חזי דין מדהים ערוץ 10
צילום: צילום מסך ערוץ 10
פרסום ראשון

רואים עולם: חזי דין יוביל עונה שנייה בתכנית קוסמות בערוץ BBC1 הבריטי

בנוסף ל-BBC1, משודרים ספיישלים של דין בערוץ 'טלמונדו' והוחלט להאריך גם את החוזה עם הקוסם הישראלי. דין לאייס: "ההצלחה בחו"ל - בגלל שהקהל הישראלי מאתגר אותנו"
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה BBC1 חזי דין

עוד אמן אשליות וקוסמות ישראלי עשוי לזכות לחשיפה בינ"ל, ולהצטרף לרשימה מכובדת הכוללת את אורי גלר וליאור סושרד. לאייס נודע כי גם BBC1 הבריטי חתם על חוזה עם הקוסם חזי דין במסגרתו הוא יוביל תכנית בנושאי קוסמות שתשודר בתחילת 2016. בנוסף, כך נודע לאייס, הוחלט בערוץ טלמונדו האמריקאי דובר הספרדית, שמשדר בימים אלו ספיישל מיוחד של דין, לחתום איתו על הארכת הפרויקט.

 

הטריגר לשיתוף הפעולה עם גופי השידור הזרים היה קסם שביצע דין לפני מספר חודשים בדיזינגוף סנטר, במסגרתו ניתלה על קיר המרכז המסחרי בגובה של מספר מטרים. האירוע זכה לסיקור ברחבי העולם, מה שגם עורר עניין במספר ערוצים ועם שניים מהם נחתמה עסקה.

 

 

בערוץ טלמונדו שפונה לאמריקה הלטינית ונרכש לפני מספר שנים על ידי NBC, הופקו לאחרונה 3 משדרי ספיישל קצרים עם ועל דין שיקראו Magic Ectrema, שמשודרים בימים אלו. בערוץ החליטו כאמור להאריך את החוזה, ואותם ספיישלים היו רק יריית פתיחה לשיתוף פעולה ארוך טווח בין הצדדים.

 

הפרויקט השני עם BBC1 כולל השתתפות בהפקת תכנית המקור Now you see me שעוסקת בעולם הקסמים. את העונה הראשונה הוביל כאורח ראשי הקוסם "דינמו", כשבכל פרק התארחו קוסמים שונים לקטעי אורח. את העונה השנייה יוביל למעשה דין.

 

את פרסומו השיג דין בתכנית חזי דין מדהים בערוץ 10, ובהמשך גם בערוץ הילדים עם תכנית שרשמה הצלחה ב-VOD עם כ-1.5 מיליון צפיות. מגיל 9 הוא נמצא בזירת הקוסמות, הטלפתיה והאשליות, ומופיע יותר מ-20 שנה בנושאי קוסמות, עם התמחות בקוסמות אקסטרים, כפי שניתן היה לראות בסדרת התכניות חזי דין עומד למות בערוץ 10 - שכללה טריקים שנראים מהצד כמסכני חיים.

 

דין אישר את הפרטים ואמר כי העסקה עם טלמונדו הוארכה. לאייס הוא אמר מוקדם יותר היום כי הסיבה להצלחה הישראלית בעולם בתחום הקוסמות נובעת מהקהל הישראלי הקשוח. "התרבות בחו"ל מקבלת את כל הנושא הזה ביותר פתיחות", הוא מסביר. "הקהל הישראלי יושב בהופעה וכל הזמן מאתגר אותך, חושב איך עובדים עליו. שם (בחו"ל, א"כ) באים להינות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

-אז זה בעצם מכין ובונה אתכם טוב יותר

"הקהל הישראלי כל כך מאתגר אותנו שזה גרם לנו להמציא את עצמנו מחדש, כאשר אנחנו מגיעים להופעות ולתכניות טלוויזיה בחו"ל, הישראלים נתפסים הכי טובים שיש בתחומם". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.