חצי שנה לאחר שהוקמה: וואלה סוגרת את חברת Quando ומפטרת 12 עובדים
חצי שנה לאחר שהוקמה על בסיס פעילותה של חברת 'אטום מדיה' החליט, ביום חמישי האחרון, דירקטוריון וואלה, לסגור את פעילותה של 'קוואנדו' חברת המדיה המתמחה בפרפורמנס.
בוואלה אישרו את הפרטים ומסרו כי מדובר בהחלטה עסקית שהתקבלה על ידי הדירקטוריון. עוד נמסר מוואלה, כי בין 10 ל-12 עובדים שהועסקו ב'קוואנדו' ישוחררו בקרוב. בין אלו שיסיימו את דרכם בקבוצת וואלה נמנה ליאור דורי, מי ששימש כמנכ"ל קוואנדו והגיע אליה לאחר כ-9 שנים בקבוצת מקאן, בהן שימש במגוון תפקידים ביוניברסל מקאן. בהמשך דרכו התמנה לתפקיד סמנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל עם הקמתה.
מאחורי ההחלטה של וואלה לסיים את פעילות 'קוואנדו' עומד רצון הקבוצה לעבור למודל עבודה אחר מול המפרסמים השונים. 'קוואנדו' שהייתה אמונה על מכירת שאריות המדיה שנותרו ל'וואלה' מדי חודש, תוחלף במודל שיציע Real Time Bidding ויעבוד באופן פתוח מול רשתות הפרסום השונות. שטחי הפרסום הלא מנוצלים של וואלה יוצעו לכל המרבה במחיר באופן שמדמה 'בורסת מחירים' בזמן אמת.
כזכור, קוואנדו שעסקה בפרסום מבוסס תוצאות, טכנולוגיות מסחר, פרסום התנהגותי ופתרונות מדיה מתקדמים הוקמה על השלד של חברת atom media מבית וואלה אשר מוזגה לתוכה. המעבר למודל החדש יחסוך לוואלה את משכורתם של כ-10 עובדים שהועסקו בקוואנדו. בשיטת העבודה של ה-RTB, הפעילות אינה כוללת התנהלות מול לקוחות, אלא מערכת של ביקושים לשטחי הפרסום מצד רשתות הפרסום - הסחר מרוכז כולו במערכות ממוחשבות עם התערבות מינימלית של וואלה.
- 15.אולי אילן הבין סופסוף שהפרפורמנס דופק אותו? (ל"ת)SK 02/06/2013 14:47הגב לתגובה זו
- 14.ככה זה כשהמנכל לא ניהל כלום בחיו (ל"ת)צריך קצת יכולת בחיים 20/05/2013 08:19הגב לתגובה זו
- 13.חד גדיא 19/05/2013 19:07הגב לתגובה זוכנראה שההצלחה דבקה בו... חחחח....
- 12.אבי 13/05/2013 09:17הגב לתגובה זוהשקיעו כל כך הרבה כסף. לא יכלו בדירקטוריון המהולל לחשוב על זה לפני שגייסו, עברו מקום, שיפצו והשקיעו מאות אלפים, הרי אם זו היתה חברה ציבורית היו מעיפים משהוא אבל מכיוון שלאלוביץ יש הרבה כסף, אז מה אכפת לו מעוד כמה מאות אלפים. המנכ"ל הזה הרס את וואלה שהיתה חברה מצליחה והצליח להביא אותה להפסדים . נווט גרוע והחלטות גרועות ושליפות מהמותן. אלוביץ תתעורר, אתה מאבד את טובי העובדים ואת החברה. יעלה לך מיליונים לשקם את מה שאילן הרס בשנתיים.זה לא השוק וזו לא המחאה . זה רק הוא. יש בוואלה אחלה אנשים אבל הוא מוציא את כל הרע מהם. תתעורר. דבר עם אנשים. תמצא את הדרך.
- 11.חבריקו 12/05/2013 18:12הגב לתגובה זועולם המדיה עובד למודלים של RTB - חברות כמו קליקאון, סקינדו, קוואנדו ואחרים יעלמו מהעולם אם לא יתאימו את עצמן. המפרסמים קונים דרך בורסות ולפי התוצאות... סביר שגם מוצרי הפרימיום יזלגו לשם. במקום אנשי מכירות יהיה חיבור לבורסה. כלכלת השוק תקבע את המחיר.
- 10.ערן מאור 12/05/2013 17:24הגב לתגובה זושלחת מלא אנשים טובים הביתה, הגיע הזמן שתודה שנכשלת ותלך למען השם
- 9.לא אילן 12/05/2013 16:26הגב לתגובה זו12 עובדים בחברת הפרפורמנס כשכל המדיה שלהם זה וואלה (ללא עמוד הבית)? נראה לי הרבה יותר מידי עובדים על פחות מידי כסף. למה וואלה צריכה חברת פרפורמנס משלה? וואלה היא פבלישר שצריך לתת את המדיה שלו למי שמציע לו הכי הרבה. אם חברת הפרפורמנס שלהם לא הכניסה מספיק, אז עם כל הצער היא נסגרת. גוגל תמיד תשמח לקבל את המדיה, וגם סקינדו (מקאן) ישמחו.
- אסי 12/05/2013 17:53הגב לתגובה זוזו לא יכולה להיות החלטה נכונה. העובדה המצערת היא שיש לוואלה מנכל כושל לחלוטין שכשהוא ילך הבייתה כל מה שיישאר זה לסגור את האורות
- גם אני לא אילן.. 12/05/2013 17:50הגב לתגובה זולא כל המדיה היא של וואלה -זו חברת פרפורמנס חדשה, שעובדת גם עפ אפיליאטס שלא קשורים לקבוצת וואלה ומנהלת את המדיה העודפת של אתרים נוספים. עבדתי איתם מספר פעמים (לא בכולן הייתי מרוצה) אבל הדגש בכלל היה על פרסום בדיוורים. מה שכן - סקינדו כנראה באמת ישמחו לקבל את ניהול הפעילות
- 8.לקוח 12/05/2013 15:27הגב לתגובה זולא ברור מה היה הסיפור שם בכל מקרה חבל
- 7.חיים 12/05/2013 15:14הגב לתגובה זוהתייעלות שיטות מכירה וטיפול בכמויות מדיה גדולות תוך צמצום כוח אדם!
- אילן מספיק!!! (ל"ת)חיים 12/05/2013 15:32הגב לתגובה זו
- 6.החלטה מצויינת! (ל"ת)12/05/2013 15:13הגב לתגובה זו
- אילן, אתה פתטי (ל"ת)אחד שצחק 19/05/2013 19:02הגב לתגובה זו
- 5.12/05/2013 15:05הגב לתגובה זוממקדים פעילות בדברים הנכונים וממקסמים הכנסות מהמדיה שלהם
- הצחקת 12/05/2013 16:21הגב לתגובה זוהרי בעוד חודש יעסיקו שוב לאותם תפקידים ובעוד חצי שנה יפטרו שוב כחלק מה"קיצוצים" וכל זה בזמן שהמייל של וואלה פרוץ לחלוטין ובהנהלה מחליטים לצ'פר את סמנכ"ל הפיתוח ואת סמנכ"ל התשתיות על המחדל שהביא אותו להיות פרוץ מההתחלה בסוויטות ברויאל ביץ' באילת. וכל זה בזמן שכל החברה נרתמה למאמץ להתגבר על מבול התלונות המוצדקות ואז פיטרו את אלו עבדו הכי קשה ושמרוויחים 5-6K בחודש. מושחתים נמאסתם. אילן הביתה
- 4.שה 12/05/2013 14:26הגב לתגובה זוליאור דורי ? לא הביא עוד אף אחד לשום מקום
- 3.אייל 12/05/2013 13:49הגב לתגובה זואני מצטער אבל למכור שאריות של מדיה של ואללה ולהתפלא שאין למודל הזה רווחיות צריך להיות חתיכת תמים. פרפורמנס זה מודל מעולה, אם אתה מייצר ללקוח שלך כסף גם אתה תרוויח כסף, לפי הביצועים שלך. אז בגדול מה שאומרים פה זה שהם לא הצליחו.
- 2.קומה 5 12/05/2013 13:39הגב לתגובה זועד מתי אילןגילדודו? מנותקים כמעט כמו ג'ודי (הBFF של אילן)
- 1.מי זה סוגר פעילות פרפורמנס ב 2013 ?? מי ??? (ל"ת)אמנון 12/05/2013 13:33הגב לתגובה זו
- אכן, רב הנסתר על הגלוי בידיעה זו (ל"ת)התוהה 12/05/2013 13:52הגב לתגובה זו
- אין על החבר'ה של יוניברסל מקאן, אלופי העולם.. (ל"ת)נמרוד 12/05/2013 13:43הגב לתגובה זו
- אתר שממנה את ינון מגל להיות העורך הראשי (ל"ת)ינוני 12/05/2013 13:43הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
