TV

ציני או גאוני: מכונת השתייה של קוקה קולה תעזור בסכסוך בין הודו לפקיסטן?

גדולים, יומרניים ולא רואים ממטר. קוקה קולה ממשיכה עם קונספט ה'אושר' ומציגה מכונת שתייה חכמה שמחברת בין פקיסטנים להודים. בקרוב אצלנו?
משה בנימין | (2)

לקרוא למהלכי הפרסום של קוקה קולה יומרניים, זה להתפרץ לדלת פתוחה. מעטים המותגים שיכולים לנכס לעצמם ערכים ערטילאיים כל כך, ולא מחוברים לקרקע כמו 'אושר' ו'חברות', ולהצליח לתקשר אותם להמונים, פעם אחר פעם, למרות שזה מעולם לא הוכיח שזה תרם משהו לעולם, כמו שזה תרם להאדרת המותג קוקה קולה.

בנסיון האחרון שלהם להפוך את העולם למקום טוב יותר בחסות משקה מתוק ומוגז, הלכו קוקה קולה על הסכסוך בין הודו לפקיסטן. המתח בין 2 המדינות מכיל המון 'דם רע', מלחמות דת בין הינדים למוסלמים ורק כדי לעשות את זה שמח יותר, גם נשק גרעיני. קשה שלא להצביע על הציניות של קוקה קולה אבל תנסו אתם לעצור מותג שמתנהל כמו מדינה, ומעתה גם משמש כצד שלישי מתווך.

במסגרת השימושים השונים והמקוריים שקוקה קולה מצליחה להפיק ממכונות השתייה שלה, הוצגו הפעם 2 מכונת שתייה שקוקה קולה מכנה כ-Small World Machines. האחת הוצבה בהודו והשנייה בפקיסטן. בשתיהן הוטמעו מסכים שהציגו לצרכנים בפקיסטן את חבריהם מהודו וההיפך, פנים מול פנים.

המהלך באמצעות משרד הפרסום 'ליאו ברנט' מבוסס על אינטראקציה בזמן אמת בין הצרכנים שממוקמים ב-2 מדינות שונות. הפעילות מתחילה בהנחת כף יד על המסך, באופן שמדמה חיבור ופיוס בין האנשים. לאחר מכן הם נדרשים להניע את ידם וכך ליצור יחד אייקונים שונים כמו סמיילי, סמל השלום - PEACE ועוד. עם השלמת התנועה, המכונה מעניקה לצרכנים פחית שתייה.

בקוקה קולה שחילקה כ-10,000 פחיות במסגרת המהלך לא שוללים את הצבת מכונות השתייה החכמות באזורי סכסוך אחרים בעולם. בקרוב אצלנו?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    21/05/2013 16:59
    הגב לתגובה זו
    http://www.projectrebrief.com/coke/#page=overview http://www.youtube.com/watch?v=45Z-GevoYB8
  • 1.
    21/05/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    פשוט מבריק. דרך אמיתית עבור הלקוח לגעת בקהל היעד שלו במקומות אמיתיים. מעניין אם קוקה קולה ישראל מספיק אמיצים בשביל זה...