קוקה קולה
צילום: יח"צ

100 מיליון שקל יוצאים מקאראט: תקציב המדיה של החברה המרכזית עובר ליוניון

83 מיליון דולר במחירי מחירון עוברים לידי יוניון מדיה בבעלותם של אורן יוניוב ו-WPP. בשוק מספרים כי מדובר בהחלטה מפתיעה שלא קדמה לה הליך מכרזי
משה בנימין | (3)

החברה המרכזית למשקאות קלים החליטה להעביר את הטיפול בתקציב רכש המדיה לידי אורן יוניוב וחברת יוניון מדיה. התקציב שטופל שנים רבות על ידי קאראט מדיה - חברת רכש המדיה העצמאית, עמד על כ-83 מיליון דולר במחירי מחירון ב-2012, המהווים כ-100 מיליון שקלים בפועל.

מעבר להישג המקצועי של יוניוב, המחזק את כוחו בשוק המדיה הצפוף, מדובר בפגיעה משמעותית בקאראט שכן החברה המרכזית הייתה התיק הבולט אותו ניהלה ופרידה ממנו מרוקנת אותה מתוכנה העיקרי.

החברה המרכזית למשקאות קלים היא מהמפרסמים המובילים בישראל. בין מותגיה נמנים קוקה קולה, זירו, דיאט קולה, ספרייט, יינות תבור, פריגת, נביעות, מותגי הבירה קרלסברג, טובורג, סטלה ועוד. בנוסף משווקת החברה בישראל את מוצרי החלב של טרה, Muller ומחלבות רמת הגולן.

בשוק המדיה שכולל את זניט מדיה של באומן בר ריבנאי, TMF של יהושע וגיתם ומדיה קום מבית אדלר חומסקי מספרים כי ההחלטה, עליה החלו השמועות אתמול, התקבלה בהפתעה שכן לא נוהל מאחורי הקלעים הליך מכרזי בין חברות המדיה.

כזכור, בפברואר 2012 פורסם באתר אייס כי חברת WPP העולמית, המחזיקה ב-100% ממניות Y&R ישראל רכשה באמצעות משרד הפרסום 75% ממניות חברת יוניון מדיה שהוקמה על ידי אורן יוניוב. WPP דיווחה כי הפכה לבעלת השליטה ביוניון מדיה כשהיא מותירה בידי יוניוב 25% מהמניות. הפסקה המעניינת ביותר בדיווח של WPP הנסחרת בבורסה, נגעה להכנסות יוניון בשנת 2011. על פי ההודעה "ההכנסות הלא מבוקרות לשנה שנגמרה ב-31 בדצמבר הסתכמו ב-21.7 מיליון שקל כאשר סך הנכסים הגולמי של החברה עומד על 55 מיליון שקלים". זו למעשה הפעם הראשונה בה נחשפו על ידי מקור רשמי ביצועיה של חברת מדיה בישראל. ההתנהלות של החברה המרכזית למשקאות קלים היא מאופיינת ומובחנת. בשונה מחלק הארי של המפרסמים בישראל, בחברה מפרידים בין ניהול רכש המדיה לניהול פעילות הקריאייטיב. בשנתיים האחרונות נערך בחברה רה-ארגון שבמסגרתו נבנה מחדש מערך הפרסום של החברה. בין המרוויחים היו באומן בר ריבנאי שקיבל לידיו את ספרייט, קרלסברג ופריגת (על חשבון פובליסיס ישראל ו-JWT), וגליקמן נטלר סמסונוב שקיבל לידיו את פיוז טי, בדגש על השקת המשקה שטמנה בחובה פעילות מדיה נרחבת. יהושע TBWA, משרד נוסף במערך קיבל לידיו את תקציב נביעות שעבר אליו מ-Y&R ישראל.

בחברה המרכזית למשקאות קלים אישרו את הידיעה ומסרו: "יוניון מחליפה את קאראט".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ותודה למאיה מהרכש שתפרה לי קומבינה (ל"ת)
    אורן 08/05/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שימי 08/05/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    יוניוב אלוף איש עם כישרון כל הכבוד .
  • 1.
    לי 08/05/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף קיבלו שבל, חברת מדיה שגנבה כל השנים עם אנשים רודדים ובינוניים. תזכירו לי בבקשה מי מנהל המדיה בקארט? הגיע הזמן שתהיה לחברה המרכזית חברת מדיה רצינית (לא שאני מתה על יוניון אבל בטח יותר טוב מקארט)