אופיר אקוניס
צילום: מאי בינסטוק

אקוניס דוחה את יישום חוק השידור הציבורי - דווקא כשהוסר אחד החסמים להקמתה

השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס המליץ לרה"מ לדחות את יישם החוק ב-3 חודשים, בעוד שעכשיו מונה סמנכ"ל כספים לתאגיד, מה שיאפשר להתחיל להקים את אותו גוף
אלכסנדר כץ | (3)

השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, ממליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש כשר התקשורת, לדחות ב-3 חודשים את יישום חוק השידור הציבורי, וכי בינתיים משרד האוצר יממן את פעילות הרשות, שנקלעה לגירעונות ענק בשל הירידה הדרסטית בהכנסות מתשלומי אגרה. גורמים מעריכים כי מדובר בתחילתו של מהלך שעשוי להביא לביטול פירוקה של הרשות, כפי שהוביל שר התקשורת הקודם גלעד ארדן, ולחזור למתווה הרפורמה הוותיק. 

 

בהודעה שהוציא היום השר אקוניס, הדחייה תאפשר "לבחון שינויי חקיקה שיבטיחו הקמתו של שידור ציבורי עצמאי, חזק ובלתי תלוי". במכתבו ששלח לנתניהו, מסביר אקוניס כי בנסיבות שנוצרו, החוק מחייב הפסקת שידורי רשות השידור ב-30 ביוני 2015 ופיטורי כל העובדים. כדי להימנע ממצב של הפרת החוק ממליץ אקוניס להפעיל את הסעיף המאפשר הארכת פעילות רשות השידור עד 30 בספטמבר. על פי ההצעה, את תקצוב הפעילות והמשך השידורים, יממן משרד האוצר.

 

המהלך של אקוניס מגיע על רקע בחירתה של ועדת האיתור לתאגיד השידור הציבורי ברן היילפרן לתפקיד סמנכ"ל הכספים הראשון של הגוף, מה שדווקא עשוי לתת דחיפה להקמת התאגיד החדש. עד כה התאגיד החדש לא יכול היה לחתום הסכמים, להעסיק עובדים ולפתוח אפילו חשבון בנק, משום שלא היה סמנכ"ל כספים. כעת, יוכל הסמנכ"ל החדש יחד עם המנכ"ל אלדד קובלנץ, לחתום למשל על הסכם מימון להקמת התאגיד בין החשב הכללי באוצר, לבין הגוף החדש.

 

ועדת האיתור כללה את השופט בדימוס עזרא קמא, יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר נורית דאבוש ואת קובלנץ עצמו. היילפרן נבחר לאחר תהליך מעמיק שכלל בחינתם של מועמדים רבים.

 

היילפרן (39) הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה, תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון נוסף במשפטים, כולם מאוניברסיטת תל אביב. להיילפרן ניסיון עשיר בניהול, תכנון והובלה של תקציבים גדולים, הן בגופים ציבוריים והן בגופים פרטיים. בין היתר כיהן במשך למעלה מעשור במספר תפקידי ניהול תקציבי כקצין ביחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל וכיום מכהן כסמנכ"ל הכספים במכללה האקדמית בית ברל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חיים סימן-טוב 20/06/2015 18:13
    הגב לתגובה זו
    לאט לאט אבל בכיוון ברור:- החוק החדש יהיה בפועל המשך החוק הישן, עם קצת שיפוצים-עאלק, והעיקר - אגרת רשות השידור לא תבוטל, ובהמשך אף תוגדל, לפחות ע"פ המדד. מי שמרגיש שרימו אותו - שיתלונן אצל השר ארדן. השר אקוניס צפוי להיות עסוק בשיקום השידור הציבורי (כלומר - הממשלתי) בהשגחת ראש הממשלה.
  • 2.
    אופיר אקוניס תחת (ל"ת)
    יוסי 19/06/2015 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בגד בציבור תמורת יחסי ציבור. (ל"ת)
    עסקן קטן 18/06/2015 15:51
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.