"שתיקת הגברים" - הברקת הסטודנטים: הטריילר לסרט - מהלך פרסום בהתנדבות

לאחר שבוע שבו הוקרן הטריילר ברשת 'סינמה סיטי', נחשף כי מדובר במהלך התנדבותי שמטרתו העלאת המודעות לבעיית התקיפה המינית בקרב גברים
משה בנימין | (2)

החוג לתקשורת במסלול האקדמי של המכללה למנהל מבשר טובות לגבי הדור הבא שעשוי להצטרף לענף הפרסום. לאחר שבוע שבו הוקרן על מסכי רשת 'סינמה סיטי' טריילר לסרט ישראלי חדש בשם שתיקת הגברים, נחשף אמש כי מדובר במהלך פרסומי שפותח והופק על ידי סטודנטים במכללה. הטריילר שבו מככבים זוהר ליבה, ירון ברובינסקי, מיקי לאון, שרון אלכסנדר, שירה קצנלנבוגן, רודריגו גונזלס ועוד, הוא למעשה הפקה שנועדה להגביר את המודעות לבעיית התקיפה המינית בקרב גברים, ולקדם בתוך כך את הקו לסיוע לנפגעי תקיפה מינית 1203. הטריילר, שהופק כולו בהתנדבות מלאה על ידי סטודנטים מבית הספר לתקשורת במסלול האקדמי המכללה למנהל, נכתב ובוים על ידי רועי ורנר (במאי "שניים בלילה") והופק על ידי אמיר פיינגולד. הסטודנטים לא הסתפקו בטריילר הקולנועי והמהלך לווה בפרסום חוצות ובפעילות ויראלית באינטרנט. בנוסף, הופקה גרסת כיסוי לשירו של יהודה פוליקר, "הצל ואני", בביצועה של שירה גבריאלוב ובהפקתו של גל פדה. קו הסיוע לנפגעי תקיפה מינית 1203 הוקם לפני כ-21 שנה כחלק ממרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בתל אביב ומופעל על ידי מתנדבים שמאזינים ומלווים את הנפגעים וקרוביהם בפנייה לרשויות, תמיכה נפשית ובכל צעד שמחליטים לנקוט. לדברי רכז קו הגברים במרכז הסיוע, ערן האן: "1 מתוך 6 גברים בישראל עובר תקיפה מינית במהלך חייו ועדיין השיח הציבורי אודות תקיפה מינית של גברים בחברה הישראלית המאצ'ואיסטית דל, ומשויך לבעיה של מתי מעט או בעלי נטייה הומוסקסואלית". כן, יצוין כי הקמפיין הופק על ידי סדנת "ספוט" בבית הספר לתקשורת, המסלול האקדמי המכללה למנהל. הסדנה עוסקת בקידום תקשורתי של מהלכים חברתיים ובקידום עמותות וארגונים חברתיים. "חשיבות הנושא שעמד על הפרק, מקוריות הרעיון, החיבור בין הידע והניסיון המקצועי שמספקת הסדנה, וכן השילוב שבין מסירותם של המתנדבים עם הלהט וההתלהבות הסטודנטיאליים לעניין - כל אלה הם שהביאו להצלחת המהלך" אומרים ד"ר דן ערב ושקמה שרון, מנחי הסדנא.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מהלך חכם ומקורי (ל"ת)
    ארז מיטל 28/04/2013 23:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיכל 25/04/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
    פשוט הברקה!! כל הכבוד לסטודנטים!!!!!
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.