מוטי קירשנבאום
צילום: באדיבות ערוץ 10
רייטינג

סופ"ש בסימן פרידה: 10.3% למשדר 'לונדון וקירשנבאום', מהדורות 'חדשות 10' חזקות

'שישי' זינקה ל-9.7% ובמרחק 5 נק' מ'אולפן שישי'. 'המגזין' זינקה. 10% למכבי ת"א מול מכבי חיפה שהוקדם למוצ"ש, 6.3% לתכניתו האחרונה של מוטי קירשנבאום ז"ל ביום ה'
אלכסנדר כץ |

ערוץ 10 ו-1 (מעסיקו הנוכחי ב-13 השנים האחרונות, והשני בו עבד עשרות שנים וניהל) נפרדו בשישי האחרון ממוטי קירשנבאום ז"ל בשלל תכניות אותן צילם, כתב והפיק. בחלק מן המקרים הצופים נצמדו למסך, והרייטינג עלה.

 

על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי המשדר במיוחד של לונדון וקירשנבאום (ערוץ 10) ביום שישי ב-19:10, בהגשתם של נדב איל וניצן הורביץ, הניב 10.3%, והיווה פלטפורמה נהדרת למהדורת 'שישי' שרשמה בעצמה 9.7%, גבוה בהרבה מהרייטינג לו היא רגילה. מנגד, 'אולפן שישי' (חדשות 2) קיבלה רק 5 נק' יותר - 15.1%, ו'יומן' (ערוץ 1), שייחדה חלק ניכר מהשידור לזכרו של קירשנבאום, הסתפקה ב-4.4%

 

התכנית שוברי קופות (רשת, ערוץ 2) קיבלה 15.6%, שידור חוזר של סרטו של קירשנבאום סיפורים מהסוואנה (ערוץ 10) הניב 5.2%, והמיטב של ניקוי ראש (ערוץ 1), שכל כך מזוהה עם קירשנבאום, רשם 3.5%. מאחורי הקלעים של 'אוורסט' (רשת, ערוץ 2) זכה ב-3.9%, ושידור חוזר של הסרט 'אמרתי לך' (ערוץ 10) עם 3.3%.

 

ונדלג ליום שבת. פרק של בוס בהסוואה (רשת, ערוץ 2) הסתפק ב-17.9%, מול משחק ליגת העל בין מכבי חיפה למכבי תל אביב (ערוץ 1) שרשם נתון נאה של 10%. בדרך כלל המשחק המרכזי משודר בימים ראשון או שני, אולם הפעם הוקדם בשל החג. קדם המשחק (ערוץ 1) הניב 4.9%, והסיכום - 5.8%.

 

'החופשה המושלמת' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 12.1%. שני פרקים בשידור חוזר של הסדרה חברות (ערוץ 10) הניבו 9%, ואחריהם 2 פרקים של הטיול הגדול (ערוץ 10) שקיבלו 4.3%.

 

בגזרת החדשות: 'חדשות השבת' (חדשות 2) הסתפקה ב-16.7%, מול 11.1% נאים במיוחד של 'המגזין' (ערוץ 10), ו-3.5% ל'חדשות השבת' (ערוץ 1).

 

יום ה'

 

התכנית האחרונה של קירשנבאום ביום חמישי בערב, לא הייתה עם ירון לונדון שותפו וחברו, וזאת משום שלונדון שהה בחופשה ביפן. הפרטנר שלו היה נדב איל, ראש דסק החוץ ב'חדשות 10'. אותה תכנית הניבה 6.3% רייטינג.

 

ובפריים-טיים, חיים חדשים (רשת, ערוץ 2) קיבלה 19.9%, מול איט אנד ראן (ערוץ 10) של נאור ציון שהניבה 8.5%. שלב רבע הגמר של הריאליטי הפייטן (ערוץ 20) הניב 2%, גידול של 22% ביחס לממוצע העונתי עד כה, אבל נמוך במקצת מהפרק הקודם שרשם שיא של 2.1%. תכנית האקטואליה הפטריוטים (ערוץ 20) ששודרה בתום 'הפייטן', רשמה שיא של 1.7%, הגבוה ביותר שלה מאז עלתה לאוויר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

שידור חוזר של המופע של רד ודביר (רשת, ערוץ 2) זכה ב-11.9%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) קיבלה 7.8%, שידור חוזר של 'נשים' (ערוץ 10) קיבל 5.5%, לקט של 'הצינור' (ערוץ 10) ניפק 5.8%, בדיוק כמו 'היום שהיה' (ערוץ 10), ואילו 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) רשמה 4.7%.

 

ראש בראש בפרה-פריים: 'בא לחדש לכם' (רשת, ערוץ 2) ניפקה 9.4%, לפני 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם 12.4%. מנגד, לקט של 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) זכה ב-7.1%.

 

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' הניבה 20.1% מול 10.8% ל'חדשות  10'.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.