ערוץ 20 ערוץ האח הגדול 5
צילום: צילום מסך
בדיקה

'האח הגדול' מדפיס כסף: היקף פרסום בשווי 5.1 מיליון ש' בפרקים הראשונים

בסיכום 2 הפרקים הראשונים של העונה ה-5 עומדת ההוצאה לפרסום במחירי מחירון על כ-3.6 מיליון ד'. זמן האוויר לפרסום בפרק הפתיחה עמד על 33 דקות
משה בנימין | (2)

2 הפרקים הראשונים של 'האח הגדול', יצרו לזכיינית ערוץ 2 'קשת', הכנסות במיליוני שקלים. בדיקה ביפעת בקרת פרסום מגלה כי ב-2 המשדרים הפותחים, פרק ההשקה ביום ראשון והפרק אמש (יום ג'), עמד היקף הפרסום על 3.6 מיליון דולר במחירי מחירון. הפרק הפותח של העונה ה-5 של הריאליטי המצליח בישראל, רשם - כמיטב המסורת בשנים האחרונות - בליץ מאסיבי עם רייטינג של 43.6%. אתמול, הפרק השני נתן את האות לפתיחה הרשמית כאשר דיירי הבית החלו בשלבי ההתאקלמות. עם זאת הרייטינג צנח ב-7.5 נקודות ל-36.1%. על פי הנתונים, 2 הפרקים רשמו הכנסה של 3.6 מיליון דולר מפרסום. פרק ההשקה שודר בין השעות 21:00 ל-23:30 והפרק אתמול בין 21:00 ל-22:45. בדיקה במערכת יפעת בקרת פרסום מעלה כי בפרק הראשון עמד שווי הפרסום בתוכנית על 1,875,881 מיליון דולר, ובפרק השני על 1,699,253 מיליון. בסך הכל מדובר על כ-3.6 מיליון דולר במחירי מחירון, שם כ-5.1 מיליון שקלים בפועל. זמן האוויר לפרסום בפרק הבכורה עמד על 33:18 דקות ובפרק השני הגיע ל-29:24 דקות, כך על פי יפעת בקרת פרסום. עוד עולה מהבדיקה, כי בפרק פתיחת העונה הופיעו 72 פרסומות וחסויות על פני שעתיים וחצי, ואתמול 67 פרסומות וחסויות. בין משרדי הפרסום הבולטים נמנים מקאן אריקסון (תנובה, המשביר לצרכן, מגה בול ועוד), אדלר חומסקי (בזק, סטימצקי, שופרסל ועוד), באומן בר ריבנאי (טורנדו, ישראכרט ועוד), גיתם BBDO (חוגלה, סלקום ועוד), יהושע TBWA (דיסקונט, מכבי, פרימור ועוד) וראובני פרידן (קסטרו, הוט, מחלבות גד ועוד). יצוין כי בעוד שמדובר בשווי הפרסום ב-2 הפרקים, המוערך על פי יפעת בקרת פרסום, המספרים בפועל עשויים להיות שונים מכיוון שבחלק מהמקרים מדובר בחבילות פרסום שנחתמות באופן פרטני מול חברות המדיה. גורמים בשוק הפרסום מסרו לאייס כי ב'קשת' קבעו לנקודת רייטינג ב'האח הגדול' מחיר שגבוה בכ-20% ממחירי הפריים הנהוגים בדרך כלל. לדברי בכיר בשוק המדיה, נכון לעכשיו המחיר לנקודה נע בין 2,200 ל-2,400 שקלים. סכום זה הוא למעשה נקודת ההתייחסות לשיבוץ הקמפיינים. יש להניח שהמחיר מעודכן מטה במידה ומדובר בחבילת פרסום כוללת לעונה, או תכנית שנתית רחבה מול זכיינית ערוץ 2 'קשת'. כמו כן, המחיר עשוי להיות מעודכן כלפי מעלה במידה ומדובר בשיבוץ נקודתי, ובהתאם לביקוש והיצע במהלך העונה. הקמפיינים שנמדדים על פי יפעת בקרת פרסום אינם חזות הכל. כמדי שנה מפרסמים רבים חותמים מול 'קשת' הסכמי תוכן שיווקי על בסיס 'האח הגדול' עתיר הרייטינג. באותו האופן ניתן לציין כי בזק היא נותנת החסות הרשמית, דבר שיבוא לידי ביטוי בחשיפה לאורך כל שלבי העונה, עד לפרק הגמר, כולל חסות בלעדית על אפליקציית הוידאו של 'האח הגדול' באתר הזכיינית mako.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחד 09/05/2013 08:44
    הגב לתגובה זו
    צריך לכתוב: שני הפרקים ושני המשדרים והעונה החמישית, ולא 2 הפרקים והעונה ה-5.
  • 1.
    לא צופה 09/05/2013 02:12
    הגב לתגובה זו
    ובחברה בישראל.
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.