'האח הגדול' מדפיס כסף: היקף פרסום בשווי 5.1 מיליון ש' בפרקים הראשונים
2 הפרקים הראשונים של 'האח הגדול', יצרו לזכיינית ערוץ 2 'קשת', הכנסות במיליוני שקלים. בדיקה ביפעת בקרת פרסום מגלה כי ב-2 המשדרים הפותחים, פרק ההשקה ביום ראשון והפרק אמש (יום ג'), עמד היקף הפרסום על 3.6 מיליון דולר במחירי מחירון.
הפרק הפותח של העונה ה-5 של הריאליטי המצליח בישראל, רשם - כמיטב המסורת בשנים האחרונות - בליץ מאסיבי עם רייטינג של 43.6%. אתמול, הפרק השני נתן את האות לפתיחה הרשמית כאשר דיירי הבית החלו בשלבי ההתאקלמות. עם זאת הרייטינג צנח ב-7.5 נקודות ל-36.1%.
על פי הנתונים, 2 הפרקים רשמו הכנסה של 3.6 מיליון דולר מפרסום. פרק ההשקה שודר בין השעות 21:00 ל-23:30 והפרק אתמול בין 21:00 ל-22:45. בדיקה במערכת יפעת בקרת פרסום מעלה כי בפרק הראשון עמד שווי הפרסום בתוכנית על 1,875,881 מיליון דולר, ובפרק השני על 1,699,253 מיליון. בסך הכל מדובר על כ-3.6 מיליון דולר במחירי מחירון, שם כ-5.1 מיליון שקלים בפועל. זמן האוויר לפרסום בפרק הבכורה עמד על 33:18 דקות ובפרק השני הגיע ל-29:24 דקות, כך על פי יפעת בקרת פרסום.
עוד עולה מהבדיקה, כי בפרק פתיחת העונה הופיעו 72 פרסומות וחסויות על פני שעתיים וחצי, ואתמול 67 פרסומות וחסויות. בין משרדי הפרסום הבולטים נמנים מקאן אריקסון (תנובה, המשביר לצרכן, מגה בול ועוד), אדלר חומסקי (בזק, סטימצקי, שופרסל ועוד), באומן בר ריבנאי (טורנדו, ישראכרט ועוד), גיתם BBDO (חוגלה, סלקום ועוד), יהושע TBWA (דיסקונט, מכבי, פרימור ועוד) וראובני פרידן (קסטרו, הוט, מחלבות גד ועוד).
יצוין כי בעוד שמדובר בשווי הפרסום ב-2 הפרקים, המוערך על פי יפעת בקרת פרסום, המספרים בפועל עשויים להיות שונים מכיוון שבחלק מהמקרים מדובר בחבילות פרסום שנחתמות באופן פרטני מול חברות המדיה. גורמים בשוק הפרסום מסרו לאייס כי ב'קשת' קבעו לנקודת רייטינג ב'האח הגדול' מחיר שגבוה בכ-20% ממחירי הפריים הנהוגים בדרך כלל.
לדברי בכיר בשוק המדיה, נכון לעכשיו המחיר לנקודה נע בין 2,200 ל-2,400 שקלים. סכום זה הוא למעשה נקודת ההתייחסות לשיבוץ הקמפיינים. יש להניח שהמחיר מעודכן מטה במידה ומדובר בחבילת פרסום כוללת לעונה, או תכנית שנתית רחבה מול זכיינית ערוץ 2 'קשת'. כמו כן, המחיר עשוי להיות מעודכן כלפי מעלה במידה ומדובר בשיבוץ נקודתי, ובהתאם לביקוש והיצע במהלך העונה.
- 2.אחד 09/05/2013 08:44הגב לתגובה זוצריך לכתוב: שני הפרקים ושני המשדרים והעונה החמישית, ולא 2 הפרקים והעונה ה-5.
- 1.לא צופה 09/05/2013 02:12הגב לתגובה זוובחברה בישראל.

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
