
אפקט 'האח הגדול': מחיר נקודת רייטינג יהיה גבוה ב-20% מהממוצע בפריים-טיים
ביום ראשון חוזרת לאוויר 'האח הגדול' - תכנית הריאליטי שמדי שנה מסעירה את המדינה וממגנטת מאות אלפי צופים למסך. הקידום האינטנסיבי של זכיינית ערוץ 2 'קשת', מעלה את רמת הכוננות בקרב אוהדי התכנית הקבועים, אך לא רק אצלם. חברות רכש המדיה הפעילות בשוק הפרסום כבר מתחרות על שילוב קמפיינים בתכנית עבור לקוחותיהם, והמחירים בהתאם. גורם בכיר באחת מחברות המדיה המובילות בישראל סיפר לאייס כי "הפרמיה על המחיר כבר מורגשת, ותורמת לכך העובדה שהמדיה משובצת בקמפיינים, כמעט באופן מלא". על פי נתונים מדווחים משוק הפרסום, שלא לייחוס, ב'קשת' קבעו לנקודת רייטינג ב'האח הגדול' מחיר שגבוה בכ-20% ממחירי הפריים הנהוגים בדרך כלל. לדברי הבכיר בשוק המדיה, נכון לעכשיו המחיר לנקודה נע בין 2,200 ל-2,400 שקלים. עוד הוא מציין כי "הביקוש גבוה לקראת 'האח הגדול' והמקום במדיה קטן - אם אתה רוצה להיכנס לתכנית אתה צריך להוריד קמפיינים אחרים שלך מהאוויר". לשם השוואה, בעונת ההשקה של 'האח הגדול' בשנת 2008, מחיר נקודת רייטינג שגילם בתוכו פרמיה לעומת הממוצע בפריים טיים, עמד על 1,800 שקלים. ב-2010, בעונה השלישית של 'האח' שהוגדרה כתכנית הנצפית ביותר בעשור האחרון, עמדה נקודת רייטינג על מחיר שנע בין 2,000 ל-2,200. בתכנית הגמר של אותה השנה עמד מחיר נקודת רייטינג על כ-2,600 שקלים, כפי שהיה שנה לפני כן, ב-2,009. יש לציין כי התכנית (3 פרקים ויותר) שהובילה את שנת 2012 בטלוויזיה הייתה 'האח הגדול', עם ממוצע רייטינג של 41.1%. הרחק מאחוריה, במקום השני, היה מותג אחר של 'קשת' - 'מאסטר שף 3', עם 36.9%. כפי שהיה בשנים האחרונות - גם בעונה הנוכחית, החסות המרכזית בריאליטי תהיה של 'בזק' בחבילת פרסום שכוללת תוכן שיווקי ועוד. עם זאת, גורמים בשוק הפרסום מוסרים לאייס כי זהות המפרסמת בברייק-הזהב של העונה עדיין לא ידועה. כמו כן, 'פלאפון' מותג הסלולר של 'בזק', יעניק את החסות לאפליקציית 'האח הגדול' של mako. מ'קשת' לא נמסרה תגובה.
- 3.FGO 29/04/2013 10:29הגב לתגובה זולא מעביר ל22 בימים של קשת, פרט למידי פעם ארץ נהדרת... ולא שברשת ובערוץ 10 המצב מזהיר. מזל שיש לווין / כבלים וביטורנט בית הקלפים / האמריקאנים / הויקינגים / REVOLUTION / GO ON ועוד סדרות שאשכרה מישהו ישב וכתב תסריט ולא רק פרחות בריאלטי זבל
- 2.תחרימו ואז הם יורידו מחירים. (ל"ת)פשוט פשוט 29/04/2013 04:36הגב לתגובה זו
- 1.שירי 28/04/2013 18:53הגב לתגובה זושייכנס ביחד עם המעריצה של עפרה חזה....יהיה מ-ד-ל-י-ק

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.