לאחר 9 שנים: אורי לבני פורש מ-GPS - ימכור את המניות לדודי ברמן ויוסי ארועטי

לבני החזיק ב-10% ממניות המשרד אליו הצטרף בימיו הראשונים להקמתו על ידי דודי ברמן. נכון לעכשיו הוא יוחלף במשרד על ידי הקופי הבכיר אורי מרק
משה בנימין | (7)

לאחר 9 שנים בהן שימש כמנהל הקריאייטיב הראשי ושותף, פורש אורי לבני ממשרד הפרסום ארועטי ברמן GPS. לבני החזיק ב-10% ממניות המשרד אותם ימכור בקרוב לברמן וארועטי.

לבני היה ממייסדי GPS כשהצטרף לדודי ברמן בימים הראשונים להקמת המשרד. לבני החל את דרכו באדלר חומסקי בו עבד כ-3 שנים לצידו של ברמן. לאחר מכן המשיך לתמיר כהן (כיום JWT ישראל) בו הועסק 3 שנים עד לפנייה מצד ברמן לחבור אליו, כשזה הקים את GPS שבתחילה יועד לו תפקיד של חטיבה פנימית באדלר חומסקי המתמחה בפוליטיקה ותקציבים קטנים.

עם צירופו של לבני החל המשרד לגלוש לתחומי הפרסום המסורתיים ולצרף אליו לקוחות מן המניין כדוגמת טיב טעם ושלמה Sixt. יוסי ארועטי הצטרף לברמן ולבני לאחר תקופה קצרה ותרם לתנופת המשרד (עם צירוף תקציב ארקיע) שהפך בהדרגה לשחקן לגיטימי בענף הפרסום. לזכות GPS ייאמר שהמשרד הפגין לאורך השנים יציבות במערכת היחסים עם לקוחותיו. דוגמא לכך היא חזרתו של שלמה Sixt לשורותיו לאחר נסיון קצר עם יהושע TBWA. בנוסף יש לציין את הישגיו המקצועיים כשבראשם הזכייה באריה פסטיבל קאן 2012 - תואר שמעטים המשרדים מישראל שיכולים להתהדר בו.

בשנה האחרונה ניסו בכירי המשרד להזרים 'דם חדש' לעורקיו והחלו במגעים עם מספר בכירים בענף הפרסום, ביניהם גיא וינברגר ויורם לוי. וינברגר, שלקח חלק כיועץ למשרד באחד המכרזים עליו הוא התמודד, היה קרוב לסיכום אך לבסוף העדיף להצטרף ל-Y&R ישראל. ליורם לוי שפרש לפני כחצי שנה מתפקידו כסמנכ"ל הקריאייטיב ומשנה למנכ"ל בבאומן בר ריבנאי הוצע גם כן להצטרף למשרד, אך בדומה לוינברגר גם במקרה זה המגעים לא הבשילו לכדי מעשה. מסלול נוסף שנבחן על ידי בעלי המשרד ולא בא לידי מימוש היה מיזוג אפשרי עם משרד הפרסום יורו ישראל.

אורי לבני אמר היום (יום ד') לאייס: "אני מאחל להם הצלחה רבה. אנחנו עובדים הרבה שנים ביחד והיו לנו לא מעט הצלחות ורגעים מרתקים. אפשר לומר שקצת מיציתי את התחום ואני רוצה לעשות דברים חדשים".

על פניו נראה כי נכון לעכשיו התחנה הבאה של ליבני לא תכלול חבירה למשרד פרסום קיים. לאייס נודע כי לבני בוחן מספר מיזמי תקשורת ויוזמות נוספות מעבר לפרסום המסורתי. מחליפו של לבני במשרד יהיה, נכון לעכשיו, הקופירייטר הותיק אורי מרק שהיה בעבר באדלר חומסקי.

שלא לייחוס, גורמים בסביבת המשרד מציינים כי פרישתו של לבני היא על רקע מערכת יחסים מתוחה בינו לבין שאר השותפים. עם זאת יש מי שמציין כי מדובר באותו חיכוך תמידי וטבעי בין מי שבא מרקע קריאיטיבי למי שמנסה לשמור על הלקוחות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    חווי 07/07/2013 11:08
    הגב לתגובה זו
    דודי, תעשה ליוסי ילד
  • 6.
    משרד של אפסים (ל"ת)
    עומר 04/07/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יוס'לה הראל 04/07/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    אתם יודעים למה? 00 = שירותים. שני אפסים.
  • 4.
    ב2 מילים : דודי ברמן (ל"ת)
    וואבן 03/07/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מני 03/07/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    גיא לא יעץ בשום מכרז. הגיע, דיבר שטויות וככה גם הלך.
  • 2.
    יוסל'ה הראל 03/07/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    קדמו לו פרישתם של שני הסמנכ"לים האחרים על רקע כשלונות חוזרים ונשנים בטיפול מול הלקוחות. המשרד איבד כחצי מהעובדים בשנה האחרונה.
  • 1.
    אפס תגובות (ל"ת)
    גם זה יותר מדי 03/07/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.