור הפגנה
צילום: אלכסנדר כץ

נערכים לבלום את ביטן: כנס חירום למען השידור הציבורי

ארגון העיתונאים יוצא נגד התנהלות הפוליטיקאים שמנסים למנוע את פעילות תאגיד השידור. במסמך שהועבר לנתניהו וכחלון, טוענים ב'כאן' כי יהיו מוכנים לשידור ב-1 בינואר
אלכסנדר כץ | (6)

הצעת החוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן לביטול תאגיד השידור הציבורי וחזרה למתווה רשות השידור, ממשיכה להדאיג את עובדי תאגיד השידור בהקמה כאן, וגורמים רבים בתקשורת הישראלית. מחר (יום ה') ב-9:30 יקיים ארגון העיתונאים כנס חירום במרכז דוהל בשכונת התקווה, תחת האמירה ששידור ציבורי צריך לשרת את הציבור ולא להיות צעצוע של פוליטיקאים. 

את הכנס תנחה לינוי בר גפן, ובין הדוברים יהיו אילנה דיין מ'עובדה'; בן-דרור ימיני מידיעות אחרונות; מתן חודורוב מ'חדשות 10' ויו"ר ועד העובדים בערוץ; אבנר הופשטיין מדסק התחקירים של גל"צ; יו"ר ארגון השחקנים שח"ם אסתי זקהיים; ויו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי

אתמול כינסו ועד עובדי 'כאן' וארגון העיתונאים כנס בו לקחו חלק כ-200 מעובדי תאגיד השידור הציבורי. בכנס עודכנו העובדים לגבי מצב העניינים הנוכחי, והתבקשו לקחת חלק פעיל במאבק כנגד הניסיונות השונים לפגוע לטענתם בחופש העיתונאי. 

במקביל למהלך של ביטן שזוכה לגיבוי שקט (אך רועם במיוחד) של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיעה אתמול מועצת תאגיד השידור לשר התקשורת נתניהו ולשר האוצר משה כחלון, כי התאגיד מוכן לעלות לשידור ב-1 בינואר, כפי שקובע החוק. במסמך מפורט בן 35 עמודים, מציין התאגיד את כוח האדם הנוכחי, הנדל"ן, האמצעים הטכניים והטכנולוגיים, האולפנים, ההפקות שבעבודה ועוד. 

"ב-1 בינואר 2017 יהיה התאגיד ערוך ומוכן לשידורי טלוויזיה, רדיו ודיגיטל מבחינה טכנית, לוגיסטית והנדסית, בפריסה ארצית 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בשגרה ובחירום - כולל הפעלת ערוץ טלוויזיה עיקרי בשפה העברית וערוץ טלוויזיה בשפה הערבית, שמונה תחנות רדיו ושידורי דיגיטל", נכתב במסמך עליו חייבים לענות ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון בתוך 14 ימים.

במכתב מציין התאגיד כי גייס עד כה 535 עובדים, 300 מהם יוצאי רשות השידור, ועם תחילת השידורים מספרם אמור לעמוד על כ-700. כתשובה לטענתו הלא מבוססת של ח"כ ביטן לגבי ההרכב המגזרי של עובדי התאגיד, טוענים ב'כאן' כי 20% מהעובדים שייכים למגזרים ששולבו עד היום באופן מצומצם בכלי התקשורת - כשכוונתם לערבים, דתיים וחרדים. בנוסף 43% מעובדי התאגיד הם נשים, ובהנהלה עולה היחס ל-46%. 

בשנים האחרונות התקיימו מספר כנסי חירום לטובת התקשורת והשידור הישראלי. האחרון היה באוגוסט 2015, כנס אחר היה ב-2012, במסגרתו הגיעו כ-500 עיתונאים לסינמטק וביקרו את החקיקה בכנסת שנועדה לכבול את ידי התקשורת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    -------------------- 27/10/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    -------------------------------------------------------------------------
  • 5.
    מישהו 27/10/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
    אתם לא מתביישים להשתמש בתמונה של הפגנת עובדי רשות השידור מלפני שנתיים שהפגינו נגד סגירת השידור הציבורי ופיטוריהם? איפה הייתם אז?
  • 4.
    ואיש לא צפצף 27/10/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    אז כל התקשורת נלחמה לסגירת השידור הציבורי. הכל אינטרסים!
  • 3.
    דובי 27/10/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    https://www.facebook.com/inevo/posts/10209373181740397?comment_id=10209375660402362¬if_t=like¬if_id=1477549005613673
  • 2.
    עובד רשות 26/10/2016 17:33
    הגב לתגובה זו
    אחרי שביטלו את האגרה אתם באמת חושבים שלמישהו איכפת מדמוקרטיה? שלמישהו איכפת שסותצים לכם פיות? התקשורת לא מעניינת אף אחד. רק את מי שעובד בה. שמחתם לראות אותנו תלויים בככר העיר לא הגבתם להסתה נגדנו עכשיו אתם תעברו ויותר גרוע את מה שאנחנו עוברים כבר למעלה משנתיים.
  • 1.
    את 26/10/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    איפה נשמע דבר כזה??? עובדים שמקבלים משכורת מרשות השידור משתתפים בכנסים נגד רשות השידור???? לזרוק אותם ומיד!!!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.