חגית קמין שרון שפירא
צילום: יח"צ

אנשי השיווק של יוני: חגית קמין ושרון שפירא מ-eco99fm

מנכ"לית התחנה וסמנכ"ל השיווק שלה הם אנשי השיווק על השקת אפליקציה ויצירת שפה המתכתבת עם עולם התוכן של צרכני המוזיקה בעידן הדיגיטלי - מהלך שזכה להצלחה גדולה
משה בנימין | (6)

איגוד השיווק הישראלי בחר באנשי eco99fm לאנשי השיווק של חודש יוני. בשונה ממקרים אחרים התואר מוענק הפעם לשני בעלי תפקיד ביחד: מנכ"ל הרדיו חגית קמין וסמנכ"ל התוכן של התחנה שרון שפירא. הבחירה בשפירא וקמין היא בזכות השקת eco99music – אפליקציית מוזיקה לכל מצב. 

 

שפירא וקמין הובילו בשנה החולפת מהלך דיגיטלי שכלל מיתוג מחדש והשקת אתר ואפליקציה, שהביא לעליה בנתוני ההאזנה ולשימוש גבוה בפלטפורמות הדיגיטליות, הרבה מעבר ליעדי ההשקה הראשוניים שהציבו לעצמם אנשי התחנה.   

eco99fm היא תחנת הרדיו המאופיינת בקהל צעיר, המדורגת בצמרת טבלת ההאזנות בקרב גילאי 18-49. רצועות המוזיקה של התחנה מאופיינות בקו מוזיקלי אחיד של להיטים מכל הזמנים. לפני כשנה החלה התחנה ביישום אסטרטגיה והצבת מטרות לעלייה באחוזי ההאזנה, הובלת שוק הסטרימינג ומונטיזציה. התחנה ביקשה, והצליחה, לנפץ את תקרת הזכוכית הטריטוריאלית והתדמיתית האופיינית לתחנת רדיו אזורית, ותוך חודשים ספורים שברה את ההגמוניה של התחנות הארציות הוותיקות.

באיגוד השיווק מציינים כי, אנשי התחנה למדו את דרישות צרכני המוזיקה והתאימו את עצמם לטרנדים הבולטים בעולם, והחליטו על הקמת הפלטפורמות הדיגיטליות, המציעות אלפי פלייליסטים וסטים מוזיקליים, המותאמים לכל מצב, מיקום וזמן. השקת האפליקציה לוותה במהלך מיתוג מחדש ויצירת שפה המתכתבת עם עולם התוכן של צרכני המוזיקה בעידן הדיגיטלי, תוך התאמה לכל הנכסים הדיגיטליים של הרדיו, תחת הסלוגן eco99music - sounds like you. המהלך עמד בכל יעדי החברה ומעבר לכך, והשיג תוך תקופה קצרה הישגים ראויים לציון: כמות הורדות גבוהה בהרבה מהיעד, מספר משתמשים בחודש ונתוני שימוש גבוהים במיוחד, לצד עלייה של עשרות אחוזים בנתוני ההאזנה לרדיו ויצירת מנוע צמיחה שמייצר הכנסות.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אני הכי גאה בך בעולם - תותח על שכמותך! (ל"ת)
    לימור 07/07/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חגית הכוכבת! 06/07/2016 12:42
    הגב לתגובה זו
    מהלך נהדר ומבריק!! שאפו גדול, אין עליך!
  • 4.
    שרון תותח על! בחירה ראויה! מזל טוב (ל"ת)
    חבר מהעבר 06/07/2016 02:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האומן 05/07/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על המהלך. מפרגן. באמת. אבל ככל שניסיתי להבין איך אנחנו כאומנים אמורים ליהנות גם מכל אלו שמאזינים חינם.. קיבלתי כרגיל סטירת לחי במקום הבנה. אז כנראה שכדאי מאוד להתכונן לשלב שבו נבקש להוריד שירים שלנו. מעניין מה יקרה שבעולם ידעו שמתנגנים כאן שירים של סופר אומנים בינלאומיים בחינם. אז שוב, כל הכבוד למהלך
  • 2.
    ערן פ. 05/07/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
    איש מקצוע ענק. מוכשר ומוערך בכל תפקיד אותו ביצע ובעיקר מענטש. שאפו !
  • 1.
    ראוי להזכיר שחוליגנס הובילו ואחראים על המהלך (ל"ת)
    גולן כ 05/07/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.