העבודה הפיקטיבית של באומן: מגייס ארטים עם "פרסומת" למשחק באתרים

המשרד שתל באתרי פרסום ובלוגים בחו"ל מודעות בעברית שלכאורה הן עבודות שנעשו עבור לקוח ולמעשה היו מודעות דרושים מעוצבות לגיוס ארטים
משה בנימין | (17)

במסגרת המרדף האינסופי של משרדי הפרסום המובילים אחר ארט דיירקטורים ראויים, הם נדרשים לא אחת למהלכי גיוס לא שגרתיים. אחד כזה שיצא לדרכו לאחרונה מגיע (שוב) מכיוון באומן בר ריבנאי (שבעבר יצא במהלך יצירתי לגיוס מתכנתים) שהלך הפעם על מודעה תמימה בעברית למשחק חדש, של אחד מלקוחותיו (לכאורה) שהייתה למעשה מודעת דרושים שחיכתה למעצבים באתרי פרסום ובלוגים בעולם.

במהלך הימים האחרונים שתל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי בבלוגים ובאתרים מודעה טיפוגרפית מאוירת, המפרסמת לכאורה משחק קופסא בשם creepy words של המותג worm games תחת הכותרת words can't kill you but they can make you sick .

רק שאותה מודעה, שמופיעה באתרים במסווה של עוד עבודה בשוטף שמשרדי הפרסום מציגים באתרי הגלריות המסקרים את התחום, היא בעצם מודעת דרושים בעברית במסווה של מודעת מוצר פיקטבית - וזאת בהסתמך על העובדה שעורכי אתרים ובלוגים בעולם אינם דוברי עברית. באופן שכזה המשרד הרוויח מודעת דרושים חינמית לגמרי - מעניין מה יחשבו על זה באותם אתרים.

עד כה, הופיעה המודעה באתרים ובבלוגים הבאים: adforoum, bestadsontv, advertolog, designyoutust, thegrid, ו-Coloribus. לצד העבודה/מודעה מוצג התיאור באנגלית: "Creepy-Words" is a new card game by WormGames, the leading game manufacturing company in Israel. בנוסף, לא שכחו במשרד לצרף את מספר הטלפון של ערן ניר, לכאורה למעוניינים במשחק, אך כמובן לטובת גיוס העובדים.

ערן ניר, ממנהלי הקריאייטיב שעמדו מאחורי המהלך: "אין מוסד לימודים אמיתי היום בישראל, שמגדל ומצמיח ארטדיירקטורים. רוב מוסדות הלימוד בארץ הם מכווני עיצוב ולא פרסום, ארט דירקטור נדרש היום לחשוב קונספט ולבוא מצורך אמיתי של לקוח ומשם להעניק לו את המענה העיצובי/קונספטואלי. לצערי אין הרבה אנשי קריאיטיב כאלו היום בתעשיה וצריך למצוא אותם בערימת השחת המטורפת הזו בדרכים ייחודיות וסקסיות יותר. בהזדמנות זו, אני קורא לכל ארטדיירקטור רעב מלא תשוקה ומלא בכישרון וניסיון, להפסיק להשחית את זמנו וכשרונו ולבוא ולמצות אותו עד תום בעבודה השוטפת המאתגרת והבלתי מתפשרת של באומן בר ריבנאי ולהתקשר אליי".

קרדיטים: סמנכל קריאיטיב: נדב פרסמן, מנהלי קריאטיב: שרון רפאל, ערן ניר, מאייר: עידו הירשברג, סמנכלית הפקה: דורית גווילי, פלנרית: ליאת סמואל

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    פיני 21/06/2013 22:39
    הגב לתגובה זו
    בלוף אחד ענק ושמו קריאיטיב הענף בירידה
  • 12.
    21/06/2013 08:28
    הגב לתגובה זו
    מודעת דרושים בבנקים של תמונות שכל חיפוש העלה בין התמונות גם "תמונה" של מודעת דרושים לארט - גם מדיה יותר רלוונטית.
  • גנדולפיני 21/06/2013 19:06
    הגב לתגובה זו
    זוכר את המהלך הזה. נראה לי שמקאן גייסו את כל מחלקת הקריאייטיב שלהם איתו מרוב שהוא היה מוצלח.
  • 11.
    וואו 20/06/2013 21:57
    הגב לתגובה זו
    איפה ההישגים שלך אשתקד ואיפה השנה? מודעה מחורטטת באדס אוף דה וורלד?
  • 10.
    יוסי 20/06/2013 18:32
    הגב לתגובה זו
    לראות את הקינאה וצרות העין .
  • 9.
    אני מקווה שהתנאים בהתאם למאמץ החיפושים (ל"ת)
    hh 20/06/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
  • מתוסכל 20/06/2013 22:45
    הגב לתגובה זו
    והכל בגלל קומץ הציניקנים אוהבי עצמם שקוראים שם לעצמם הנהלה
  • 8.
    חבל שאייס יהפוך למזבלה. תרגיעו קצת חברים. (ל"ת)
    סוג של דורי 20/06/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עין 20/06/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    זה לא מהלך גיוס אלא מהלך תחרויות. זה נורא פשוט למצוא, פשוט להציע תמורה הולמת וחיים מעבר לשוטף ולפיצת חצות
  • 6.
    כבר לא בביצה 20/06/2013 17:38
    הגב לתגובה זו
    אה, זה באומן.
  • 5.
    אוננות. (ל"ת)
    פחח 20/06/2013 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חרא בלבן (ל"ת)
    בא רע 20/06/2013 17:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תפסיקו לזיין במוח. אחלה מהלך! (ל"ת)
    20/06/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
  • Him 24/06/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    http://adsoftheworld.com/media/tv/latinspots_el_ojo_de_iberoamerica_how_a_beer_that_doesnt_exist_fooled_cannes
  • 2.
    שיוו 20/06/2013 17:23
    הגב לתגובה זו
    אבל באמת
  • 1.
    נו ומה קרה? (ל"ת)
    טרחני 20/06/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
  • נשברה הקערה (ל"ת)
    לגמרי טרחני 20/06/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.