כל אחד יכול להיות פתאום אייל גולן: אז איך "נלחמים" בפרסום שלילי באינטרנט?
הפרשה
אך מעבר לעניין שצפוי להסעיר את התקשורת בישראל עוד חודשים רבים, דומה כי כל אחד מאתנו חשוף לפגיעה בשמו הפרטי או במותג שהוא מפעיל באמצעות האינטרנט: כתבה לא מפרגנת, אזכור תביעה או פסק דין בשורות הראשונות, ואפילו פוסט או טוקבק לא מפרגנים - יכולים להפוך למפגע תדמיתי הדורש פעולה.
למי שנבהל למקרא שורות אלו, ממהר להקליד את שמו המלא במנועי החיפוש השונים ודג כמה קישורים פחות מוצלחים - אין צורך בבהלה. אני יכול להרגיע אתכם, יש עדיין מה לעשות; איש עסקים ידוע, מותג של חברה מובילה בתחומה ועורכת דין שנתבעה אישית, אשר "זכו" להופעות שליליות בראש עמוד גוגל, נהנים כיום מאזכורים חיוביים בכל 5 העמודים הראשונים.
להציף את חצי הכוס המלאה
אז איך עושים זאת? בחריצות ממוקדת. ראשית, עשו תחקיר מהיר על מצבכם ברשת: זה הזמן להקליד כמה צירופים הכוללים את שמכם בהקשריו השונים. קבלו תמונה מלאה, ורק אז גבשו תכנית פעולה מקיפה. רצוי לתכנן כיצד להעשיר את מנועי החיפוש בצמד המילים שפעל לרעתכם ולקשר את התכנים החדשים עם מסרים חיוביים.
- חכם מה הוא אומר? על הטעויות בהיערכות הדיגיטלית רגע לפני שמתחיל החג
- והוא בכלל לא ידע שהוא כזה: על מורשת באינטרנט - ומותגים אלמותיים ברשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה המקום לפתוח כמה שיותר דפים פרטיים בפלטפורמות חינמיות, דוגמת פייסבוק, לינקדאין או יו-טיוב, לייסד בלוגים חדשים (אם לנוכח הפרשה הפכתם לחובבי טיולים מושבעים או שפים חובבים - זה בסדר גמור) ולהגיב על טוקבקים או על פוסטים שפורסמו בהקשרכם. שמרו על שפה נאותה והשתדלו שלא להצית ריב חדש, שכן אז המהלך עלול לפנות נגדכם.
SEO הפוך - יש חיה כזאת
כדאי לדעת: גוגל משריין לא פעם באינטרנט בעברית מקומות לאתרים, לתמונות או לווידאו בקישורים הראשונים. בדרך כלל מנוע החיפוש ישמור מיקום לכל אחד מקישורי המילים שתויגו עם העלאת הכתבה. זה המקום להעלות למנוע החיפוש תכנים חלופיים לכתבות, לתמונות או לתוכני וידאו שפוגעים בכם (בתיוג זהה) ולהקפיד על תכנים ברמה גבוהה.
אפשרות נוספת להשגת מופע חיובי בראש דף התוצאות, היא על ידי ייזום קמפיין ממומן בשימוש המילים הבעייתיות. קמפיין זה יופיע בראש העמוד ויבטיח לכם 10% פרסום חיובי כבר עם פתיחתו.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
במקרה של מותג גדול הסובל ממשבר נקודתי בעקבות אירוע שזכה להד תקשורתי שלילי, כזה הדורש מענה מיידי, כאן תרופת הפלא היא היערכות מיוחדת למשברים שתיעשה מראש במסגרת התכנית השנתית לניהול "הנכסים הדיגיטליים" של המותג. לצורך התמודדות נכונה, יש צורך בתגובה מהירה הכוללת שימוש באנשי תוכן ייעודיים, ייזום קמפיינים, הפעלת בלוגרים ורה-מרקטינג, המאפשר לפנות ישירות דרך גוגל למי שנחשף לתוכן השלילי שפורסם על המותג.
אם נחזור לפרשת אייל גולן, שאליו נתייחס כאל מותג בסדר גודל לאומי, נגלה כי הקלקת שמו בטרם הוסר צו איסור הפרסום וגם לאחריו, הציגה תוצאות מעורבות: מחצית מהעמוד הראשון בגוגל כללה תכנים שסופקו על ידי סוכניו בעבר, כגון דף בוויקיפדיה, דף אישי בפייסבוק או כתבות תדמית, ורק מחצית מהקישורים התייחסו לפרשה - נתון המראה לנו את חשיבותו של תוכן יזום לקידום בהתמודדות עם משבר ברשת.
אלון זכאי הוא מומחה לקידום ולהנגשת אתרים, מנכ"ל חברת A-2-Z לשיווק באינטרנט מקבוצת פיונט טכנולוגיות ומחבר הספרים 'שיווק נכון בפייסבוק' ו'שיווק נכון באינטרנט'

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.