אם תדלג על הפרסומת - מישהי עלולה להתאבד: יצירתיות ב-Skip ad של יוטיוב
לא שבדקנו את זה, אבל אפשר להניח שכמות האנשים שנשארים לצפות בפרסומות המשודרות לפני ניגון סרטים ביוטיוב, לא עולה על 1%. התכונה האנושית הטבעית הזו עומדת במרכז הקמפיין של משרד הפרסום פובליסיס בריסל מבלגיה, שהשבוע כבר יצא לנו לחזות ב
במהלך הנוכחי עבור הקו למניעת התאבדויות בבלגיה (Belgian suicide prevention line) מפגין משרד הפרסום שימוש מקורי ורלוונטי ב-Skip ad של יוטיוב, מה שמאפשר לצופים בסרטונים באתר לדלג על פרסומת הפרה-רול שמתחילה באופן אוטומטי בחלק מהם.
בנסיון לגייס 'מאזינים' טובים, מתנדבים סבלניים שיודעים להקשיב ולתת כתף למי שזקוק לתמיכה נפשית, העלה המשרד פרסומת פרה-רול שמובילה ל-2 תוצאות אפשריות בהתאם לתגובת הצופה. במידה והחליט לדלג מעל הפרסומת - מה שרובנו עושים, ועובד לטובת הוגי הרעיון - הוא מקבל הזדמנות לראות עד כמה ההשלכות של חוסר תשומת לב למצוקת הזולת עלולות להיות מצערות. מיד לאחר הלחיצה על ה-Skip מתרחקת המלצלמה מהדוברת וזו צועדת לכיוון השפה בגג הבניין כשלצידה מופיע הכיתוב: Not listening can have serious consequences - "חוסר קשב עלול להוביל לתוצאות חמורות".
במידה והצופה מפגין אורך רוח ונשאר לצפות במונולוג של הדוברת שנחשפת בפניו, היא תסיים את דבריה בתודה על כך שנותר קשוב, ובנוסף הוא יקבל הודעה שהוא עשוי לשמש כמתנדב מתאים ב"קו למניעת התאבדויות".