לאחר 9 שנים: אורי לבני פורש מ-GPS - ימכור את המניות לדודי ברמן ויוסי ארועטי

לבני החזיק ב-10% ממניות המשרד אליו הצטרף בימיו הראשונים להקמתו על ידי דודי ברמן. נכון לעכשיו הוא יוחלף במשרד על ידי הקופי הבכיר אורי מרק
משה בנימין | (7)

לאחר 9 שנים בהן שימש כמנהל הקריאייטיב הראשי ושותף, פורש אורי לבני ממשרד הפרסום ארועטי ברמן GPS. לבני החזיק ב-10% ממניות המשרד אותם ימכור בקרוב לברמן וארועטי.

לבני היה ממייסדי GPS כשהצטרף לדודי ברמן בימים הראשונים להקמת המשרד. לבני החל את דרכו באדלר חומסקי בו עבד כ-3 שנים לצידו של ברמן. לאחר מכן המשיך לתמיר כהן (כיום JWT ישראל) בו הועסק 3 שנים עד לפנייה מצד ברמן לחבור אליו, כשזה הקים את GPS שבתחילה יועד לו תפקיד של חטיבה פנימית באדלר חומסקי המתמחה בפוליטיקה ותקציבים קטנים.

עם צירופו של לבני החל המשרד לגלוש לתחומי הפרסום המסורתיים ולצרף אליו לקוחות מן המניין כדוגמת טיב טעם ושלמה Sixt. יוסי ארועטי הצטרף לברמן ולבני לאחר תקופה קצרה ותרם לתנופת המשרד (עם צירוף תקציב ארקיע) שהפך בהדרגה לשחקן לגיטימי בענף הפרסום. לזכות GPS ייאמר שהמשרד הפגין לאורך השנים יציבות במערכת היחסים עם לקוחותיו. דוגמא לכך היא חזרתו של שלמה Sixt לשורותיו לאחר נסיון קצר עם יהושע TBWA. בנוסף יש לציין את הישגיו המקצועיים כשבראשם הזכייה באריה פסטיבל קאן 2012 - תואר שמעטים המשרדים מישראל שיכולים להתהדר בו.

בשנה האחרונה ניסו בכירי המשרד להזרים 'דם חדש' לעורקיו והחלו במגעים עם מספר בכירים בענף הפרסום, ביניהם גיא וינברגר ויורם לוי. וינברגר, שלקח חלק כיועץ למשרד באחד המכרזים עליו הוא התמודד, היה קרוב לסיכום אך לבסוף העדיף להצטרף ל-Y&R ישראל. ליורם לוי שפרש לפני כחצי שנה מתפקידו כסמנכ"ל הקריאייטיב ומשנה למנכ"ל בבאומן בר ריבנאי הוצע גם כן להצטרף למשרד, אך בדומה לוינברגר גם במקרה זה המגעים לא הבשילו לכדי מעשה. מסלול נוסף שנבחן על ידי בעלי המשרד ולא בא לידי מימוש היה מיזוג אפשרי עם משרד הפרסום יורו ישראל.

אורי לבני אמר היום (יום ד') לאייס: "אני מאחל להם הצלחה רבה. אנחנו עובדים הרבה שנים ביחד והיו לנו לא מעט הצלחות ורגעים מרתקים. אפשר לומר שקצת מיציתי את התחום ואני רוצה לעשות דברים חדשים".

על פניו נראה כי נכון לעכשיו התחנה הבאה של ליבני לא תכלול חבירה למשרד פרסום קיים. לאייס נודע כי לבני בוחן מספר מיזמי תקשורת ויוזמות נוספות מעבר לפרסום המסורתי. מחליפו של לבני במשרד יהיה, נכון לעכשיו, הקופירייטר הותיק אורי מרק שהיה בעבר באדלר חומסקי.

שלא לייחוס, גורמים בסביבת המשרד מציינים כי פרישתו של לבני היא על רקע מערכת יחסים מתוחה בינו לבין שאר השותפים. עם זאת יש מי שמציין כי מדובר באותו חיכוך תמידי וטבעי בין מי שבא מרקע קריאיטיבי למי שמנסה לשמור על הלקוחות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    חווי 07/07/2013 11:08
    הגב לתגובה זו
    דודי, תעשה ליוסי ילד
  • 6.
    משרד של אפסים (ל"ת)
    עומר 04/07/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יוס'לה הראל 04/07/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    אתם יודעים למה? 00 = שירותים. שני אפסים.
  • 4.
    ב2 מילים : דודי ברמן (ל"ת)
    וואבן 03/07/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מני 03/07/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    גיא לא יעץ בשום מכרז. הגיע, דיבר שטויות וככה גם הלך.
  • 2.
    יוסל'ה הראל 03/07/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    קדמו לו פרישתם של שני הסמנכ"לים האחרים על רקע כשלונות חוזרים ונשנים בטיפול מול הלקוחות. המשרד איבד כחצי מהעובדים בשנה האחרונה.
  • 1.
    אפס תגובות (ל"ת)
    גם זה יותר מדי 03/07/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.