לאחר 9 שנים: אורי לבני פורש מ-GPS - ימכור את המניות לדודי ברמן ויוסי ארועטי
לאחר 9 שנים בהן שימש כמנהל הקריאייטיב הראשי ושותף, פורש אורי לבני ממשרד הפרסום ארועטי ברמן GPS. לבני החזיק ב-10% ממניות המשרד אותם ימכור בקרוב לברמן וארועטי.
לבני היה ממייסדי GPS כשהצטרף לדודי ברמן בימים הראשונים להקמת המשרד. לבני החל את דרכו באדלר חומסקי בו עבד כ-3 שנים לצידו של ברמן. לאחר מכן המשיך לתמיר כהן (כיום JWT ישראל) בו הועסק 3 שנים עד לפנייה מצד ברמן לחבור אליו, כשזה הקים את GPS שבתחילה יועד לו תפקיד של חטיבה פנימית באדלר חומסקי המתמחה בפוליטיקה ותקציבים קטנים.
עם צירופו של לבני החל המשרד לגלוש לתחומי הפרסום המסורתיים ולצרף אליו לקוחות מן המניין כדוגמת טיב טעם ושלמה Sixt. יוסי ארועטי הצטרף לברמן ולבני לאחר תקופה קצרה ותרם לתנופת המשרד (עם צירוף תקציב ארקיע) שהפך בהדרגה לשחקן לגיטימי בענף הפרסום. לזכות GPS ייאמר שהמשרד הפגין לאורך השנים יציבות במערכת היחסים עם לקוחותיו. דוגמא לכך היא חזרתו של שלמה Sixt לשורותיו לאחר נסיון קצר עם יהושע TBWA. בנוסף יש לציין את הישגיו המקצועיים כשבראשם הזכייה באריה פסטיבל קאן 2012 - תואר שמעטים המשרדים מישראל שיכולים להתהדר בו.
בשנה האחרונה ניסו בכירי המשרד להזרים 'דם חדש' לעורקיו והחלו במגעים עם מספר בכירים בענף הפרסום, ביניהם גיא וינברגר ויורם לוי. וינברגר, שלקח חלק כיועץ למשרד באחד המכרזים עליו הוא התמודד, היה קרוב לסיכום אך לבסוף העדיף להצטרף ל-Y&R ישראל. ליורם לוי שפרש לפני כחצי שנה מתפקידו כסמנכ"ל הקריאייטיב ומשנה למנכ"ל בבאומן בר ריבנאי הוצע גם כן להצטרף למשרד, אך בדומה לוינברגר גם במקרה זה המגעים לא הבשילו לכדי מעשה. מסלול נוסף שנבחן על ידי בעלי המשרד ולא בא לידי מימוש היה מיזוג אפשרי עם משרד הפרסום יורו ישראל.
- מחסום לפניך: בעיות באפליקציית המפות של גוגל באיו"ש
- על הכוונת של נתיבי ישראל: יהושע, GPS, הביילינים, אדלר חומסקי וענבר מרחב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורי לבני אמר היום (יום ד') לאייס: "אני מאחל להם הצלחה רבה. אנחנו עובדים הרבה שנים ביחד והיו לנו לא מעט הצלחות ורגעים מרתקים. אפשר לומר שקצת מיציתי את התחום ואני רוצה לעשות דברים חדשים".
על פניו נראה כי נכון לעכשיו התחנה הבאה של ליבני לא תכלול חבירה למשרד פרסום קיים. לאייס נודע כי לבני בוחן מספר מיזמי תקשורת ויוזמות נוספות מעבר לפרסום המסורתי. מחליפו של לבני במשרד יהיה, נכון לעכשיו, הקופירייטר הותיק אורי מרק שהיה בעבר באדלר חומסקי.
שלא לייחוס, גורמים בסביבת המשרד מציינים כי פרישתו של לבני היא על רקע מערכת יחסים מתוחה בינו לבין שאר השותפים. עם זאת יש מי שמציין כי מדובר באותו חיכוך תמידי וטבעי בין מי שבא מרקע קריאיטיבי למי שמנסה לשמור על הלקוחות.
- 7.חווי 07/07/2013 11:08הגב לתגובה זודודי, תעשה ליוסי ילד
- 6.משרד של אפסים (ל"ת)עומר 04/07/2013 15:21הגב לתגובה זו
- 5.יוס'לה הראל 04/07/2013 12:22הגב לתגובה זואתם יודעים למה? 00 = שירותים. שני אפסים.
- 4.ב2 מילים : דודי ברמן (ל"ת)וואבן 03/07/2013 17:53הגב לתגובה זו
- 3.מני 03/07/2013 15:47הגב לתגובה זוגיא לא יעץ בשום מכרז. הגיע, דיבר שטויות וככה גם הלך.
- 2.יוסל'ה הראל 03/07/2013 14:49הגב לתגובה זוקדמו לו פרישתם של שני הסמנכ"לים האחרים על רקע כשלונות חוזרים ונשנים בטיפול מול הלקוחות. המשרד איבד כחצי מהעובדים בשנה האחרונה.
- 1.אפס תגובות (ל"ת)גם זה יותר מדי 03/07/2013 14:03הגב לתגובה זו

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.