מיוחד

הדרך לעשירייה עוברת בשת"פ בינלאומי: ענבר מרחב ניסן אחרי עסקת HAVAS

החלטות עסקיות נבונות, גיוסים מדויקים ושקט תעשייתי הובילו את ענבר מרחב ניסן לשנה המשמעותית בתולדותיו. החבירה ל-HAVAS העולמית אמורה להוביל אותם לתוך העשירייה הראשונה והאם יחל מומנטום של גיוס עובדים?
משה בנימין | (3)

שנה לאחר שהמגעים החלו, תמה ונשלמה העסקה שעלתה לפני השטח רק בחודשים האחרונים ובמסגרתה הועברו מושכות הייצוג של קבוצת HAVAS העולמית בישראל, מארד תקשורת לענבר מרחב ניסן. מבחינת ארד תקשורת מדובר בסוף עידן הפרסום - בענבר מרחב ניסן, לעומת זאת, יוצאים לדרך חדשה וביום בהיר רואים בסופה את העשירייה הראשונה של ענף הפרסום.

בקרב השותפים, עבור ירון מרחב מדובר בסגירת מעגל. מרחב שלקח חלק פעיל בחיבור בין פובליסיס העולמית לאריאלי עוד ב-1997 חובר כעת ל-HAVAS המתחרה העולמית ויריבה מבית של הקבוצה הצרפתית בראשה עומד מוריס לוי.

יש לציין שבגזרת ענבר מרחב ניסן הפגינו לאורך כל הדרך בטחון מלא בהשלמת העסקה, למרות דיווחים על עיכוב ומכשולים במו"מ. מבחינת המשרד מדובר בשנה עמוסה בבריתות עסקיות. לאחר הכנסתם של איל גרינברג וקבוצת G כשותפים, וקבלת תקציב הפרסום של H&O משלים המשרד את העסקה מול HAVAS ומסמן לכל מי שטרם הבין את הרמז כי הם מתכוונים לשעוט קדימה.

המשרד שבדרך עקבית הגיע עד לעשירייה השנייה נפרד לפני יותר משנה מספי שקד שעבר איתם כברת דרך משמעותית והצליח להתגבר על ההספדים המוקדמים בדרך מרשימה למדי. השקט התעשייתי, ההחלטות העסקיות הנבונות והגיוסים המדויקים לעמדות המפתח נתנו למשרד את החמצן הדרוש כדי להישאר רלוונטיים.

לנגד עיניהם עומדים כעת 3 דברים: ראשית, התחושה המספקת שנובעת מהבעת האמון של HAVAS העולמית, חבילת הלקוחות המתגמלת שאמור המשרד לקבל ובמבט קדימה, כשנתיים מהיום, האקזיט - המעבר למסלול רכישת מניות במשרד על ידי HAVAS.

ביום שאחרי ההסכם עם HAVAS ענבר מרחב ניסן יקבל לידיו בוודאות את תקציבי הפרסום של רקיט בנקיזר - מה-'A ליסט' של כל שוק פרסום בעולם. HAVAS מנהלת גם תקציבי פרסום של מותגי רכב מסביב לעולם כגון פיז'ו וסיטרואן אך במקרה זה, בעיקר בישראל, יבואני המותגים, להבדיל מסניפים בינלאומיים של מותגי הרכב, הם אלו שבידיהם עומדת ההחלטה על זהות המשרד שיטפל בתקציב. סדר היום החדש של המשרד יכלול מעתה עדכונים עסקיים שוטפים שיועברו לחברה הבינלאומית מצד ענבר מרחב ניסן. המשרדי ידווח על בסיס רבעוני ומביצועים אלו של המשרד ייגזרו דמי הניהול להם הם זכאים. במקביל מתקיימים 2 תהליכים נוספים - המשרד ישתתף במערך הגלובלי של התקציבים הבינלאומיים ויחל בטיפוח קשר ישיר עם הניהול הבינ"ל של תקציבים בהם הם יטפלו מעתה כגון רקיט, אייר פרנס ועוד, וכן בכירי המשרד יוזמנו לקחת חלק בפורומים בינלאומיים של הרשת כגון פורום אינטראקטיב, ניהול, פיתוח עסקי וכו'.

לא הכל ורוד: חלק מהרשתות הבינלאומיות נכוו קשות בישראל. השלמת הרכישה של WPP את שלמור אבנון עמיחי, הפך את המשרד המיתולוגי ללא יותר מזיכרון נעים, וכעת ממשיכי דרכם של המייסדים עובדים קשה כדי להשיב עטרה ליושנה. פובליסיס נכשלו בישראל עם אריאלי ואז עשו זאת שנית עם גלר נסיס. רק בנסיון השלישי עם רכישת באומן בר ריבנאי נראה כאילו הדברים הולכים למקום הנכון. HAVAS עצמה טעמה מרורים בשנים האחרונות עם יורו ישראל-ארד תקשורת והעסקה של דוד פוגל עם אוגילבי נעשתה בימיו היפים של המשרד ומאז הוא לא שב אליהם, למרות הסממנים החיוביים מכיוונו. עם זאת, מי שכן רשם הישגים נאים הן IPG עם ראובני פרידן ומקאן אריקסון ואומניקום עם גיתם BBDO.

מומנטום של גיוס עובדים? תקציבי H&O ורקיט בנקיזר מהווים יחד תוספת של כ-25 מיליון שקלים לפעילות משרד הפרסום כך שהמשוואה פשוטה, אך עם זאת יש לתת את הדעת על שוק הפרסום שטרם הצליח לחזור למספרים מהשנים הטובות שלו. העברת התקציבים הבינלאומיים מארד תקשורת לענבר מרחב ניסן היא לא עניין של מה בכך. לאייס נודע כי ב-HAVAS רומזים לאנשי ענבר מרחב ניסן לגבי האנשים שעובדים ביורו - שהם ישמחו אם ימשיכו עם תקציבי החברה למשרד החדש. בכירי ענבר מרחב ניסן עצמו קשובים להצעות הצרפתים אך לא מתחייבים לגבי אף נושא משרה בארד תקשורת. על פניו נראה כי לפחות 5 עובדים יגויסו מארד לענבר מרחב ניסן כדי לייצר מעבר חלק של התקציבים האסטרטגיים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחלה קמפיין לניסן מיקרה רובי ניסן חתיושרמנטי (ל"ת)
    מ בוערת 06/06/2013 00:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סיפור לפני השינה (ל"ת)
    שמוליק 05/06/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
  • שינה שהלוואי ולא תקום ממנה (ל"ת)
    אלון 16/06/2013 12:23
    הגב לתגובה זו