כל אחד יכול להיות פתאום אייל גולן: אז איך "נלחמים" בפרסום שלילי באינטרנט?
הפרשה
אך מעבר לעניין שצפוי להסעיר את התקשורת בישראל עוד חודשים רבים, דומה כי כל אחד מאתנו חשוף לפגיעה בשמו הפרטי או במותג שהוא מפעיל באמצעות האינטרנט: כתבה לא מפרגנת, אזכור תביעה או פסק דין בשורות הראשונות, ואפילו פוסט או טוקבק לא מפרגנים - יכולים להפוך למפגע תדמיתי הדורש פעולה.
למי שנבהל למקרא שורות אלו, ממהר להקליד את שמו המלא במנועי החיפוש השונים ודג כמה קישורים פחות מוצלחים - אין צורך בבהלה. אני יכול להרגיע אתכם, יש עדיין מה לעשות; איש עסקים ידוע, מותג של חברה מובילה בתחומה ועורכת דין שנתבעה אישית, אשר "זכו" להופעות שליליות בראש עמוד גוגל, נהנים כיום מאזכורים חיוביים בכל 5 העמודים הראשונים.
להציף את חצי הכוס המלאה
אז איך עושים זאת? בחריצות ממוקדת. ראשית, עשו תחקיר מהיר על מצבכם ברשת: זה הזמן להקליד כמה צירופים הכוללים את שמכם בהקשריו השונים. קבלו תמונה מלאה, ורק אז גבשו תכנית פעולה מקיפה. רצוי לתכנן כיצד להעשיר את מנועי החיפוש בצמד המילים שפעל לרעתכם ולקשר את התכנים החדשים עם מסרים חיוביים.
- חכם מה הוא אומר? על הטעויות בהיערכות הדיגיטלית רגע לפני שמתחיל החג
- והוא בכלל לא ידע שהוא כזה: על מורשת באינטרנט - ומותגים אלמותיים ברשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה המקום לפתוח כמה שיותר דפים פרטיים בפלטפורמות חינמיות, דוגמת פייסבוק, לינקדאין או יו-טיוב, לייסד בלוגים חדשים (אם לנוכח הפרשה הפכתם לחובבי טיולים מושבעים או שפים חובבים - זה בסדר גמור) ולהגיב על טוקבקים או על פוסטים שפורסמו בהקשרכם. שמרו על שפה נאותה והשתדלו שלא להצית ריב חדש, שכן אז המהלך עלול לפנות נגדכם.
SEO הפוך - יש חיה כזאת
כדאי לדעת: גוגל משריין לא פעם באינטרנט בעברית מקומות לאתרים, לתמונות או לווידאו בקישורים הראשונים. בדרך כלל מנוע החיפוש ישמור מיקום לכל אחד מקישורי המילים שתויגו עם העלאת הכתבה. זה המקום להעלות למנוע החיפוש תכנים חלופיים לכתבות, לתמונות או לתוכני וידאו שפוגעים בכם (בתיוג זהה) ולהקפיד על תכנים ברמה גבוהה.
אפשרות נוספת להשגת מופע חיובי בראש דף התוצאות, היא על ידי ייזום קמפיין ממומן בשימוש המילים הבעייתיות. קמפיין זה יופיע בראש העמוד ויבטיח לכם 10% פרסום חיובי כבר עם פתיחתו.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
במקרה של מותג גדול הסובל ממשבר נקודתי בעקבות אירוע שזכה להד תקשורתי שלילי, כזה הדורש מענה מיידי, כאן תרופת הפלא היא היערכות מיוחדת למשברים שתיעשה מראש במסגרת התכנית השנתית לניהול "הנכסים הדיגיטליים" של המותג. לצורך התמודדות נכונה, יש צורך בתגובה מהירה הכוללת שימוש באנשי תוכן ייעודיים, ייזום קמפיינים, הפעלת בלוגרים ורה-מרקטינג, המאפשר לפנות ישירות דרך גוגל למי שנחשף לתוכן השלילי שפורסם על המותג.
אם נחזור לפרשת אייל גולן, שאליו נתייחס כאל מותג בסדר גודל לאומי, נגלה כי הקלקת שמו בטרם הוסר צו איסור הפרסום וגם לאחריו, הציגה תוצאות מעורבות: מחצית מהעמוד הראשון בגוגל כללה תכנים שסופקו על ידי סוכניו בעבר, כגון דף בוויקיפדיה, דף אישי בפייסבוק או כתבות תדמית, ורק מחצית מהקישורים התייחסו לפרשה - נתון המראה לנו את חשיבותו של תוכן יזום לקידום בהתמודדות עם משבר ברשת.
אלון זכאי הוא מומחה לקידום ולהנגשת אתרים, מנכ"ל חברת A-2-Z לשיווק באינטרנט מקבוצת פיונט טכנולוגיות ומחבר הספרים 'שיווק נכון בפייסבוק' ו'שיווק נכון באינטרנט'

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.38% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.38% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
