דור רפאלי טוען כי אינו בעלי BLINDSPOT: "לא אחראי ל-PR, הקשר עם היחצן הסתיים"
הסערה סביב אפליקציית BLINDSPOT ממשיכה לספק כותרות. והפעם טוען אחד מיזמיה, דור רפאלי, בתביעה שהוא מנהל נגד העיתונאי חיים לוינסון הארץ, כי משרד יחסי הציבור של האפליקציה, ויינר תקשורת, אחראי למחדלים בהודעות שהופצו לתקשורת, וכי ההודעות נשלחו שלא על דעת החברה, מה שהוביל לפיטורי משרד היח"צ.
נחזור טיפה לאחור. לפני כחודשיים הגיש רפאלי, אחיה של הדוגמנית בר רפאלי, תביעה לבית משפט השלום בתל אביב על סך 100 אלף שקלים נגד לוינסון על כך שפרסם בפוסט בפייסבוק את המספר הפרטי של רפאלי בדף הפייסבוק שלו. בנוסף לפיצוי דרש רפאלי הסרה של הפוסט עצמו. שופטת השלום טל לוי הוציאה צו במעמד אחד המורה על מחיקת מספר הטלפון באופן זמני, עד לדיון שיתקיים מחר (יום ב') האם המחיקה תהיה קבועה.
BLINDSPOT הצליחה מאז השקתה לעורר ביקורת קשה, וזאת משום שהיא מאפשרת לשלוח מסרים אנונימיים ופוגעניים, שהופנו ברובם כלפי ילדים ובני נוער. כמחאה החליט לוינסון לפרסם בדף הפייסבוק הפרטי שלו את המספר של רפאלי, וציין: "מכיוון שהוא אוהב סמסים אנונימיים, למה שלא תסמסו לו כמה הוא גדול?".
"הפרסום גרם לפגיעה קשה באורחות חיי"
לדברי רפאלי, המשמש מנהל צוות פיתוח עסקי בקבוצת 'שלנו' של עודד קובו ומיליארדר רומן אברמוביץ', פרסום מספר הטלפון שלו בפומבי "גרם לפגיעה קשה ביותר באורחות חייו, ולקושי של ממש להמשיך ולנהל את חייו הן במישור הפרטי והן במישור העסקי". בכתב התביעה טען רפאלי כי הביקורת מופנית כלפיו רק משום שהוא האח של הדוגמנית המפורסמת, והוא כלל אינו הבעלים של החברה.
בתגובתו של לוינסון לתביעה, נכתב כי "האם מי שהתיימר לחרות על דגלו את הערך של אמירת אמת והפניית ביקורת ישירה, ופיתח טכנולוגיה שמאפשרת לעשות כן תחת מעטה אנונימיות, ראוי שיתלונן על קבלת מסרונים המבקרים אותו, שנשלחו אליו באמצעות הטכנולוגיה שהוא עצמו יצר?! קל וחומר, האם ראוי שיתלונן המבקש על כך שקיבל לטלפון הסלולרי שלו מסרוני סמס ביקורתיים, שלא נשלחו באמצעות האפליקציה ומעטה האנונימיות הפחדני, אלא תחת מספר מזוהה?! דומה, כי מוסר כפול שכזה, מהווה דוגמה מעט מדויקת יותר למונח 'צביעות', שאותו ביקש כביכול רפאלי למגר מהשיח הבינאישי באמצעות האפליקציה".
בהודעה לעיתונות שהופצה בנובמבר האחרון עם השקת האפליקציה, צוין כי מייסדי האפליקציה ושותפיה הם לי גרינברג ודור רפאלי, ובאותה עת אנשי האפליקציה לא התביישו לציין כי דור הוא "האח הקטן של בר רפאלי".
סוגיה זו זוכה להתייחסות בתשובה של רפאלי לתגובה של לוינסון לבקשה למתן צו עשה זמני (אותה בקשה להסרת המספר האישי מהפוסט, א"כ). פרקליטיו של רפאלי, עורכי הדין מנחם אברמוביץ וליאת אלפז, טענו כי אין לבוא אל רפאלי בטענות ובדרישה לסגור את האפליקציה שהצליחה לעורר כעס אצל הורים רבים שילדיהם סבלו מהצקות אנונימיות באמצעות בלינדספוט. "אין, לא היה ולא יהיה ביכולתו של המבקש להביא לסגירת האפליקציה, גם לו רצה בכך, כך ש'צידוק' תיאורטי (ולא מספיק) זה אינו חל כלל וכלל בענייננו", כתבו הפרקליטים. " BLINDSPOT איננה שייכת למבקש ו/או נמצאת בבעלותו... בנסיבות אלה, מן הראוי היה שכל טרוניה ו/או ביקורת המושמעת כנגד האפליקציה תכוון כלפי בעליה – הלא היא החברה. ואולם דווקא המבקש הוא זה שמצא עצמו קורבן למתקפה חזיתית בוטה קשה ואף אלימה מילולית... המבקש מעולם לא הציג עצמו כבעלי האפליקציה – משום הסיבה הפשוטה כי הדבר איננו נכון".
דברים אלו אינם עולים בקנה אחד עם אותה הודעה לעיתונות, שדיווחה גם על גיוס של 35 מיליון דולר והגדלה פי ארבעה של ערך המניה של החברה בפרק זמן קצר, כך שהיא מוערכת על ידי אנליסטים בשווי של 250 מיליון דולרים.
הודעת היח"צ מחודש נובמבר
ההסבר להבדל זה מגיע בהמשך התגובה של רפאלי לבית המשפט: "ההודעה שיצאה לכלי התקשורת ממשרד יחסי הציבור וינר תקשורת לוקה באי דיוקים ושגיאות רבות בכל הקשור למעמד המבקש ביחס לאפליקציה... מדובר בהודעה שנוסחה על ידי משרד וינר תקשורת, המבקש איננו אחראי לה ולא היה ער לטעויות בה בטרם נשלחה לתקשורת".
באותה תגובה למעשה הודיע רפאלי כי BLINDSPOT הפסיקה את ההתקשרות עם ויינר תקשורת, "בין היתר בשל טעויות ומחדלים כגון זה, ועל כן אין להיתלות בתוכן ההודעות ששיגר משרד היח"צ דאז.
מדובר על טענה מעניינת, שלמעשה שומטת את כל מהותו של עולם היח"צ: הידיעה כי הודעה שהופצה על ידי איש יחסי הציבור, היא ההודעה שהחברה עומדת מאחוריה. מי הידוע גם שהודעות נשלחות לתקשורת לאחר שקיבלו אישור של הלקוחות.
'ויינר': "נוהגים לקבל אישור מכל לקוח לפני פרסום כל דבר"
בכל מקרה, פנינו לוויינר תקשורת בבקשה לקבל תגובה לדברים. אסף ויינר מסר: "חברת ויינר תקשורת ככלל, נוהגת לקבל אישור מושלם מכל לקוח לפני פרסום כל דבר ועניין, כמו גם במקרה זה. לחברת ויינר תקשורת אין רצון להתנגח בתקשורת עם לקוח לשעבר. במקרה הנדון משרד יחסי הציבור ויינר תקשורת השיג עבור עודד קובו, קבוצת 'שלנו', דור רפאלי ו- BLINDSPOT את הקמפיין הטוב ביותר שיכלו לחלום עליו בשנת 2016!!! כתוצאה מכך, כמות ההורדות של אפליקציית BLINDSPOT הייתה בראש טבלת ההורדות בישראל".
"חשוב להזכיר שבזכות חשיפה תקשורתית שבצענו לעודד קובו עוד ב-2015 נוצר הקשר בין קובו לרומן אברמוביץ' ונסללה הדרך להקמת הקבוצה ולהשקעה של 30 מיליון דולר", ציין ויינר. "בנוסף עודד קובו היה לקוח שלנו מזה כ-8 שנים, עברנו דרך ארוכה ומוצלחת יחד, והשגנו עבורו את החשיפה הטובה ביותר בענף ההייטק. אנו מאחלים לקבוצת שלנו המון הצלחה בהמשך הדרך".
- 7.עדי 04/04/2016 07:47הגב לתגובה זונשמע מגניב !!! גם אני רוצה יחצ...
- 6.המן 29/03/2016 11:29הגב לתגובה זודור אתה כלום ושום דבר קוף של עודד בובה בלי שכל לך הביתה תחזור לאמא שלך כי העתיד שלך כבר גמור
- 5.האם רפאלי מאשים את מי שעבד בשבילו ? זה קורה שוב ???? (ל"ת)רק הבהרה 29/03/2016 09:55הגב לתגובה זו
- 4.sushi 28/03/2016 14:25הגב לתגובה זואין מותג או לקוח בישראל שאסף ויינר החובבן לא הרס כבר. איך אנשים עוד נותנים לו עבודה לא ברור לי. לא מרשים בעליל. עם משרד שאמא שלו מנהלת ומממנת. 0 עובדים, 0 לקוחות. 100% כישלונות.
- 3.Kobo 28/03/2016 14:16הגב לתגובה זוLol
- 2.מרב 27/03/2016 16:14הגב לתגובה זועד שהגיע דור תסגור
- 1.תומר 27/03/2016 15:49הגב לתגובה זומפתיע (!) מאוד שאסף ויינר הוציא הודעות לעיתונות ללא אישור הלקוחות שלו. שוקינג. האיש הכי חובבן בתעשיה, לא יודע להתנסח בעברית תקינה אפילו. אז מי אתם?? מי אתם הלקוחות שעוד מפקידים בידיו את התדמית שלו? מי?

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.