ליאור דורי
צילום: יח"צ

חצי שנה לאחר שהוקמה: וואלה סוגרת את חברת Quando ומפטרת 12 עובדים

ביום חמישי החליט דירקטוריון וואלה לסיים את פעילותה של חברת הפרסום שהוקמה על בסיס atom media ונוהלה על ידי יוצא 'יוניברסל מקאן' ליאור דורי
משה בנימין | (23)

חצי שנה לאחר שהוקמה על בסיס פעילותה של חברת 'אטום מדיה' החליט, ביום חמישי האחרון, דירקטוריון וואלה, לסגור את פעילותה של 'קוואנדו' חברת המדיה המתמחה בפרפורמנס.

בוואלה אישרו את הפרטים ומסרו כי מדובר בהחלטה עסקית שהתקבלה על ידי הדירקטוריון. עוד נמסר מוואלה, כי בין 10 ל-12 עובדים שהועסקו ב'קוואנדו' ישוחררו בקרוב. בין אלו שיסיימו את דרכם בקבוצת וואלה נמנה ליאור דורי, מי ששימש כמנכ"ל קוואנדו והגיע אליה לאחר כ-9 שנים בקבוצת מקאן, בהן שימש במגוון תפקידים ביוניברסל מקאן. בהמשך דרכו התמנה לתפקיד סמנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל עם הקמתה.

מאחורי ההחלטה של וואלה לסיים את פעילות 'קוואנדו' עומד רצון הקבוצה לעבור למודל עבודה אחר מול המפרסמים השונים. 'קוואנדו' שהייתה אמונה על מכירת שאריות המדיה שנותרו ל'וואלה' מדי חודש, תוחלף במודל שיציע Real Time Bidding ויעבוד באופן פתוח מול רשתות הפרסום השונות. שטחי הפרסום הלא מנוצלים של וואלה יוצעו לכל המרבה במחיר באופן שמדמה 'בורסת מחירים' בזמן אמת.

כזכור, קוואנדו שעסקה בפרסום מבוסס תוצאות, טכנולוגיות מסחר, פרסום התנהגותי ופתרונות מדיה מתקדמים הוקמה על השלד של חברת atom media מבית וואלה אשר מוזגה לתוכה. המעבר למודל החדש יחסוך לוואלה את משכורתם של כ-10 עובדים שהועסקו בקוואנדו. בשיטת העבודה של ה-RTB, הפעילות אינה כוללת התנהלות מול לקוחות, אלא מערכת של ביקושים לשטחי הפרסום מצד רשתות הפרסום - הסחר מרוכז כולו במערכות ממוחשבות עם התערבות מינימלית של וואלה.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    אולי אילן הבין סופסוף שהפרפורמנס דופק אותו? (ל"ת)
    SK 02/06/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    ככה זה כשהמנכל לא ניהל כלום בחיו (ל"ת)
    צריך קצת יכולת בחיים 20/05/2013 08:19
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חד גדיא 19/05/2013 19:07
    הגב לתגובה זו
    כנראה שההצלחה דבקה בו... חחחח....
  • 12.
    אבי 13/05/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    השקיעו כל כך הרבה כסף. לא יכלו בדירקטוריון המהולל לחשוב על זה לפני שגייסו, עברו מקום, שיפצו והשקיעו מאות אלפים, הרי אם זו היתה חברה ציבורית היו מעיפים משהוא אבל מכיוון שלאלוביץ יש הרבה כסף, אז מה אכפת לו מעוד כמה מאות אלפים. המנכ"ל הזה הרס את וואלה שהיתה חברה מצליחה והצליח להביא אותה להפסדים . נווט גרוע והחלטות גרועות ושליפות מהמותן. אלוביץ תתעורר, אתה מאבד את טובי העובדים ואת החברה. יעלה לך מיליונים לשקם את מה שאילן הרס בשנתיים.זה לא השוק וזו לא המחאה . זה רק הוא. יש בוואלה אחלה אנשים אבל הוא מוציא את כל הרע מהם. תתעורר. דבר עם אנשים. תמצא את הדרך.
  • 11.
    חבריקו 12/05/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    עולם המדיה עובד למודלים של RTB - חברות כמו קליקאון, סקינדו, קוואנדו ואחרים יעלמו מהעולם אם לא יתאימו את עצמן. המפרסמים קונים דרך בורסות ולפי התוצאות... סביר שגם מוצרי הפרימיום יזלגו לשם. במקום אנשי מכירות יהיה חיבור לבורסה. כלכלת השוק תקבע את המחיר.
  • 10.
    ערן מאור 12/05/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    שלחת מלא אנשים טובים הביתה, הגיע הזמן שתודה שנכשלת ותלך למען השם
  • 9.
    לא אילן 12/05/2013 16:26
    הגב לתגובה זו
    12 עובדים בחברת הפרפורמנס כשכל המדיה שלהם זה וואלה (ללא עמוד הבית)? נראה לי הרבה יותר מידי עובדים על פחות מידי כסף. למה וואלה צריכה חברת פרפורמנס משלה? וואלה היא פבלישר שצריך לתת את המדיה שלו למי שמציע לו הכי הרבה. אם חברת הפרפורמנס שלהם לא הכניסה מספיק, אז עם כל הצער היא נסגרת. גוגל תמיד תשמח לקבל את המדיה, וגם סקינדו (מקאן) ישמחו.
  • אסי 12/05/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
    זו לא יכולה להיות החלטה נכונה. העובדה המצערת היא שיש לוואלה מנכל כושל לחלוטין שכשהוא ילך הבייתה כל מה שיישאר זה לסגור את האורות
  • גם אני לא אילן.. 12/05/2013 17:50
    הגב לתגובה זו
    לא כל המדיה היא של וואלה -זו חברת פרפורמנס חדשה, שעובדת גם עפ אפיליאטס שלא קשורים לקבוצת וואלה ומנהלת את המדיה העודפת של אתרים נוספים. עבדתי איתם מספר פעמים (לא בכולן הייתי מרוצה) אבל הדגש בכלל היה על פרסום בדיוורים. מה שכן - סקינדו כנראה באמת ישמחו לקבל את ניהול הפעילות
  • 8.
    לקוח 12/05/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    לא ברור מה היה הסיפור שם בכל מקרה חבל
  • 7.
    חיים 12/05/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
    התייעלות שיטות מכירה וטיפול בכמויות מדיה גדולות תוך צמצום כוח אדם!
  • אילן מספיק!!! (ל"ת)
    חיים 12/05/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    החלטה מצויינת! (ל"ת)
    12/05/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
  • אילן, אתה פתטי (ל"ת)
    אחד שצחק 19/05/2013 19:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    12/05/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    ממקדים פעילות בדברים הנכונים וממקסמים הכנסות מהמדיה שלהם
  • הצחקת 12/05/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    הרי בעוד חודש יעסיקו שוב לאותם תפקידים ובעוד חצי שנה יפטרו שוב כחלק מה"קיצוצים" וכל זה בזמן שהמייל של וואלה פרוץ לחלוטין ובהנהלה מחליטים לצ'פר את סמנכ"ל הפיתוח ואת סמנכ"ל התשתיות על המחדל שהביא אותו להיות פרוץ מההתחלה בסוויטות ברויאל ביץ' באילת. וכל זה בזמן שכל החברה נרתמה למאמץ להתגבר על מבול התלונות המוצדקות ואז פיטרו את אלו עבדו הכי קשה ושמרוויחים 5-6K בחודש. מושחתים נמאסתם. אילן הביתה
  • 4.
    שה 12/05/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    ליאור דורי ? לא הביא עוד אף אחד לשום מקום
  • 3.
    אייל 12/05/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    אני מצטער אבל למכור שאריות של מדיה של ואללה ולהתפלא שאין למודל הזה רווחיות צריך להיות חתיכת תמים. פרפורמנס זה מודל מעולה, אם אתה מייצר ללקוח שלך כסף גם אתה תרוויח כסף, לפי הביצועים שלך. אז בגדול מה שאומרים פה זה שהם לא הצליחו.
  • 2.
    קומה 5 12/05/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    עד מתי אילןגילדודו? מנותקים כמעט כמו ג'ודי (הBFF של אילן)
  • 1.
    מי זה סוגר פעילות פרפורמנס ב 2013 ?? מי ??? (ל"ת)
    אמנון 12/05/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
  • אכן, רב הנסתר על הגלוי בידיעה זו (ל"ת)
    התוהה 12/05/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
  • אין על החבר'ה של יוניברסל מקאן, אלופי העולם.. (ל"ת)
    נמרוד 12/05/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
  • אתר שממנה את ינון מגל להיות העורך הראשי (ל"ת)
    ינוני 12/05/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״