שת"פ בין eBay ישראל ו'סלונה': תשיק באתר הבלוגים פלטפורמה לרכישת פריטים בהתאמה אישית
אתר הנשים והבלוגים ו-eBay ישראל יוצאים בשת"פ מסחרי חדש תחת השם 'סלונה שופינג'. במסגרת השת"פ תושק באתר פלטפורמה, שתהיה לדבריהם ראשונה מסוגה בישראל, ותאפשר רכישת פריטים ברשת בהתאמה אישית.
מאחורי הפלטפורמה, עומד מנוע חיפוש שנבנה במיוחד עבור סלונה ומאפשר איתור מוצרים, בפילוחים שונים על פי מחיר, דירוג המוכרים ב-eBay, ומשלוח לישראל. הפריטים מ-eBay ייבחרו במיוחד עבורן ובהתאמה אישית, על ידי צוות הקניינות-יועצות של סלונה.
לפי נתוני eBay, בהתאם למחקר חיצוני שבוצע מטעמם, 85% מהנשים בישראל ביצעו לפחות קנייה אחת בשנה האחרונה ברשת האינטרנט: הן רכשו בין היתר פריטי אופנה (בגדים נעלים ותכשיטים), מוצרים לבית (אביזרי מטבח ודקורציה) ומוצרי טיפוח. צרכנית האונליין הממוצעת היא כבת 40 פלוס אקדמאית (מעל 12 שנות לימוד, חילונית, בזוגיות עם ילדים, בעלת משכורת מעל הממוצע).
בנוסף, ערך אתר סלונה שאלון בקרב 500 גולשות האתר אשר נוהגות לקנות ברשת ובדק את דפוסי הקנייה שלהן על פי הפרמטרים: מה קונות: 80% קונות אופנה, 30% קוסמטיקה ובגדי ילדים ו-20% גאדג'טים. תדירות הקנייה: 50% קונות פעם בחודש, 20% קונות פעם בשבוע. סכומי הקנייה: 70% קונה ב-400 שקל, 15% קונות ב-500-1000 שקל ו-3% קונות ב-2,000 שקל בחודש. איפה קונות: eBay, עלי אקספרס ו-Asos.
לדברי אימי עירון, מנכ"לית סלונה: "אנחנו מבינים היטב את צרכיהן של מיליון הנשים הגולשות בסלונה מדי חודש, החל מהעדפות אופנתיות וכלה בצרכי הבית, המשפחה והבריאות. למדנו שהאשה הישראלית מעוניינת לקנות ברשת, אך מוצאת עצמה מבולבלת בשל ההיצע. המסקנה שהגענו אליה היא כי מה שדרוש לה כיום הוא "אוצרות" צרכנית ואופנתית מותאמת לצרכיה ו-eBay הוא ללא ספק השותף הטבעי והאידיאלי למהלך זה".
לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל: "אנחנו מאד שמחים לשתף פעולה עם אתר סלונה. שיתוף הפעולה נועד לתת מענה נקודתי ומותאם אישית לרכישת פריטים שונים עבור קהל הקונות הישראליות. למעשה כל אחד יכול לקנות בפלטפורמה העולמית של eBay אבל המיזם המשותף והייחודי עם סלונה עונה על צורך שזיהינו בקרב גולשות האתר בסיווג פריטים ייחודיים במחירים מוזלים והענקת חווית שימוש מותאמת ללקוחה הישראלית".
סלונה - אתר הנשים - הוקם במרץ 2010, על ידי עמיר גולן, גיא בהר ואימי עירון, ב-2011 השקיעה באתר שירה מרגלית, שמחזיקה כיום 60% ממניות החברה. לאתר סלונה למעלה מ-1,000,000 מבקרים שונים בחודש, 85% מהם נשים. 10,000 בלוגרים ו-למעלה מ 150,000 חברים בעמודי הפייסבוק.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר...
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7