תם עידן בפרסום: חלק מעובדי יורו יפוטרו - השאר יקלטו בענבר מרחב ניסן וארד
ביומו האחרון של משרד הפרסום יורו ישראל-הבאס-ארד תקשורת, מצבת כח העובדים של המשרד עמדה על 8-10 עובדים מן המניין, בנוסף לפרילנסרים שהועסקו על ידו. לאייס נודע כי 5 מהם עתידים להיקלט בענבר מרחב ניסן, הבית החדש של תקציבי הבאס והשאר עשויים להיות מפוטרים או להמשיך עם האחים ארד לארד תקשורת.
במקביל לחיסול עסקי הפרסום, לאייס נודע כי ארד תקשורת תעתיק את משרדיה מפנחס רוזן לרחוב הברזל. אייל ארד אומר היום (יום ה) לאייס כי "מניות יורו הועברו בחזרה להבאס ואנו קיבלנו בחזרה את מלוא ההחזקה בארד תקשורת. עובדי משרד הפרסום שייכים להבאס שאחראית לעתידם. למיטב הבנתי ענבר מרחב ניסן אמורים לקלוט 5 עובדים, חלק ימשיכו איתנו לארד תקשורת, ונדאג גם לשאר".
בין הבכירים שנותרו במשרד הפרסום עד הסוף ניתן למנות את מנהלת הלקוחות מאיה כהן, מנהל תחום הפלנינג ד"ר אורי אורן ומנהל הבאס מדיה ליאור גרינץ. בנוסף להם נותרו עובדים מהסטודיו וכן מנהלת החשבונות של המשרד.
כשנשאל לגבי העתיד של ארד תקשורת בכל הקשור לתחום הפרסום, אייל ארד לא סותם סופית את הגולל על הנושא. "מה הלאה - אני לא יודע. גם לפני המיזוג לארד הייתה מחלקה שעסקה במיתוג ופרסום. היינו בעלי יכולת לפני ונהיה גם אחרי. תמיד יש לקוחות יח"צ עם צורך בתמיכה פרסומית שלא מצדיקה סוכנות ולכן אתה צריך לתת שירות. אנחנו לא מתנתקים מהידע שהיה לנו ולא מההישגים שצברנו, והם יבואו לידי ביטוי בעבודה. עם זאת אני יכול לומר שאנחנו לא מתכוונים להתמודד על תקציבים בענף הפרסום".
לשאלה אם יגייס לארד תקשורת איש קריאייטיב למשרה מלאה הוא משיב בשלילה. "אני לא חושב שבשלב הזה נכניס איש קריאייטיב למערך. המודלים משתנים - נגיד שאני רוצה לעבוד עם טאלנט כלשהו, אני לא צריך בשביל זה להעסיק אותו. זה אמנם לא מספיק טוב כדי לטפל בתקציב הפרסום של אורנג' אבל לצרכים שלנו זה מתאים".
"כולם מדברים על המודל שמשתנה", אומר ארד, "עסק המדיה פחות מעניין אותי. הוא בעיניי עסק תיווך שהולך ומאבד את העניין, ולדעתי גם יעבור שינויים מאוד דרמטיים בצורה שהרבה מאד מפרסמים יקנו את המדיה ישירות. השאלה שנשאלת היא קריאייטיב - חברות משלמות עמלות יקרות אבל לא למדו לתמחר קריאייטיב טוב. אצלנו זה נושא לדיון רק בשנתיים האחרונות ובעולם כבר 15 שנים לא עובדים כך. אנחנו אחד המקומות האחרונים שעוד מתגמלים קריאייטיב לפי מדיה".
לדבריו "בעולם שבו לקוחות ישלמו על רעיונות ו/או שעות או מודל של שותפיות בין הלקוח למשרד - שם אני חושב שאנחנו יכולים לשחק. האם נהייה הדומיננטיים? לא יודע להגיד".
אחד השרידים שממשיך (וימשיך) לרדוף את ארד תקשורת גם לאחר הפרישה מעולם הפרסום הממוסד הוא פרשת חברת התקשורת 015. המשרד טיפל בתקציב הפרסום של החברה שהבטיחה גבוהות אך התפרקה במהירות הבזק. בתקופה בה פעלה החברה ויצאה במהלך פרסום רחב היקף התחייב יורו-ארד להזמנות מדיה בשווי 3.5 מיליון שקלים, סכום שלא זכתה לקבל בחזרה מידי 015.
ארד מבהיר כי "אין תביעות נגד יורו בעניין הזה. יובל (ארד, מ"ב) לקח על זה פיקוד. אנחנו מנהלים תביעה נגד יורם שכטר ואתמול אף העדתי במשפט". לדבריו "הכסף שיתקבל ילך לתשלום לחובות לזכייני הטלוויזיה, שילוט החוצות ועוד. שילמנו חלק מהכספים מכספי החברה והגענו לשורת הסדרים מול גופי המדיה. יתרת החוב כפופה למה שיתפתח בתביעה מול שכטר. אנחנו מצידנו התחייבנו שהכספים יועברו ישירות לזכיינים".
את התביעה שנמצאת בשיאה מנהלים ארד תקשורת והבאס במשותף. לדברי ארד, "אנחנו אנשים אחראיים שלא זונחים מאחורינו התחייבויות ואחריות, בדיוק כמו ביחסנו לעובדים, וממשיכים לטפל בזה כמיטב יכולתנו".
- 4.מעניין שכל הלקוחות שלו בשנים האחרונות היו (ל"ת)נוכלים 12/06/2013 23:20הגב לתגובה זו
- 3.עוד אדריכל ההתנתקות שמתמוטט (ל"ת)מאיה 12/06/2013 16:45הגב לתגובה זו
- 2.פוקס 09/06/2013 19:17הגב לתגובה זוחדשות רעות. מצטער, קשה לי לשמוע שמקום שלו קראתי בית ובו אנשים אותם אהבתי מסיים את דרכו. מחכה לקאמבק. הצליחו.
- 1.דנה 06/06/2013 14:17הגב לתגובה זוהקריסה הית הבלתי נמנעת, הכל קרס שם. עצוב אך יש מה ללמוד.