TOP5

כל השקרים שענף הפרסום מוכר לנו בסרטון אחד מצחיק, ובלה בלה בלה...

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם פרסומות בולטות שעלו לאוויר. עוד במדור: גשם של בייקון ברימייק ל'אמריקן ביוטי' וממי שרה סילברמן נפרדת לאחר סטוץ
אילאיל זקס |
נושאים בכתבה TOP5 ראובני פרידן

TOP5 של אתר אייס ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף, והפעם במדור: מותג הסלולר HTC, סניקרס, מותג הבייקון Primo Smallgoods, אורביט וסרטון אחד מושלם על כל הקלישאות של עולם הפרסום.

.

*לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

If You Can't Beat Them- Join Them!

הקמפיין החדש של מותג הטלפונים הסלולאריים HTC מציג את שחקן הענק גארי אולדמן שפונה לקהל בבית ואומר להם- "זה לא משנה מה אני אגיד עכשיו, כי ה- HTC ONE הוא סמארטפון לאנשים שמגבשים דעה לבד. לכו, תשאלו את האינטרנט".

הקמפיין עושה שימוש חכם בתובנה הצרכנית כי רוב האנשים היום בוחרים את הסמארטפון הבא שלהם דרך סקירה ובדיקת המלצות באינטרנט. בצעד חכם ומלא ביטחון עצמי, HTC החליטו שבמקום להילחם בזה, הם יכירו בזה, ייקחו על זה בעלות ויחמיאו לקהל בבית על הדרך.

כותרת על איזושהי פרסומת למותג כלשהו

פרסומת אפקטיבית היא זו שיוצאת מתוך הבנה אמיתית של קהל היעד ומצליחה לעצור אותו ולגרום לו להגיד "וואו/ וואלה" במקרה של חברת מאגר קטעי הווידאו Dissolve שקהל היעד שלה הוא אנשי פרסום, זוהי משימה קשה אף יותר. אז איך גורמים לאנשי פרסום לעצור ולהגיד "וואלה"?

תכנסו ותראו...

יש לך פה עניין עם פועלי בניין...

לפעמים קשה יותר לחשוב כיצד ממשיכים לחדש עם אותה אסטרטגיה חכמה מאשר לחשוב על אחת חדשה. אך מותג השוקולד סניקרס הצליח להתגבר על קושי זה ומצא דרך להמשיך להצחיק ולחדש עם הקמפיין החדש שלהם באוסטרליה. הקמפיין משלב פעילות BTL ו-ATL בקמפיין מגניב שמביא ספין מעניין על אותה התובנה המוכרת והמדויקת: "אתה לא עצמך כשאתה רעב".

גשם של בייקון...

אמנם התובנה בנוגע לכך שבייקון הוא מוצר ראוי לפנטזיות היא תובנה שחוקה מעט... אבל שזה מצחיק - זה מצחיק! מותג הבייקון Primo Smallgoods מביא לנו פרסומת חדשה שמשחזרת את סצנת נפילת עלי הוורדים המפורסמת מהסרט "אמריקן ביוטי", רק שבמקום עלי ורדים יש פיסות בייקון ובמקום מינה סוברי יש בחור לבן ומטריד...

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שרה סילברמן בסטוץ עם כוס קפה

אורביט ממשיכים את הקו שהתחילה עם אנטוניו בנדראס ומביאים הפעם את שרה סילברמן שנאלצת להיפרד מכוס הקפה שלה. ליטרלי...

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.