קותי סבג האח הגדול 4
צילום: צילום: רועי ברקוביץ'
פרסום ראשון

אפקט 'האח הגדול': מחיר נקודת רייטינג יהיה גבוה ב-20% מהממוצע בפריים-טיים

ביום ראשון הבא יחזור טירוף הריאליטי לאוויר ובשוק המדיה כבר מתחרים על שילוב קמפיינים. "נכון לעכשיו המחיר לנקודה נע בין 2,200 ל-2,400 שקל"
משה בנימין | (3)

ביום ראשון חוזרת לאוויר 'האח הגדול' - תכנית הריאליטי שמדי שנה מסעירה את המדינה וממגנטת מאות אלפי צופים למסך. הקידום האינטנסיבי של זכיינית ערוץ 2 'קשת', מעלה את רמת הכוננות בקרב אוהדי התכנית הקבועים, אך לא רק אצלם. חברות רכש המדיה הפעילות בשוק הפרסום כבר מתחרות על שילוב קמפיינים בתכנית עבור לקוחותיהם, והמחירים בהתאם.

גורם בכיר באחת מחברות המדיה המובילות בישראל סיפר לאייס כי "הפרמיה על המחיר כבר מורגשת, ותורמת לכך העובדה שהמדיה משובצת בקמפיינים, כמעט באופן מלא". על פי נתונים מדווחים משוק הפרסום, שלא לייחוס, ב'קשת' קבעו לנקודת רייטינג ב'האח הגדול' מחיר שגבוה בכ-20% ממחירי הפריים הנהוגים בדרך כלל. לדברי הבכיר בשוק המדיה, נכון לעכשיו המחיר לנקודה נע בין 2,200 ל-2,400 שקלים. עוד הוא מציין כי "הביקוש גבוה לקראת 'האח הגדול' והמקום במדיה קטן - אם אתה רוצה להיכנס לתכנית אתה צריך להוריד קמפיינים אחרים שלך מהאוויר".

לשם השוואה, בעונת ההשקה של 'האח הגדול' בשנת 2008, מחיר נקודת רייטינג שגילם בתוכו פרמיה לעומת הממוצע בפריים טיים, עמד על 1,800 שקלים. ב-2010, בעונה השלישית של 'האח' שהוגדרה כתכנית הנצפית ביותר בעשור האחרון, עמדה נקודת רייטינג על מחיר שנע בין 2,000 ל-2,200. בתכנית הגמר של אותה השנה עמד מחיר נקודת רייטינג על כ-2,600 שקלים, כפי שהיה שנה לפני כן, ב-2,009.

יש לציין כי התכנית (3 פרקים ויותר) שהובילה את שנת 2012 בטלוויזיה הייתה 'האח הגדול', עם ממוצע רייטינג של 41.1%. הרחק מאחוריה, במקום השני, היה מותג אחר של 'קשת' - 'מאסטר שף 3', עם 36.9%.

כפי שהיה בשנים האחרונות - גם בעונה הנוכחית, החסות המרכזית בריאליטי תהיה של 'בזק' בחבילת פרסום שכוללת תוכן שיווקי ועוד. עם זאת, גורמים בשוק הפרסום מוסרים לאייס כי זהות המפרסמת בברייק-הזהב של העונה עדיין לא ידועה. כמו כן, 'פלאפון' מותג הסלולר של 'בזק', יעניק את החסות לאפליקציית 'האח הגדול' של mako.

מ'קשת' לא נמסרה תגובה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    FGO 29/04/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    לא מעביר ל22 בימים של קשת, פרט למידי פעם ארץ נהדרת... ולא שברשת ובערוץ 10 המצב מזהיר. מזל שיש לווין / כבלים וביטורנט בית הקלפים / האמריקאנים / הויקינגים / REVOLUTION / GO ON ועוד סדרות שאשכרה מישהו ישב וכתב תסריט ולא רק פרחות בריאלטי זבל
  • 2.
    תחרימו ואז הם יורידו מחירים. (ל"ת)
    פשוט פשוט 29/04/2013 04:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שירי 28/04/2013 18:53
    הגב לתגובה זו
    שייכנס ביחד עם המעריצה של עפרה חזה....יהיה מ-ד-ל-י-ק
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

הכוכב הבא בראש הפריים טיים

בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-215 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-144 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 95 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.