פרסום ראשון

לוחצים חזק ויוצא: התקציב של קטשופ היינץ עובר מ-y&r לברוקנר נטע יער

התקציב מטופל ב-y&r ישראל מאז 2011 אז גבר המשרד על אדלר חומסקי שהתמודד מולו במכרז. בברוקנר אמורים לצרף בקרוב גם את תקציב יובנק
משה בנימין | (4)

תקציב הפרסום של מותג הקטשופ הבינלאומי 'היינץ' המשווק בישראל על ידי קבוצת 'דיפלומט' עובר מ-y&r ישראל לידי משרד הפרסום ברוקנר נטע יער - כך נודע לאייס.

במהלך 2011 התמודדו y&r ישראל, אדלר חומסקי ו-OPEN - הסטודיו למיתוג על תקציב הפרסום של מותג הקטשופ, כאשר ידו של y&r ישראל הייתה על העליונה. משרד הפרסום מטפל בתקציב מזה שנים רבות ולמעשה הצליח להשאיר אותו בידיו לשנתיים נוספות לאחר המכרז האחרון. לאייס נודע עוד, כי בתחילת השנה הודיעה חברת 'דיפלומט' משווקת היינץ בישראל ל-y&r ישראל כי בכוונתה להעביר את התקציב, אך לבסוף שוכנעה החברה על ידי משרד הפרסום להמשיך למספר חודשים נוספים.

עם זכייתו של y&r ישראל בתקציב דווח כי היקף הפעילות יעמוד על כ-5 מיליון שקלים. על פי יפעת בקרת פרסום ב-2011 עמד התקציב על כחצי מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כמיליון שקלים בלבד וב-2013 עמד התקציב הנמדד על ידי יפעת בקרת פרסום על כ-300 אלף דולר במחירי מחירון.

עבור ברוקנר נטע יער שרשם בשנים האחרונות צמיחה מרשימה ובשנה האחרונה נסיקתו נבלמה, מדובר בתחילתו של מומנטום חיובי. המשרד שלאחרונה העלה מספר קמפיינים חדשים עבור מותג הסלולר אורנג', עתיד לקבל בקרוב את תקציב הפרסום של יובנק וכעת עם צירוף 'היינץ' לשורותיו הוא מאותת למחצית שנייה מוצלחת ב-2013.

המסר המרכזי בקמפיין של y&r מ-2011 עבור היינץ היה 'מקוריות' - Be Original. הקמפיין כולל סדרה של סרטונים המציגים סיטואציות בהן בני נוער מנסים להמציא רעיונות חדשים ומקוריים שמתגלים כרעיונות שכבר הומצאו ("האח הגדול", פייסבוק ,אייפון ועוד). כל סרטון מצולם בלוקיישן אחר ומסתיים בהברקה הומוריסטית הקושרת בין הסיטואציה והמותג היינץ .

בברוקנר נטע יער סירבו להתייחס לידיעה. את תגובת דיפלומט לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שרי 14/08/2013 18:46
    הגב לתגובה זו
    ויינברגר הרברבן הוא עגבנייה רקובה!
  • 3.
    מתחרה 14/08/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    נמצא המתכון להצלחה בעולם הפרסום - שים את גיא ויינברגר במשרד המתחרה... הצלחה מובטחת
  • 2.
    שאפו! (ל"ת)
    מיכאל 14/08/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שטויות במיץ עגבניות (ל"ת)
    גדעון עמיחי 14/08/2013 08:59
    הגב לתגובה זו
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.