פפסי מסתבכת בארה"ב: הסירה מהאוויר פרסומת שהוגדרה כ"גזענית בכל הזמנים"
במהלך תקופה בת חודשיים הצליח סרטון הפרסומת של מותג המשקה הקל Mountain Dew מבית פפסי-קו לגרוף 2 מיליון צפיות ביו-טיוב. פרסומת ההמשך שעלתה לאחרונה לאוויר לא היטיבה עם פפסי כמו זו הראשונה - לאחר סערה תקשורתית ואינספור תלונות שהגדירו אותה כ"גזענית ביותר אי פעם" פפסי נסוגה לאחור, התנצלה באופן רשמי והסירה את הפרסומת בת ה-60 שניות מהאוויר.
בפרסומת שהסעירה את ארה"ב מככבת אותה העז הפרועה שהופיעה בסרטון הראשון. לאחר שבפרסומת הראשונה התקיפה העז מלצרית תמימה שהגישה לה את משקה ה-Mountain Dew, בפרסומת המדוברת, מתבקשת אותה מלצרית מוכה ופגועה, לזהות את התוקף מתוך מסדר זיהוי, וכאן שורש הבעיה שהקימה את הצעקה הגדולה. מסדר הזיהוי מורכב כולו מגברים שחורים, ולטענת הצופים מדובר באקט גזעני שמנציח ומדגיש את הסטריאוטיפ כלפי האוכלוסיה השחורה.
המעניין הוא שבמאי הפרסומת הוא המוסיקאי, הבדרן והשחקן טיילר דה קריאייטור (Tyler the Creator), בעצמו גבר אמריקאי שחור, ומהכוכבים הבולטים בארה"ב בשנה האחרונה. יתרה מכך, השחקנים המופיעים במסדר הזיהוי הם חבריו של טיילר שטען להגנתו כי "העניין נופח מעבר לכל פרופורציה" כאשר לטענתו הפרסומת אינה מנציחה סטריאוטיפים משום שחבריו בפרסומת פשוט "מופיעים עם הבגדים האישיים שלהם".
לאחר שהפרסומת הפכה לנושא בוער על סדר היום, בפפסי לא חיכו יותר מדי והחליטו להסיר אותה מן האוויר. בחברה התנצלו באופן רשמי וציינו כי "אנחנו מבינים כיצד הפרסומת הזו יכולה להיתפס על ידי הקהל כפוגענית, ואנו מתנצלים כלפי מי שמרגיש פגוע. הסרנו את הסרטון מכל ערוצי התקשורת של Mountain Dew ולמיטב ידיעתנו גם טיילר עשה זאת".
2 הפרסומות יחד, בגרסה המלאה
- 2.מוזר 05/05/2013 23:36הגב לתגובה זויוצר הסדרה הוא שחור - והוא מלהק רק את חבריו השחורים ! גזען אמיתי !
- 1.לא גזענית ולא נעליים (ל"ת)אסף 05/05/2013 19:07הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
