TOP5

כל השקרים שענף הפרסום מוכר לנו בסרטון אחד מצחיק, ובלה בלה בלה...

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם פרסומות בולטות שעלו לאוויר. עוד במדור: גשם של בייקון ברימייק ל'אמריקן ביוטי' וממי שרה סילברמן נפרדת לאחר סטוץ
אילאיל זקס |
נושאים בכתבה TOP5 ראובני פרידן

TOP5 של אתר אייס ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף, והפעם במדור: מותג הסלולר HTC, סניקרס, מותג הבייקון Primo Smallgoods, אורביט וסרטון אחד מושלם על כל הקלישאות של עולם הפרסום.

.

*לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

If You Can't Beat Them- Join Them!

הקמפיין החדש של מותג הטלפונים הסלולאריים HTC מציג את שחקן הענק גארי אולדמן שפונה לקהל בבית ואומר להם- "זה לא משנה מה אני אגיד עכשיו, כי ה- HTC ONE הוא סמארטפון לאנשים שמגבשים דעה לבד. לכו, תשאלו את האינטרנט".

הקמפיין עושה שימוש חכם בתובנה הצרכנית כי רוב האנשים היום בוחרים את הסמארטפון הבא שלהם דרך סקירה ובדיקת המלצות באינטרנט. בצעד חכם ומלא ביטחון עצמי, HTC החליטו שבמקום להילחם בזה, הם יכירו בזה, ייקחו על זה בעלות ויחמיאו לקהל בבית על הדרך.

כותרת על איזושהי פרסומת למותג כלשהו

פרסומת אפקטיבית היא זו שיוצאת מתוך הבנה אמיתית של קהל היעד ומצליחה לעצור אותו ולגרום לו להגיד "וואו/ וואלה" במקרה של חברת מאגר קטעי הווידאו Dissolve שקהל היעד שלה הוא אנשי פרסום, זוהי משימה קשה אף יותר. אז איך גורמים לאנשי פרסום לעצור ולהגיד "וואלה"?

תכנסו ותראו...

יש לך פה עניין עם פועלי בניין...

לפעמים קשה יותר לחשוב כיצד ממשיכים לחדש עם אותה אסטרטגיה חכמה מאשר לחשוב על אחת חדשה. אך מותג השוקולד סניקרס הצליח להתגבר על קושי זה ומצא דרך להמשיך להצחיק ולחדש עם הקמפיין החדש שלהם באוסטרליה. הקמפיין משלב פעילות BTL ו-ATL בקמפיין מגניב שמביא ספין מעניין על אותה התובנה המוכרת והמדויקת: "אתה לא עצמך כשאתה רעב".

גשם של בייקון...

אמנם התובנה בנוגע לכך שבייקון הוא מוצר ראוי לפנטזיות היא תובנה שחוקה מעט... אבל שזה מצחיק - זה מצחיק! מותג הבייקון Primo Smallgoods מביא לנו פרסומת חדשה שמשחזרת את סצנת נפילת עלי הוורדים המפורסמת מהסרט "אמריקן ביוטי", רק שבמקום עלי ורדים יש פיסות בייקון ובמקום מינה סוברי יש בחור לבן ומטריד...

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שרה סילברמן בסטוץ עם כוס קפה

אורביט ממשיכים את הקו שהתחילה עם אנטוניו בנדראס ומביאים הפעם את שרה סילברמן שנאלצת להיפרד מכוס הקפה שלה. ליטרלי...

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.