TOP5

כל השקרים שענף הפרסום מוכר לנו בסרטון אחד מצחיק, ובלה בלה בלה...

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם פרסומות בולטות שעלו לאוויר. עוד במדור: גשם של בייקון ברימייק ל'אמריקן ביוטי' וממי שרה סילברמן נפרדת לאחר סטוץ
אילאיל זקס |
נושאים בכתבה TOP5 ראובני פרידן

TOP5 של אתר אייס ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף, והפעם במדור: מותג הסלולר HTC, סניקרס, מותג הבייקון Primo Smallgoods, אורביט וסרטון אחד מושלם על כל הקלישאות של עולם הפרסום.

.

*לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

If You Can't Beat Them- Join Them!

הקמפיין החדש של מותג הטלפונים הסלולאריים HTC מציג את שחקן הענק גארי אולדמן שפונה לקהל בבית ואומר להם- "זה לא משנה מה אני אגיד עכשיו, כי ה- HTC ONE הוא סמארטפון לאנשים שמגבשים דעה לבד. לכו, תשאלו את האינטרנט".

הקמפיין עושה שימוש חכם בתובנה הצרכנית כי רוב האנשים היום בוחרים את הסמארטפון הבא שלהם דרך סקירה ובדיקת המלצות באינטרנט. בצעד חכם ומלא ביטחון עצמי, HTC החליטו שבמקום להילחם בזה, הם יכירו בזה, ייקחו על זה בעלות ויחמיאו לקהל בבית על הדרך.

כותרת על איזושהי פרסומת למותג כלשהו

פרסומת אפקטיבית היא זו שיוצאת מתוך הבנה אמיתית של קהל היעד ומצליחה לעצור אותו ולגרום לו להגיד "וואו/ וואלה" במקרה של חברת מאגר קטעי הווידאו Dissolve שקהל היעד שלה הוא אנשי פרסום, זוהי משימה קשה אף יותר. אז איך גורמים לאנשי פרסום לעצור ולהגיד "וואלה"?

תכנסו ותראו...

יש לך פה עניין עם פועלי בניין...

לפעמים קשה יותר לחשוב כיצד ממשיכים לחדש עם אותה אסטרטגיה חכמה מאשר לחשוב על אחת חדשה. אך מותג השוקולד סניקרס הצליח להתגבר על קושי זה ומצא דרך להמשיך להצחיק ולחדש עם הקמפיין החדש שלהם באוסטרליה. הקמפיין משלב פעילות BTL ו-ATL בקמפיין מגניב שמביא ספין מעניין על אותה התובנה המוכרת והמדויקת: "אתה לא עצמך כשאתה רעב".

גשם של בייקון...

אמנם התובנה בנוגע לכך שבייקון הוא מוצר ראוי לפנטזיות היא תובנה שחוקה מעט... אבל שזה מצחיק - זה מצחיק! מותג הבייקון Primo Smallgoods מביא לנו פרסומת חדשה שמשחזרת את סצנת נפילת עלי הוורדים המפורסמת מהסרט "אמריקן ביוטי", רק שבמקום עלי ורדים יש פיסות בייקון ובמקום מינה סוברי יש בחור לבן ומטריד...

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שרה סילברמן בסטוץ עם כוס קפה

אורביט ממשיכים את הקו שהתחילה עם אנטוניו בנדראס ומביאים הפעם את שרה סילברמן שנאלצת להיפרד מכוס הקפה שלה. ליטרלי...

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.