מתן חודורוב
צילום: ענבל מרמרי

יש גם בשורות טובות: ערוץ 10 סוגר שנה ברווח - הקיצוץ הרוחבי בשכר העובדים יבוטל

הישג לועד עובדי ערוץ 10: הקיצוץ הרוחבי בשכרם עליו הוחלט כדי להבריא את הערוץ בשעתו הקשה בשנה שעברה יבוטל. זאת לפי הסיכום שכך ייעשה במידה והערוץ יעבור לרווח במרוצת 2015
משה בנימין | (2)

שנים רבות שערוץ 10 התנהל תחת מעטה של  כותרות שליליות על סגירה עתידית, הפסדי ענק וכפועל יוצא קיצוץ בשכר העובדים. 2015 תזכר בדפי ההיסטוריה שלו כשנה שבה השמש הפציעה מבעד לעננים האפורים ובשורות טובות החלו להישמע. אחת כזו היא בשורה משמחת מאוד עבור ועד עובדי ערוץ 10 - על ביטול הקיצוץ הרוחבי בשכרם בהתאם למעבר לרווח שהערוץ רשם בשנה החולפת. 

במכתב שפרסם היום (יום ג') יו"ר ועד העובדים מתן חודורוב נכתב כי "בצל מאבקי ההישרדות הקשים שניהל ערוץ 10, והמשבר הכספי העמוק שאליו נקלע בשנה שעברה, נאלצנו לשאת ולתת ביולי 2014 על קיצוץ מדורג - ומתסכל - בשכרם של רוב העובדים. ואולם, בהסכם הקיבוצי שעליו חתם הוועד עם ההנהלה, דרשנו גם לקבוע באופן תקדימי כי אם החברה תעבור לרווח במרוצת שנת 2015 - ההפחתה כולה תבוטל אוטומטית החל בשנה הבאה (ולא רק מחצית הסכום, כפי שסוכם תחילה)".

 

ביטול מלא של הקיצוצים למשכורות עד 30 אלף שקל

מהמכתב עולה כי מצבו הפיננסי של הערוץ השתפר דרמטית בשנה החולפת. הערוץ הצליח לעמוד בכל יעדיו הפיננסיים באופן מובהק, ולראשונה בתולדותיו צפוי לסיים את השנה הקלנדרית ברווח נקי משמעותי. 

"בנסיבות אלה" נכתב עוד,  "מילאה ההנהלה את חובתה ועדכנה את ועד העובדים כי כל קיצוצי השכר ברמות של עד 30,000 שקל, יבוטלו בהתאם לסעיף 5 להסכם הקיבוצי החל ממשכורת ינואר 2016 (שתשולם ב-9 בפברואר)". עוד מסר הוועד לעובדי הערות כי "בכך בא לקיצו 'עידן ההפחתות הרוחביות', שנועד בשעתו להצלת ערוץ 10, וכי ועד העובדים לא יסכים שוב בעתיד לכל צעד דומה".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מוטי 01/12/2015 15:30
    הגב לתגובה זו
    בערוץ ימשיכו חגיגות שכר של מעטים לצד ריבוי עובדים שעובדים בשכר מחפיר של 5000 שקל. חלק מהעובדים בעלי משכורות מתחת למינימום , זאת בניגוד לחוקי התעסוקה בישראל. חבל שאף חד במשרד הכלכלה לא מגיע לבצע ביקורת בערוץ, שמעסקי עובדים שעות ארוכות , תוך ניצול מובהק והתעלמות מזכויותיהם האלמנטריות
  • 1.
    כל הכבוד רק שימשיך כך. ערוץ שפוי לשם שינויי. מאושרים. (ל"ת)
    משה 01/12/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.