'האח הגדול' מדפיס כסף: היקף פרסום בשווי 5.1 מיליון ש' בפרקים הראשונים
2 הפרקים הראשונים של 'האח הגדול', יצרו לזכיינית ערוץ 2 'קשת', הכנסות במיליוני שקלים. בדיקה ביפעת בקרת פרסום מגלה כי ב-2 המשדרים הפותחים, פרק ההשקה ביום ראשון והפרק אמש (יום ג'), עמד היקף הפרסום על 3.6 מיליון דולר במחירי מחירון.
הפרק הפותח של העונה ה-5 של הריאליטי המצליח בישראל, רשם - כמיטב המסורת בשנים האחרונות - בליץ מאסיבי עם רייטינג של 43.6%. אתמול, הפרק השני נתן את האות לפתיחה הרשמית כאשר דיירי הבית החלו בשלבי ההתאקלמות. עם זאת הרייטינג צנח ב-7.5 נקודות ל-36.1%.
על פי הנתונים, 2 הפרקים רשמו הכנסה של 3.6 מיליון דולר מפרסום. פרק ההשקה שודר בין השעות 21:00 ל-23:30 והפרק אתמול בין 21:00 ל-22:45. בדיקה במערכת יפעת בקרת פרסום מעלה כי בפרק הראשון עמד שווי הפרסום בתוכנית על 1,875,881 מיליון דולר, ובפרק השני על 1,699,253 מיליון. בסך הכל מדובר על כ-3.6 מיליון דולר במחירי מחירון, שם כ-5.1 מיליון שקלים בפועל. זמן האוויר לפרסום בפרק הבכורה עמד על 33:18 דקות ובפרק השני הגיע ל-29:24 דקות, כך על פי יפעת בקרת פרסום.
עוד עולה מהבדיקה, כי בפרק פתיחת העונה הופיעו 72 פרסומות וחסויות על פני שעתיים וחצי, ואתמול 67 פרסומות וחסויות. בין משרדי הפרסום הבולטים נמנים מקאן אריקסון (תנובה, המשביר לצרכן, מגה בול ועוד), אדלר חומסקי (בזק, סטימצקי, שופרסל ועוד), באומן בר ריבנאי (טורנדו, ישראכרט ועוד), גיתם BBDO (חוגלה, סלקום ועוד), יהושע TBWA (דיסקונט, מכבי, פרימור ועוד) וראובני פרידן (קסטרו, הוט, מחלבות גד ועוד).
יצוין כי בעוד שמדובר בשווי הפרסום ב-2 הפרקים, המוערך על פי יפעת בקרת פרסום, המספרים בפועל עשויים להיות שונים מכיוון שבחלק מהמקרים מדובר בחבילות פרסום שנחתמות באופן פרטני מול חברות המדיה. גורמים בשוק הפרסום מסרו לאייס כי ב'קשת' קבעו לנקודת רייטינג ב'האח הגדול' מחיר שגבוה בכ-20% ממחירי הפריים הנהוגים בדרך כלל.
לדברי בכיר בשוק המדיה, נכון לעכשיו המחיר לנקודה נע בין 2,200 ל-2,400 שקלים. סכום זה הוא למעשה נקודת ההתייחסות לשיבוץ הקמפיינים. יש להניח שהמחיר מעודכן מטה במידה ומדובר בחבילת פרסום כוללת לעונה, או תכנית שנתית רחבה מול זכיינית ערוץ 2 'קשת'. כמו כן, המחיר עשוי להיות מעודכן כלפי מעלה במידה ומדובר בשיבוץ נקודתי, ובהתאם לביקוש והיצע במהלך העונה.
- 2.אחד 09/05/2013 08:44הגב לתגובה זוצריך לכתוב: שני הפרקים ושני המשדרים והעונה החמישית, ולא 2 הפרקים והעונה ה-5.
- 1.לא צופה 09/05/2013 02:12הגב לתגובה זוובחברה בישראל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
