מיכל דליות סופר נני
צילום: יח"צ קשת
רייטינג

'סופר נני' מציגה צניחה חופשית: ירדה בשבוע ב-17% - לרייטינג של 21.2%

בשבוע שעבר קיבלה מיכל דליות 25.7% עם פלטפורמה חלשה יותר, ומתחרים עם נתוני רייטינג גבוהים יותר. 'חדשות 2' חלשה, כך גם 'ערב טוב עם גיא פינס'
אלכסנדר כץ | (3)

התכנית הוותיקה והמצליחה של מיכל דליות, רשמה אמש (יום ב') ירידה חדה בצפייה אליה. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי סופר נני (קשת, ערוץ 2) קיבלה 21.2%, ירידה של יותר מ-17% ביחס לשבוע שעבר, אז הניבה התכנית 25.7%.

דווקא הפלטפורמה של 'סופר נני' אתמול היה טובה יותר. הפריצה לבית האח הגדול (קשת, ערוץ 2) קיבלה 28.5% מול 28.2%, ואילו המתחרים קיבלו נתוני רייטינג נמוכים יותר ביחס ליום שני שעבר. החיים על פי מרגול (ערוץ 10) קיבלה 6.8% מול 7.4% בשבוע שעבר, פרופיל 64 (ערוץ 10) רשמה 5.5% מול 6.1%.

שידור חוזר של 'אנשים' (קשת, ערוץ 2) זכתה ב-11.6%, שידור חוזר של 'יום האם' (קשת, ערוץ 2) רשמה 8%, 'פינס בלילה' (ערוץ 10) הניבה 4%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) קיבלה 5.9%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) זכתה ב-4.3%, ו'צינור לילה' (ערוץ 10) עם 3.8%

ראש בראש בפרה-פריים: 'אנשים' (קשת, ערוץ 2) הניבה 8.8%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 11.2%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) זכתה ב-5.5% בלבד.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' קיבלה 19.6% חלשים יחסית, מול 'חדשות 10' עם 9% נאים יחסית לתקופה האחרונה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    סמדי 30/07/2013 15:55
    הגב לתגובה זו
    501
  • 2.
    מירה 30/07/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    כמעט כל בוקר רואים אותה, לעיתים התשובות שלה הם גיבובי מילים כדי לצאת מתשובה מקצועית. בכלל בכל עניין בנושא ילדים רואים אותה, יש עדיין אנשים יותר מקצוענים ממנה, תתנו גם להם במה.
  • 1.
    חני 30/07/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    למדתי רבות מסופר נני והפתרונות שהיא נותנת הם נהדרים. יופי של תכנית וחובה לזוגות צעירים עם ילדים קטנים.
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12

שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת

לקראת סוף תשפ"ה, אפשר לומר חד משמעית שחדשות 12 של קשת הם המוצר הטלוויזיוני המצליח ביותר השנה, וככל הנראה מאז הקמתה של הטלוויזיה המסחרית; לאחר פריצה יוצאת דופן, ערוץ 14 התייצב ותכניות הדגל שלו, המהדורה המרכזית והפטריוטים הגיעו כנראה לתקרת הזכוכית שלם; רשת בבעיה, היות ולמעט "האח הגדול" נמצאת בירידה מתמדת; כאן11 והתאגיד נמצאים בבעיית רייטינג קשה לכל אורכו ורוחבו של לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

רצועות שידור רבות מילאו את לוח השידורים ולוח השנה בתשפ"ה ואנחנו כאן כדי לנסות לעשות קצת סדר בנתונים. 

מעל כולם, ניצבות מהדורות החדשות של קשת, אם זו המהדורה המרכזית שנמצאת תמיד, אבל תמיד, בראש הטבלה, ואם אלו שאר רצעות החדשות, בבוקר, ברצועות המוקדמות של הערב ובלייט נייט. קשת היא השליטה הבלתי מעורערת של החדשות בישראל ומעבר להכנסות שנובעות מכך, חדשות 12 מכתיבות סדר יום ציבורי, אם זה בבחירת האייטמים לשידור ואם זה באופן שבו הם מתווכים. החדשות של היום כבר מזמן אינן מתכסות בגלימה של אובייקטיביות, אלא משודרות מתוך עמדה ברורה, גם אם היא לא נאמרת בפירוש. וכך, עם שליטה חזקה כל כך, חדשות 12 היא במובנים רבים הציבוריות הישראלית ואפשר גם לקרוא לה הממלכתיות החדשה (תואר שמגיע לה כבר כמה עשורים ברציפות). 

כך גם אתמול, כשהרייטינג של המהדורה המרכזית של חדשות 12 עמד על 14.3% ו-376 אלף צופים. אמנם אתמול הטבלה הפנימית של מקומות 2-4 השתנה ואינה מייצגת את השנה האחרונה, אבל היא כן מייצגת את הרייטינג של מוצאי שבת, שבהם ערוץ 14, שהתבסס כמעט באורח קבע במקום השני, יורד למקום האחרון עם 4.7% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים בסך הכל. רשת, שלרוב נמצאת במקום השלישי, היתה עם 5% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו כאן11, שלאחרונה ירדה לנתונים שמעידים על צפייה דלילה מאד, היתה אתמול עם 4.9% רייטינג ו-124 אלף צופים. 

הריאליטי בראש הפריים טיים

מוצר טלוויזיוני נוסף שתמיד מספק את הסחורה הוא "האח הגדול" של רשת. גם אתמול משדר "פגישת מחזור" של הריאליטי המצליח ביותר אי פעם והמוצר שמציל את רשת עמד על 16% רייטינג ו-448 אלף צופים. ניתן רק לדמיין מה היה מצבה הכלכלי של רשת ללא המוצר הזה, אבל מבלי להיכנס לספוקלציות, הוא בבירור קלף מנצח ולכל אורך השנה, בכל ערב ששודר, היה במקום הראשון ברייטינג של הפריים טיים. ניתן להתווכח על רמת העניין, אבל זוהי תופעה עולמית וסיפור ישן למדי על הפופולריות של תכניות הריאליטי, בטח ובטח כשהן בתחרות מול תכניות "איכות" כלשהן. וכך, אתמול ריאליטי נוסף "מאסטר שף" של רשת היה במקום השני עם נתונים מכובדים של 14.7% ו-354 אלף צופים. שתי תכניות הריאליטי הם עם הרייטינג הגבוה ביותר בכל רצועות השידור, והם מוצר טלוויזיוני יותר מצליח אפילו מחדשות 12. עם זאת, לא ניתן לומר שהם מביאים ערך מוסף מעבר לערך הכלכלי שהם מביאים איתם. 

באותה רצועת הפריים טיים שודרו גם הפטריוטים של ערוץ 14, שאמנם התברגה באורח קבע למקום השלישי בלבד, אבל ניתן רק לשער שהתמורה הכלכלית שהיא נותנת לערוץ 14, לעומת ההשקעה הכלכלית היא גבוהה וזהו מוצר טלוויזיה מצליח. עם זאת, כמו כל שידורי ערוץ 14, הוא הגיע לתקרת הזכוכית שלו. וללא מהלך גורף כלשהו של הערוץ, זה יהיה מקומו. כבר לא ערוץ נישה, אבל לא זה שמכתיב את האג'נדה הציבורית. 

בפריים טיים שודר גם "שיר אחד" בכאן11, פרויקט ראוי וחשוב של התאגיד, שמסקר את התרבות הישראלית דרך השירים שעיצבו אותה. עם זאת, הרייטינג אמנם גבוה יחסית לכאן11, אבל עדיין עמד על 3.5% בלבד ו-85 אלף צופים בסך הכל. וזהו הסיפור של כאן11 ותאגיד השידור הציבורי. ישנו דיון שלם לגבי התיקצוב שלו, ההטייה שלו ושל עובדיו, בייחוד סביב מחלקת החדשות וסביב סוג התכנים שמשודרים בתכניות המקור, אבל מבלי לנקוט בעמדה כלשהי, היות ואנחנו כאן כדי לדבר על הרייטינג, כאן11 בבעיה קשה. השידור הציבורי לא מצליח להתחרות בשידור המסחרי, וכשמדובר על רצועות החדשות, המצב הופך לעגום במיוחד, היות וברוב רובם של הימים הרייטינג שלו לא רחוק מהרייטינג של ערוץ נישה כמו ערוץ 9. זוהי ממש התרסקות והיא על חשבוננו.