עובדי ערוץ 10 נגד תכנית ההתייעלות: מסרבים לקיים מו"מ – ולא יתייצבו לשימועים
הסתיימה ישיבת עובדי ערוץ 10 וחברת החדשות של הערוץ, שדנה בתכנית ההתייעלות שהנהלת הערוץ מתכננת להוציא לפועל. בישיבה הציגו העובדים חזית אחידה והצביעו נגד אותה תכנית.
מוקדם יותר פורסם כי הנהלת הערוץ מתכננת לצאת בתכנית קיצוצים שכוללת פיטורי עשרות עובדים, הפחתות שכר והורדת תכניות מן האוויר. הטריגר לכך הוא הירידה בהכנסות הערוץ מפרסום. שוק הפרסום חווה ירידה של כ-15% ברבעון החולף ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, ואולם יש לציין כי הרבעון הראשון של 2015 כלל בתוכו גם את מערכת הבחירות, שמשפיעות בדרך כלל לטובה על שוק הפרסום.
בישיבה היום הסמיכו העובדים את הוועד להכריז בהמשך על סכסוך עבודה על פי שיקול דעתו. כמו כן הוחלט כי לא יקוים כל מו"מ על פיטורין ו/או קיצוצים; והעובדים לא יתייצבו לשימועים לפני פיטורין.
יו"ר הוועד, הכתב הכלכלי של 'חדשות 10' מתן חודורוב, אמר במהלך הישיבה כי מדובר בתכנית חפוזה שנשלפה לדבריו בטרם עת: "אין הצדקה לפטר עשירית מכוח האדם על סמך כמה חודשים קשים, בדיוק כשם שלא קיבלנו בונוס עבור השנה הרווחית שחלפה. העובדים הם לא כספומט שיוכל לממן מהלכים חד צדדיים של ההנהלה ובעלי המניות. עד היום הצלחנו להציל את הערוץ מאיומי המערכת הפוליטית, ולתמוך בו בקיצוץ שכר בשעותיו הקשות ביותר – עכשיו הגיע הזמן לנהל את המאבק על מקומות העבודה של כולנו".
- הוזלת מחירי החשמל לצרכנים ממכירת תחנת אשכול? הנה ההפתעה של חברת החשמל
- "אי סגירת ערוץ עשר משמעותה סגירת חדשות עשר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כפי שפורסם מוקדם יותר באייס, רק לפני חודשיים חזר השכר של עובדי הערוץ לרמתו לפני תכנית הקיצוצים שהייתה באמצע 2015.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
