צדק חלוקתי, גרסת לפ"מ: רוצים לצאת בקמפיין? תקצו 10% למגזר הערבי
בהמשך לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת מיום רביעי האחרון על מצבה של התקשורת הערבית, והטענות שהועלו בה כלפי לשכת הפרסום הממשלתית, חברי הכנסת עיסאווי פריג' ויו"ר הוועדה פרופ' אבישי ברוורמן, מתכוונים להגיש הצעת חוק שתכפה על גופים ממשלתיים לרבות לפ"מ, להקצות 10% מתקציב הפרסום שלהם למגזר הערבי.
על פי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מנתוני 2012 עולה כי שיעור ההוצאה לפרסום למגזר הערבי מתוך תקציב הפרסום של לפ"מ עמד על פחות מ-4% בלבד (3.72%). מתוך כך, לעיתונות הערבית הופנו 9.24% מסך תקציב הפרסום בעיתונות, ובאותו האופן לרדיו הופנו 5.95%, לשילוט הופנו 4.98%, לאינטרנט הופנו 1.60% ואילו לטלוויזיה שמהווה חלק הארי של תקציב לפ"מ הופנו 0.15% בלבד. התקציב כולו עמד על 189.2 מיליון שקלים.
היקף התקציב לפרסום בשפות העברית ובערבית אינו מאפשר לבדו לבצע הערכה מהימנה של היקף ההשקעה של גופים ממשלתיים בקשר עם הציבור הערבי, ממספר טעמים: עלויות המדיה הנפוצות בקרב האוכלוסייה הערבית (עיתונות, רדיו, אינטרנט וכד') נמוכות מעלויות המדיה בקרב האוכלוסייה הכללית. מחיר מודעה בעיתונות הערבית, למשל, יכול להגיע למחצית ממחיר מודעה בגודל זהה בעיתון בעברית.
בתוך כך, מרכז המידע והמחקר של הכנסת יקיים בעוד כחודשיים (לראשונה) סקר שיבדוק את החשיפה של הקהל הערבי לכלי התקשורת, ויאפשר ללפ"מ ולגופים אחרים לקבל תמונת מצב על הנעשה בתחום, שלדעת גורמים במגזר הערבי סובל מדיסאינפורמציה שמקשה על פרסום לקהל הערבי.
- 1.יוסי 24/06/2013 15:21הגב לתגובה זולרוסים - 20% לדתי לאומי - 20% לחרדים 10% וכו וכו